Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurensTPS
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-11-2022
Sinds een week ben ik overgestapt van KPN naar het glasvezel netwerk van Solcon. Met de oude provider was het spelen van Stadia niet mogelijk door de geringe internetsnelheid in het buitengebied waar ik woon. Met het glasvezelnetwerk van Solcon behaal ik nu snelheden van 160Mbps, wat voldoende zou moeten zijn om Stadia te kunnen draaien (+/- 20Mbps).

Met de overstap is er een nieuwe router gekomen, een Fritz Box 7530. De Fritzbox 7530 is verbonden aan het glasvezel kastje. Aan de Fritzbox is dan weer een Multi-room wifisysteem verbonden van Ubiquiti, namelijk de Amplifi. Hiermee zou de internetsnelheid in huis voldoende moeten zijn.

Na deze overstap ondervind ik problemen om een game te openen met Stadia. In de oude situatie met KPN kon ik een game openen, maar werd deze vrij snel afgesloten door de geringe internetsnelheid. Sinds de overstap naar Solcon glasvezel kan geen enkel apparaat meer met stadia verbinden via wifi of LAN. Op de Chromecast Ultra, Chrome browser en telefoonapp kan in geen van de gevallen verbinding worden gemaakt met een game. Ook met een LAN kabel van de PC naar het glasvezel-kastje komt er geen verbinding tot stand.

Op Reddit werd er gesuggereerd dat dit aan IPTV zou kunnen liggen, maar dat is niet aangesloten. Ik heb al verschillende filters geprobeerd in de FritzBox router, maar geen lijkt daarvan te werken. Heeft hier iemand een idee hoe ik dit probleem op kan lossen?

[ Voor 44% gewijzigd door LaurensTPS op 07-01-2021 10:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@LaurensTPS Welkom op Tweakers!

Om je goed te kunnen helpen is het handig om zoveel mogelijk informatie te geven, zou jij het volgende willen toevoegen:
- Als ik het goed begrijp heb je dus sinds één week een nieuwe provider?
- Heb je daar ook nieuwe routers / apparatuur bij gekregen? (Naam en type)
- Welke provider had je hiervoor?
- Hoe ziet je netwerk er verder uit?
- Wat voor apparatuur gebruik je en hoe zit dat aangesloten?

Hoe ziet je netwerk er verder nog uit?

Verder heb ik even je titel aangepast, zodat het iets duidelijker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaurensTPS
Ik heb het vorige bericht aangepast! Hopelijk bevat het zo voldoende informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
LaurensTPS schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:25:
Met de overstap is er een nieuwe router gekomen, een Fritz Box 7530. De Fritzbox 7530 is verbonden aan het glasvezel kastje. Aan de Fritzbox is dan weer een Multi-room wifisysteem verbonden van Ubiquiti, namelijk de Amplifi. Hiermee zou de internetsnelheid in huis voldoende moeten zijn.
Welk glasvezelkastje is dat? En die Fritzbox heb je van Solcon gekregen neem ik aan?

Verder is de Amplifi ook een router, tenminste ik ga er vanuit dat je deze hebt.
Hoe is deze ingesteld? Als router? Want dan heb je nu twee routers achter elkaar staan. Opzich geen probleem, al kan je wel gekke dingen krijgen, zoals je nu ervaart.

Je moet er in ieder geval voor zorgen dat alles, zowel bedraad als draadloos, verbonden is met je Amplifi set. Is dat zo?

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 07-01-2021 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurensTPS
Het glasvezel signaal komt het huis in via een DeltaFiber kastje. Daaraan verbonden is een zwarte (schakel)doos, van waaruit een LAN kabel naar de Fritz Box gaat. Die Fritz Box die is door Solcon geleverd inderdaad.

Het Amplifi systeem heb ik losgekoppeld van de Fritz Box, waarna ik een LAN kabel heb aangesloten op de Fritz Box om Stadia te testen, zonder succes. Daarna heb ik het Amplifi systeem weer aangesloten aan de Fritz Box en zo is nu dus de huidige setup.

Om het Amplifi systeem optimaal te benutten heb ik geprobeerd de Fritz Box in een bridge modus te zetten, dit lukte niet, maar dat is denk ik voor een ander topic. Het draadloze netwerk van de Fritz Box staat wel uit, en het enige netwerk wat te vinden is het netwerk dat door de AmpliFi wordt uitgezonden. Aan het Amplifi netwerk zijn alle apparaten nu verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Zoals ik het lees heb je de FRITZ!Box helemaal niet nodig. Het lijkt erop dat je een mediaconverter hebt (zwarte kastje), als je de FRITZ!Box daarna in bridge modus zet kan je hem er net zo goed tussenuit laten en de Amplifi (in router modus) kunnen gebruiken. Zou je dat willen proberen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurensTPS
@lier Ik heb al geprobeerd om de Fritz Box ertussenuit te halen, en de LAN-kabel vanuit de mediaconverter direct in de PC te steken. Hiermee kwam helemaal geen internetverbinding tot stand.
Pagina: 1