Analoge platenspeler aansluiten op Harman Kardon versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 3.116 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo39
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-10-2022
Mijn vraag
...Kan ik mijn analoge tangentiale platenspeler Technics SL-3 aansluiten op mijn Harman Kardon versterker? Het probleem is dat de versterker geen Phono aansluiting heeft. Ik heb de Tape-aansluiting gebruikt, maar het geluid is zeer slecht. Ik vraag me ook af of ik er een kleine voorversterker tussen moet zetten. Heeft iemand een idee of ik de pickup kan gebruiken op m'n geluidsinstallatie? Bij voorbaat dank.

Beste antwoord (via Drogo39 op 07-01-2021 11:51)

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09 20:57
Als je versterker geen Phono ingang heeft en/of je platenspeler geen ingebouwde voorsterker dan moet je ALTIJD een losse voorversterker er tussen zetten, deze kun je vervolgens prima op de TAPE ingang aansluiten.

[ Voor 18% gewijzigd door macdushi op 07-01-2021 10:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09 20:57
Als je versterker geen Phono ingang heeft en/of je platenspeler geen ingebouwde voorsterker dan moet je ALTIJD een losse voorversterker er tussen zetten, deze kun je vervolgens prima op de TAPE ingang aansluiten.

[ Voor 18% gewijzigd door macdushi op 07-01-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo39
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-10-2022
Ok. Ga ik doen. Bedankt voor je reply :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Het antwoord is reeds gegeven maar dit topic gaat op slot. Een vraag als deze is niet echt een eigen topic waard aangezien het antwoord simpel op Google is te vinden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.