Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-11 22:19
Ik ben op zoek naar iets waarvan ik hoop dat het bestaat, maar wat mogelijk niet bestaat. Ik moet mijn deurbel vervangen, want, ding werkt niet lekker meer met het knopje. Prima. Dan gelijk op zoek naar iets wat iets slimmer werkt, want nu heb ik een ontvanger met batterijen welke toch meestal na 4 weken weer helemaal leeg zijn. Ik zie heel veel "slimme" deurbellen, deurbellen met cameras, deurbellen met microfoon, en van allerlei van dergelijke dingen. Leuk, maar zit ik niet echt op de wachten. Ik heb geen behoefte aan een camera of microfoon, dat staat er al genoeg binnen het huishouden en ik hoef niet te praten met mijn postbezorger.

Wat ik wel zoek is een bel, waarbij, als we op het knopje drukken, er een "ding dong" af gaat op de Google Home / Minis in huis. Ik kan niet vinden of dat kan met Google Assistant, want meestal als ik iets vind over Google Assistant deurbellen, zitten er al camera's op. Ook qua budget wil ik het niet té maken, heel simpel zoek ik een knopje, dus een euro of 50 is echt wel het maximum. Nu vond ik "Flic" (nee niet die Herr, maar een knopje) die het mogelijk kon, maar ook daarbij was het niet helemaal duidelijk en deze leek ook niet meer verkrijgbaar. Heeft er iemand hier ervaring mee? Weet iemand of dit bestaat?

Strava & Untappd - Do not combine!

Beste antwoord (via Raznov op 08-01-2021 16:37)

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Je hebt alsnog een knopje nodig en een raspberry/docker/nuc mer home assistant, maar dan kan je zoiets maken: https://frenck.dev/diy-smart-doorbell-for-just-2-dollar/

Deze heb ik zelf op een wemos d1 mini draaien.

Wil je plug and play of eventueel zelf hobbyen?
Edit: is je gong niet gewoon kapot en niet het knopje?

[ Voor 9% gewijzigd door Kixtart op 08-01-2021 23:17 ]

☻/
/▌
/ \

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Je hebt alsnog een knopje nodig en een raspberry/docker/nuc mer home assistant, maar dan kan je zoiets maken: https://frenck.dev/diy-smart-doorbell-for-just-2-dollar/

[ Voor 9% gewijzigd door Kixtart op 08-01-2021 23:17 ]

☻/
/▌
/ \

• Raznov
Kixtart schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:02:

Bij voorkeur pap, software matig kan ik nog wel iets, maar hardware matig niet zo veel. Als het pap kan is dat voor mij het makkelijkste. Configureren en gaan eigenlijk bij voorkeur.

Ik heb overigens verder in huis eigenlijk alleen maar Xiaomi producten liggen, gateway, diverse rgb's. 2 Google Mini's, Google Home en een Lenovo smart clock. Dit werkt allemaal wel redelijk met elkaar. Verder heb ik nog wel een aantal rpi zeros liggen, maar echt handig ben ik er zeker niet mee.

[ Voor 19% gewijzigd door Raznov op 06-01-2021 21:14 ]

• Raznov
Kixtart schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:02:
Ik heb op dit moment al een draadloos systeem, waarbij 1 ontvanger in de stroom hangt (werkt meestal) en 1 op batterijen werkt. Soms werkt het wel, soms niet. Het knopje moet rood oplichten wanneer het ingedrukt wordt, maar dit is meestal niet het geval. Batterij van het knopje is al vervangen, maar dit had ook geen invloed op de werking.

edit: Sorry dubbele post, dacht dat ik in de bestaande post aan het werken was.

[ Voor 7% gewijzigd door Raznov op 07-01-2021 10:42 ]

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:13
Ik zoek ook al een tijdje naar iets vergelijkbaars. Eigenlijk gewoon een domme deurbel die “slim” is in de zin van een trigger geven naar Google Nest Hub in de woonkamer.

Voor zover ik heb kunnen vinden is er niet echt een plug and play optie voor. Zelf is er wel het een en ander te knutselen, zoals @Kixtart aangafz