Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnderson
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-12-2024
Beste tweakers,

Zojuist heb ik iemand van KPN klantenservice aan de lijn gehad, die vertelde mij dat er toch verschil zit in bereikbaarheid qua bellen internet met mobiele netwerken van providers die ook KPN netwerk gebruiken.

Mijn abonnement nu is: 25,70 euro door inflatie (was 25,-): 20gb onbeperkt bellen/ sms.

Ik zit te twijfelen namelijk tussen 3 abonnementen voor een jaar (toevallig alle 3 kpn netwerk beste deals voor mij):
Youfone: 10gb + onbeperkt bellen/sms 13,00 euro inclusief data plafond
Simyo: 30 gb + onbeperkt bellen/sms 18,00 euro zonder plafond
Kpn: 15gb +onbeperkt bellen/sms 21,00 euro gaat naar langzaam internet als GB's op zijn.

Voordelen/ Nadelen:
Youfone: voordeel goedkoop/ nadeel: 10gb als het op is is het op +0,1mb per gebruik is hoger verbruik
Simyo: voordeel switchen tussen abo's/ Nadeel: Geen limiet plafond.
Kpn: Voordeel geen gekke extra kosten+ switched naar langzaam internet als GB's op zijn/ Nadeel relatief duur.

Mijn gemiddeld verbruik afgelopen 30 maanden is tussen 5-10gb met 3x uitschieters naar 15gb.

- Eigenlijk is mijn grootste vraag zal ik het risico lopen om youfone 10gb +onb voor 1 jaar nemen, met het risico dat ik elke keer tegen het plafond loop en er een jaar aan vast zit.
- Simyo 30GB klinkt ook aanlokkelijk voor 18,-, maar geen plafond vind ik listig, zit er ook een jaar aan vast.
-KPN is het meest save en goede ervaringen, maar 21,- voor 15gb is duur.

Wat zouden jullie aanraden in mijn positie met jullie ervaringen? En zit er daadwerkelijk verschil tussen kwaliteit telefonie en mobiele data? (4g+ heb ik genoeg aan omdat ik een Samsung s7 heb.

Met vriendelijke groet,

Hans

[ Voor 3% gewijzigd door HansAnderson op 06-01-2021 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-05 19:08
Waarom kpn netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:28
Ik zou ook even kijken naar de snelheid die ze aanbieden. Daar wil nog wel eens verschil in zitten.

Waarom is geen plafond listig trouwens? Dat lijkt me toch juist fijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374460

bel de klantenservice van youfone op, en ze zeggen dat er geen enkel verschil inzit ;)

mijn ouders zitten allebei bij youfone en hoor ze eigenlijk nooit ergens over klagen, heb zelf van 2013~2016 bij simyo gezeten en had daar ook nooit problemen mee.

klantenservice van youfone schijnt niet heel top te zijn, maar zolang je die niet nodig hebt is er geen reden tot paniek. om save te zitten zou ik lekker voor simyo kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnderson
Toevallig alle 3 de beste aanbiedingen voor mij, ik sta ook open voor een ander netwerk.
15gb + 1000 minuten bellen/ sms is wat ik zoek, kom je toevallig op deze drie uit.

Budget Mobile kan ook, maar 5mb/s vind ik toch wel wat sloom vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnderson
Renzzie schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:41:
Ik zou ook even kijken naar de snelheid die ze aanbieden. Daar wil nog wel eens verschil in zitten.

Waarom is geen plafond listig trouwens? Dat lijkt me toch juist fijn?
Geen plafond betekent niet onbeperkte data, maar extra kosten na verbruik van je GB;s.
Stel ik kijk twitch stream en val in slaap, heb je plots extra kosten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnderson
Anoniem: 374460 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:42:
bel de klantenservice van youfone op, en ze zeggen dat er geen enkel verschil inzit ;)

mijn ouders zitten allebei bij youfone en hoor ze eigenlijk nooit ergens over klagen, heb zelf van 2013~2016 bij simyo gezeten en had daar ook nooit problemen mee.

klantenservice van youfone schijnt niet heel top te zijn, maar zolang je die niet nodig hebt is er geen reden tot paniek. om save te zitten zou ik lekker voor simyo kiezen
Toevallig heb ik youfone gebeld, die zei als KPN zegt dat er verschil in zit dan zou hij als hij mij was KPN geloven, wel heel eerlijk :)

Ja het is niet dat je heel vaak klantenservice nodig hebt, Simyo is alleen tricky dat die geen dataplafond heeft, dus je kan extra kosten krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-05 10:49
HansAnderson schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:51:
[...]

Toevallig heb ik youfone gebeld, die zei als KPN zegt dat er verschil in zit dan zou hij als hij mij was KPN geloven, wel heel eerlijk :)

Ja het is niet dat je heel vaak klantenservice nodig hebt, Simyo is alleen tricky dat die geen dataplafond heeft, dus je kan extra kosten krijgen.
Dan stel je dat plafond toch in op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Welke provider heb je voor vast internet thuis? Combinatie korting soms intressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnderson
Montaner schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:53:
[...]

Dan stel je dat plafond toch in op je telefoon?
Klopt inderdaad, het is meer dat ik bang ben dat er natuurlijk een kans bestaat dat je per ongeluk een instelling wijzigt of vergeet, dat je alsnog boven dat tarief komt. En bijvoorbeeld met youfone gebruik je meer data door 0,1MB (100kbs) als instaptarief, ik weet niet of dat bij Youfone ook is. Komt de datalimiet van android wel 100% overeen met de provider is de vraag? Zoniet heb je extra kosten... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnderson
saharoen schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:59:
Welke provider heb je voor vast internet thuis? Combinatie korting soms intressant.
KPN en Ziggo. Maar ziggo maar voor een jaar, kpn sowieso aankomende jaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
als je Ziggo heb is friends and family vodafone.

Is deze ook een alternatief voor 21 euro 20gb met onbeperkt bellen en sms. En je kan blox https://www.vodafone.nl/a...and/blox/beperkt-internet na 20GB 64kb heb ;) https://directsales.vodaf...ails/14647?filter=simonly

En anders kan je niet in bij iemand https://www.vodafone.nl/abonnement/sim-only/together
dan ben je voor 15 euro klaar ;) . Ik heb die ook en werkt prima.

[ Voor 32% gewijzigd door saharoen op 06-01-2021 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Zojuist heb ik iemand van KPN klantenservice aan de lijn gehad, die vertelde mij dat er toch verschil zit in bereikbaarheid qua bellen internet met mobiele netwerken van providers die ook KPN netwerk gebruiken.
Was dat gewoon standaard klantenservice of? Die hebben de technische knowhow niet om dat te kunnen zeggen.. :+ Als je gesproken hebt van iemand van de TD dan zou het nog kunnen geloven, maar die krijg je nooit als eerste te spreken. Dat er verschil in zat dat klopt, maar dan praten we over 5 jaar geleden toen de capaciteit van 4G veel lager lag. Je werd toen met simyo sneller op 3G gezet bij een festival bijvoorbeeld, maar dan praten we ook over een mensen massa die op het internet zit. Nu kun je dit niet meer vergelijken omdat deze capaciteit vele malen groter is geworden.
Verschil tussen Simyo en KPN is dat Simyo meer op budget en klantenservice gericht is, qua kwaliteit doet het echt niet onder dan KPN. Simyo is ook een dochter van KPN en valt onder de KPN bv. Youfone gebruikt het KPN netwerk en is een bedrijf op zich, in principe zou er geen verschil moeten zijn. Als deze er toch is zul jij dat als gewone consument echt niet merken.
Mijn gemiddeld verbruik afgelopen 30 maanden is tussen 5-10gb met 3x uitschieters naar 15gb.

- Eigenlijk is mijn grootste vraag zal ik het risico lopen om youfone 10gb +onb voor 1 jaar nemen, met het risico dat ik elke keer tegen het plafond loop en er een jaar aan vast zit.
- Simyo 30GB klinkt ook aanlokkelijk voor 18,-, maar geen plafond vind ik listig, zit er ook een jaar aan vast.
-KPN is het meest save en goede ervaringen, maar 21,- voor 15gb is duur.
Tja dat is jouw keuze, heb je wel eens uitschieters van 15gb? dan is 10gb te weinig en zul je na dat plafond niet meer kunnen internetten.Haal je dat plafond weg betaal je dik per mb bij Youfone.
Uhm waarom maakt dat ene jaar jou uit? bij Youfone wou je ook maar 1 jaar nemen? Je kunt toch ook maandelijks opzegbaar nemen bij Simyo voor 20 euro voor onbeperkt bel/sms en 30gb? en als het je bevalt verlengen naar 1 jaar voor 18 euro de maand, de deal is nog tot eind maart geldig dus tijd zat om te testen ;) . Kpn tja, na die 15 gb heb je wel onbeperkt laag internet (kan je alleen mee appen) maar kom je daar ooit in de buurt?

Vodafone is ook een optie als je ziggo hebt, maar als je binnenkort van ziggo af gaat heeft dat geen zin natuurlijk.

Persoonlijk zou ik voor Simyo gaan, Reden: hoeveelheid gb (30) ga jij niet in de buurt komen snel, dus kosten buiten de bundel zou ik me geen druk maken (je kan op je telefoon altijd een data limiet instellen als je hier toch bang voor bent). Je kunt de gehele bundel in de EU gebruiken, dus super handig als we straks weer mogen reizen. De kwaliteit prijsverhouding ga je echt nergens anders vinden op dit moment icm KPN Thuis.
In de tijd dat ik bij Simyo zat was ik niet meer dan lof over de klantenservice als ik ze überhaupt nodig had, het forum daar is ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Nu online
HansAnderson schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:49:
[...]

Geen plafond betekent niet onbeperkte data, maar extra kosten na verbruik van je GB;s.
Stel ik kijk twitch stream en val in slaap, heb je plots extra kosten :(
Maar je hebt toch ook geen onbeperkt data ;) Je hebt nu 20gb en je zegt zelf dat je in die 30 maanden uitschieters had van 15gb. Dus hoe zou dat nu opeens anders zijn? je hebt toch waar je neem ik aan slaapt gewoon wifi toch? Als je toch bang bent van extra kosten kan je makkelijk een limiet instellen van hoeveel GB je hebt, is 1 minuut werk en blijft elke maand staan. Ja je bent wel door je limiet heen maar als je dit bij kpn had na die 20gb had je ook niks gehad aan de snelheid van 64kbps dan alleen een appje versturen.

[ Voor 10% gewijzigd door dutchnltweaker op 06-01-2021 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Nu online
HansAnderson schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:51:
[...]

Niet om je bang te maken, maar als je echt problemen hebt is de klantenservice van Youfone niet zo best.
Dat terzijde, je kan op je s7 gewoon een dataplafond instellen bij data of netwerk. Hiermee zegt je Telefoon naar x aantal GB stop en kan je niet meer internette, je kan ook instellen dat je op zoveel % een waarschuwing krijgt. Automatisch krijg je vanuit de provider ook een sms als het einde nadert van je bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
HansAnderson schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:35:
Youfone: voordeel goedkoop/ nadeel: 10gb als het op is is het op +0,1mb per gebruik is hoger verbruik
Dit heb je niet goed. Op is niet op. Je kan Mb’s bijkopen. 1 Gb voor 7,50 en 2 Gb voor 10 euro. Dus is het een beetje aan jou of je de gok wil nemen dat je een keertje bij uitzondering iets bij moet kopen, of dit bijkopen structureel gaat worden

En die 0.1 Mb afronding merk je niet. Stel je krijgt een groot aantal van maar liefst 1000! whatsappjes binnen in een maand niet via de wifi, ben je nog steeds maar 100 Mb kwijt, merk je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Youfone heeft nu ook 20gb bundel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnderson
saharoen schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:35:
Youfone heeft nu ook 20gb bundel ;).
Klopt, alleen bij simyo krijg je 30 gb voor 18 euro voor een jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:08
En gebruik je maandelijks ook meer dan die 400 minuten? Anders zou Simyo ook kunnen voor 16 euro p/m (ik kom van Simpel af en stap eind dezemaand over naar Simyo, 30gb en 400 minuten voor 16 euro, met KPN thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnderson
ErgoStijn schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:18:
En gebruik je maandelijks ook meer dan die 400 minuten? Anders zou Simyo ook kunnen voor 16 euro p/m (ik kom van Simpel af en stap eind dezemaand over naar Simyo, 30gb en 400 minuten voor 16 euro, met KPN thuis)
Ja zit ik ook nog overna te denken, ik kom wel eens over de 400 minuten heen, maarja 18 euro 30gb en onbeperkt bellen is denk ik niet verkeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAnderson
Uiteindelijk dit weekend toch voor simyo gegaan (ik ben heel slecht in beslissingen maken)

30 gb onb/ bellen/ sms voor 18 euro per maand. Dank iedereen voor alle reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-05 21:18
Dat lijkt me een goede deal. Ik neem aan dat je thuis internet van kpn hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnderson
acale schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:26:
Dat lijkt me een goede deal. Ik neem aan dat je thuis internet van kpn hebt?
Ja klopt, normaal 15gb, met kpn 30gb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik vind het nogal wat dat zowel youfone als simpel mensen laten betalen voor de "gunst" om ze te beschermen tegen absurd hoge buitenbundeltarieven. Vroeger was dat gratis maar beiden hebben besloten dat het ok geld mag kosten, wat in feite betekent dat bij een 2jarig abonnement je 12 euro kwijt bent om te voorkomen zdat deze providers je absurde tarieven mogen berekenene. Het zou andersom moeten zijn, een aankondiging dat je buiten je bundel gaat en dat pas kunnen doen nadat je zelf toestemming geeft.
IK denk dat het komt doordat mensen gewoon ant blijven worden dat dit soort praktijken doorgaan, er zijn namelijk ook providers die dit ouderwetse verdienmodel allang aan de kant hebben gezet, denk aan l-mobi, lyca en budgetmobiel. Als mensen consequent weigeren een provider te kiezen met dit verdienmodel, maken ze het belplafond vanzel fweer gratis of schaffen ze dit verdienmodel af.
Pagina: 1