broadlink rm mini 3 kan niet verbinden met wifi netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauvries
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2021
Beste tweakers

ik heb een broadlink mini 3 gekocht en wil deze op mijn wifi netwerk aansluiten om uiteindelijk mijn nieuwe
mitsubishi SRK 3.5 airco via wifi van afstand te kunnen bedienen.
...
Nu heb ik de app op mijn mobiel gezet - Intelligent Home Center. Ik volg alle stappen ook (via youtube filmpjes )van verbinden maar
vervolgens kan hij geen verbinding maken met mijn home wifi netwerk. ook de broadlink telkens gereset.
...
Al vele malen ingelogd met mijn wifiwachtwoord en netwerknaam en ook de app broadlink e-Control gebruikt en deze geeft ook aan log in Failed :?
Op het wifinetwerk van mjin mobiel staat behalve mijn eigen home wifi ook broadlink en daar staat bij
verbonden (geen verbinding)
Mijn provider is Ziggo.

Alvast bedankt , ik heb hier nog niet zo veel ervaring mee.
...

Beste antwoord (via Mauvries op 07-01-2021 19:48)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:55

MsG

Forumzwerver

Komt de broadlink wel op je wifi-netwerk? Zie je hem daar tussenstaan als dhcp lease?

Welke kanalen gebruik je voor de wifi?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:34

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

E-control moet eerst met je router verbonden zijn als je een device toevoegt, hij vraagt om het password.
Vervolgens zoekt hij de rm mini 3 en daar zet hij de wifi gegevens in zodat die het kan gebruiken.
De Broadlink app noemt dit 'smart' en die geeft nog de keuze om AP mode (accesspoint van de rm mini 3) te gebruiken.
Meer kan ik er niet van maken, volgens mij is je gsm met het verkeerde wifi netwerk verbonden zodra je iets probeert ...
Dit kan ik in een PB niet beter uitleggen en anderen hebben er niks aan :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauvries
Kijk hier heb ik wat aan Goeiemorgen..... dus je hebt 2 apps nodig als ik je goed volg die E control app en die andere van Broadband : Intelligent Home Center For EU

Ik volg alle stappen die jij aangeeft, inmiddels ook al een handleiding gevonden hoe te connecten met E control en ik doe exact wat deze stap voor stap handleiding aangeeft, het blauwe lampje van de Broadlink knippert
Na mijn wifi gegevens in gevuld te hebben krijg ik weer de popup in de de E control app op mijn android foon zoals ik al 25 keer gehad hebt : configuration failed !!! :? 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzphmM0PZHsRsY9lBTfd1O9OzkA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qla7qa5OCW2GjUb83bEqcvXS.jpg?f=fotoalbum_large

ik ben niet de enige die hier mee stoeit , en is dit een goede hulp voor andere mensen.

https://medium.com/@hamze...-control-app-f765eaddcb18

[ Voor 34% gewijzigd door Mauvries op 07-01-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je noemt toch zelf meerdere apps?
Ik beschrijf hoe het bij mij gaat met die apps.
Je hebt maar 1 app nodig en voor mij werkt de nieuwere Broadlink app prima.
Ooit begon ik met e-control, toen kwam IHC die er meer fancy uit ziet.
Ze doen allemaal hetzelfde maar ze verschillen uiterlijk.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauvries
Ik heb dus maar 1 app nodig , klopt dat ik er 2 van maak.

Wat kan nu het probleem zijn dat ik niet op het netwerk kan komen met die broadlink mini 3
ik kom er niet uit, telkens het zelfde resultaat.

Die andere apps heb ik ook geprobeerd en die werken ook niet, heel bijzonder allemaal.

[ Voor 21% gewijzigd door Mauvries op 07-01-2021 11:58 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Komt de broadlink wel op je wifi-netwerk? Zie je hem daar tussenstaan als dhcp lease?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauvries
MsG schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:04:
Ik weet niet wat dhpc lease is , een prinstscreen van de modem instellingen heb ik even bijgevoegd
en wat het netwerk van mijn mobiel aangeeft.
Inderdaad hij kan niet op het netwerk komen?

Wifi staat op de 2,4 GHz frequentieband ingesteld en inderdaad ik kan niet op het netwerk komen hoe los ik dit op?

Plaatjes zeggen 100 keer meer dan woorden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BuPaavq8EKUAHmswJeEXuvjDQXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p43LQ2zNEWo3grOKoWipUg8C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYsuillhtMa-zjq2I_kZiJ2i0bY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rU1Bp51ChO1RsIwSgbUrBz49.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mauvries schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:21:
[...]

Wifi staat op de 2,4 GHz frequentieband ingesteld en inderdaad ik kan niet op het netwerk komen hoe los ik dit op?

Plaatjes zeggen 100 keer meer dan woorden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En welk kanaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauvries
Oh sorry ik dacht dat kanaal hetzelfde was als Wifi Ghz.
De kanaal breedte op de modem staat ingesteld stond ingesteld op 20/40 mhz en ik heb deze even gewisseld naar 20 mhz en toen werkte de verbinding met het netwerk nog steeds niet.
hij staat ingesteld op automatisch in de modem , optie handmatig kan ook nog.

ik ga er van uit dat je dit bedoeld....

[ Voor 7% gewijzigd door Mauvries op 07-01-2021 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb kanaal 11 in gebruik en daar zitten 2 rm mini 3's op.
De gsm ziet hem dus op zich werkt wifi van de rm mini 3 wel.
Misschien staan er letters of tekens in het wifi password die de rm mini 3 (app) niet herkent?
Als het Ziggo modem een gast netwerk heeft kan je daar een eenvoudig password in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauvries
Bedankt voor de hulp ..... en weer doet ie het niet met bovenstaande tips. ik leg dat ding heel ver weg (Kliko)
en ga mij er niet meer aan ergeren.

Mitsubishi srk 3.5 airco plaatsen kan ik allemaal wel dat is keurig netjes gedaan en ik plaats daarvan nog wel foto,s in het desbetreffende topic wat ik met veel belangstelling gelezen heb.

en iets als een apparaatje aan de wifi verbinden ....... tja dan denk je appeltje eitje..... wat een rommel word er toch verkocht ga ik dan denken.

Wel inmiddels een ander apparaatje besteld met dezelfde werking als de broadlink mini 3..... kijken of we daar meer vertrouwen in krijgen.

Nedis WiFi Smart Universal Remote Control WIFIRC10CBK

https://www.ibood.com/ele...le-afstandsbediening.html

bij ibood in Amsterdam kan ie gelijk weer retour bij niet werken. :X :X :X

[ Voor 84% gewijzigd door Mauvries op 07-01-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mauvries schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:36:
Oh sorry ik dacht dat kanaal hetzelfde was als Wifi Ghz.
De kanaal breedte op de modem staat ingesteld stond ingesteld op 20/40 mhz en ik heb deze even gewisseld naar 20 mhz en toen werkte de verbinding met het netwerk nog steeds niet.
hij staat ingesteld op automatisch in de modem , optie handmatig kan ook nog.

ik ga er van uit dat je dit bedoeld....
Dat betekent ook niet het wifikanaal. In plaats van blinde aannames doen, kan je je er ook even in verdiepen. Het zou kunnen dat deze wellicht op een band zit waar de Broadlink de Wifi niet van kan zien. Enigszins exotisch, maar niet onmogelijk.

Wat zie je bij verbonden apparaten? Als de Broadlink aan staat.

Maar goed ik zie dat je het reeds hebt opgegeven en iets anders hebt gekocht. Wie weet kan je er op V&A nog een Tweaker mee blij maken. Veel Tweakers gebruiken de Broadlink toch niet middels de App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauvries
Ik laat wel even horen als die andere wifi Ir afstandstansbediening het wel gaan doen.
heb er 2 besteld een uit china en een in nederland. Ben heel benieuwd het vertrouwen erin
zal dan wel terugkomen.
Een tuya via aliexpress en daarbij in nederland een Nedis SmartLife
afstandsbediening besteld, kan ik beoordelen of deze wel goed op het netwerk komen

Forumzwerver :

Ik keek niet goed in de instellingen en zag later het kanaal staan dat heb ik aangepast
op advies van medeforummer Speedy andre daarbij ook nog een gastenwifi netwerk ingesteld
in de ziggo modem.
De verbinding met het netwerk werkte daarna nog niet.Het wachtwoord iets aangepast is hij
ook gevoelig voor las ik elders op het internet. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZN8vC6M6iTPMKwDfhwF1e2URSrk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mJ62mG0OOQxvWXqVQprUKmDz.png?f=fotoalbum_largeIk heb mij er zeker een beetje in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauvries
Wat een verademing ,ik heb nu een Nedis Wi-Fi smart universele afstandsbediening, dit kleine apparaatje
is heel gebruiksvriendelijk te installeren.
Door de eenvoudige handleiding te volgen maakt hij zo verbinding met je apparaten ,hij maakt gebruik van het het gastennetwerk 2,4 ghz
De tv en Marantz werken in huis en ook de tv vanuit de trein :P Alleen de mitsubishi heavy industries
airco staat wel in de de app toegevoegd maar ik kan op een of andere manier geen verbinding maken met de airco

https://nedis.nl/nl-nl/pr...standsbediening-infrarood

Mischien even handiger ook voor andere die meelezen om het in het topic wat er al was en is :
" Airco van afstand bedienen " te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JxeBkCf3DQb1QIhGlsYwbqS_ouY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l5HahLLR2GjoGWLq8Bca321V.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Mauvries op 19-01-2021 19:52 ]

Pagina: 1