Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan HDD niet meer vinden, kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Jochem1995
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06:01
Hoi allemaal,

Sinds eind september heb ik mijn pc laten bouwen door een bedrijf hier in de buurt. Alles top en heel tevreden alleen onlangs het probleem dat mijn hdd niet meer gevonden wordt. D:/ schijf

Nu kan ik weer langsrijden en m'n pc daar dumpen zodat hij het na kan kijken maar ik zie het niet zitten om met m'n pc in de auto te stappen, bang dat er wat afbreekt en ik verder van huis ben...

Wat ik al gedaan heb;

Windows kan de hdd nog wel vinden en formateren. Als ik dat doe kan ik er weer van alles opzetten, maar als ik m'n pc uitzet ben ik weer alles kwijt en kan ik weer opnieuw beginnen.

Ik ben niet heel ervaren met deze specifieke zaken, hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!

Product: pricewatch: WD Blue 3,5" (64MB cache, 5400rpm), 2TB

https://i.imgur.com/yNzTx98.png

https://i.imgur.com/H2Cl11E.png

[ Voor 4% gewijzigd door Jochem1995 op 07-01-2021 21:17 ]

• A_blacksoul
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-05 21:28
heeft het ooit wel goed gewerkt? heb je zelf verder nog wat gewijzigd? In de BIOS of zo?

• Jochem1995
@A_blacksoul Yes hij heeft altijd naar behoren gewerkt. Nee, nergens wat veranderd..

• Jochem1995

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11 08:41
@Jochem1995
Hoe ziet dit er uit in Disk Management / diskmgmt.msc?

Edit:
Ben je niet alleen je drive letter kwijt?
Zoals hier.

[ Voor 62% gewijzigd door technorabilia op 07-01-2021 21:23 ]

• Jochem1995

• Jochem1995
kraades schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:21:
@Jochem1995
Hoe ziet dit er uit in Disk Management / diskmgmt.msc?

Edit:
Ben je niet alleen je drive letter kwijt?
Zoals hier.
Huh ik heb dit een paar dagen geleden geprobeerd en toen lukte het niet. Het was de D:/ schijf, ik had er D:/ schijf van gemaakt en later L:/. Nu weer D:/ geprobeerd en alles lijkt weer te werken! _/-\o_

Nog wel de vraag; hoe heeft dit ooit kunnen gebeuren? Alles wat op de hdd stond is weg..

• technorabilia
@Jochem1995
Misschien toch maar eens de diagnostic tool draaien van WD voor alle zekerheid.

Edit:
Deze denk ik:
https://support-en.wd.com/app/answers/detail/a_id/6226

[ Voor 29% gewijzigd door technorabilia op 07-01-2021 21:36 ]

• Jochem1995
@kraades Ga ik morgen even proberen, thnx voor de hulp! 👍🏻

• Jochem1995
@kraades Helaas, net opgestart en weer precies hetzelfde probleem. Denk toch mijn hdd stuk? Heb jij misschien nog een idee wat het zou kunnen zijn?

• technorabilia
@Jochem1995
Vervelend.

Ik zou eerst maar eens die WD tool draaien en kijken wat daar uit komt. Zie boven voor de link.

• Jochem1995
@kraades Yes zojuist gedaan, daar kwam niks uit.

Test Option: QUICK TEST
Model Number: WDC WD20EZRZ-22Z5HB0
Unit Serial Number: WD-WCC4M1TXANAJ
Firmware Number: 80.00A80
Capacity: 2000.40 GB
SMART Status: PASS
Test Result: PASS
Test Time: 14:03:23, January 08, 2021

Extended test duurt 6u, dat zag ik nog niet zo zitten. Of heeft die veel meerwaarde?

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Dus de harddisk mankeert niets en is hardwarematig volledig in orde.
Dan moet het in het bestandssysteeem zitten, dus uit het OS komen.

Probeer de harddisk eens uit in een andere PC en kijk of hij het daar wel goed doet.
En haal eens een goede antivirusscanner over je PC heen samen met Malwarebytes.

• Kilomeester
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-10 21:40
Liever dan deze (heel misschien rotte) harddisk in een andere PC proberen zou ik eerder een andere (known-good) harddisk pakken die leeg mag, en die in deze PC proberen.

• Jochem1995
Hmm, hartelijk dank voor jullie tijd tot nu toe! Ik heb alles geprobeerd, virusscan levert niks op. Ik heb een ssd en hdd in m'n pc, ssd werkt top en daar staat windows op. Op de hdd staat niks meer, en ondanks dat blijft hij 'crashen' (?).

Ik heb geen mogelijkheid om mijn hdd in een andere pc te doen, en ook geen extra hdd nog ergens liggen.

Blijft er voor mij eigenlijk maar één ding over; hdd de prullenbak in (Of opsturen naar wd, heb mogelijk nog garantie) en een ssd erbij kopen. Kost wel wat centen maar op deze manier kost het me ook heel veel tijd.

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 06:28
Voordat ik de HDD de prullebak in zou kieperen zou ik toch die extended test van de WD tool er nog even overheen halen. Duurt 6 uur, oftewel aanzetten wanneer je je nest in duikt en de volgende ochtend heb je resultaat. Weet je misschien toch net iets meer.

Verder heb je nog tools zoals TestDisk (open source en gratis maar heel krachtig) waarmee je bijv. nog kan kijken of je verloren gewaande informatie terug kan toveren. Heb je je relevante info weten te securen dan zou ik proberen de harde schijf eens te formatteren en kijken hoe het daarna gaat.

• Kilomeester
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-10 21:40
Die tests zijn natuurlijk altijd prima.

Maar 't Is wel echt een heel gaar probleem hoor... Ik heb er nog nooit van gehoord. Voordat je via dit systeem data aan een schijf toe gaat vertrouwen (of eigenlijk wat dan ook gaat doen) zou ik toch echt beter getest en opgelost willen hebben. Want dit voelt niet best.

Ik zou sowieso gewoon alle harddisk(s) die er nou in zitten formatteren en Windows opnieuw installeren, en dan nog eens kijken of je met deze harddisk hetzelfde probleem hebt.

Dan... Harddisks kosten ook geen drol meer tegenwoordig, je kunt eventueel de allergoedkoopste harddisk scoren om mee te testen.

Weggooien zou ik pas doen als ik zeker wist waar het wel of niet aan lag.
Pagina: 1