Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 20:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb de Sharkoon PureWriter RGB Kailh Red gekocht en vind het echt een ENORM fijn toetsenbord om te gebruiken. Alleen heb ik last van een soort hoog 'nazingen' van het toetsenbord als ik het gebruik.

Ik heb geprobeerd het op een filmpje vast te leggen door op de metalen plaat te tikken en dit te vergelijken met een ander mechanisch toestenbord (Rapoo V500 van Aliexpress) en dat toetsenbord rammelt wel (dat zal altijd wel zo zijn), maar daar zit niet die vervelende metalige 'nazing' in.

Zijn er meer bezitters van dit toetsenbord die dit herkennen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Sharkoon PureWriter RGB Kailh Red, zowel op pootjes als plat

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb reviews gelezen en daar heb ik mensen die probleem niet zien noemen. Ik ben benieuwd of eigenaren herkennen dat-ie dit doet.

Doel van het topic: Beslissen of ik hem om ga laten ruilen voor een ander exemplaar van ditzelfde toetsenbord of dat ik dieper de keyboard rabbit hole in ga en een ander merk/model ga zoeken :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt alsof de plaat en/of behuizing resoneert. Openschroeven en iets zwaars/dempends (je hebt specifieke bitumenstickers hiervoor) erin plakken. Is redelijk schering en in slag bij low-end mechanische borden als dit - en gelijk indicatie van waar je voor betaalt als je anderhalf tot twee keer zoveel neertelt voor een betere.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Ik heb inmiddels ook een andere bezitter van dit toetsenbord gesproken. Die geeft ook dat rammelende geluid. Alleen bij hem alleen als ie er hard op tikt. Bij mij ook bij normale toetsaanslagen (misschien ram ik er harder op).

Ik heb daarom inmiddels een K740 toetsenbord met redelijke travel besteld om te kijken of dat wat is, voordat ik deze ga openschroeven :o (ik heb ook een KC6000 van cherry die vind ik weer te plat/weinig travel. Eigenlijk is deze perfect :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyrics
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-04 11:30
Yep, open schroeven en opvullen met iets van foam. Vibreren van de alu plaat zorgt ervoor dat de behuizing een soort klankkast wordt. Die ruimte weg halen zal al al een endje helpen. Overigens is dit bij dure gaming toetsenborden soms ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:39

sapphire

Die-hard pruts0r

Lijkt op wat mijn Logitech G810 took had, is de metalenplaat die resoneert. Nazingen is trouwens wel been mooie beschrijving, snapte meteen wat je bedoelde :)

Wat hierboven gezegd is, als je hem open kunt schroeven demping toevoegen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Ik heb een tweede exemplaar laten komen en heb zelfs een enorm arsenaal aan toetsenborden geprobeerd. Ik vond de K70 Low profile van Corsair ook erg fijn (maar minder fijn dan de sharkoon) en de MX Keys van microsoft (op VEEEELER aanraden) ook maar besteld. De Corsair K68 had trouwens ook het metalische geluid waar ik blijkbaar slecht op ga. Dat ding voelt verder als een tank, dus ook niet zo low end keyboards hebben het. Mijn cheap ass vpro500 van Alibabba heeft het niet, maar die vind ik te hoog :).

Het is de MS MX keys geworden in mijn zoektocht btw. Ik heb er een dagje op getikt en ik vind het een erg prettig toetsenbord.

[ Voor 27% gewijzigd door JvS op 16-01-2021 13:16 ]

Pagina: 1