Welke isp staat gebruik eigen modem toe?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SarahNova
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-04-2022
Welke internet service provider staat het gebruik van een eigen modem toe? Ziggo weigert de mijne in bridgemode te zetten maar ik wil een USB poort om een hdd op aan te sluiten en ik kan er niet bij dat dat niet mag?

Google staat vol met dat het (voor nu) nog mag,je eigen modem gebruiken, dat heb ik ook gezegd tegen ze. Ik wil een andere provider dus daarover zoek ik advies, voor mij is de discussie met Ziggo klaar

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-10 19:12
KPN/XS4ALL sowieso. Bij XS4ALL krijg je een Fritz!box, bij KPN kun je huren of zelf kopen. Ook bij Freedom is een eigen modem/router mogelijk maar er zijn er meer hoor. T-Mobille dacht ik ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:44

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Volgens mij zet Ziggo je modem altijd in bridge als je daarom vraagt? Wat voor reden geven ze?

Antwoord op je vraag: bij Tweak kan je ook je eigen SFP modem gebruiken. Ik weet niet zeker of dat overal op het netwerk van Tweak zo is.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
Maar waarom wil je een USB aansluiting op je modem gebruiken? Je kan hier dan toch gewoon een router gebruiken (al dan niet met de router functie in- of uitgeschakeld) waar je een USB harde schijf aan kan hangen?

Lijkt me goedkoper ook nog.

[ Voor 8% gewijzigd door Jurgen op 06-01-2021 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 15:14
Ik heb vorige week mijn modem bij Ziggo in bridge modus gezet. Ze stuurden zelfs een gratis utp kabel op om mijn eigen router te verbinden. Gaven ze een reden waarom het niet kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:10
SarahNova schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:35:
voor mij is de discussie met Ziggo klaar
*knip*. Niet om de man spelen, maar maak een TR aan de volgende keer.

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 07-01-2021 08:53 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ook bij T-mobile is dit toegestaan, ze ondersteunen het niet overigens. Maar je kan simpelweg de router vervangen voor eentje van jezelf. Tenminste op Glasvezel. Hoe dat op xDSL zit weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:45

DukeBox

loves wheat smoothies

Ziggo weigert de mijne in bridgemode te zetten maar ik wil een USB poort om een hdd op aan te sluiten en ik kan er niet bij dat dat niet mag?
Een eigen docsis modem lijkt mij in ieder geval niet mogelijk.

Ook als hij in bridge mode staat kan je nog steeds geen USB HDD aansluiten. Er vanuit gaande dat je dan een eigen router hebt (om achter het modem dat dan in bridge staat aan te sluiten) kan dat ook zonder dat het modem in bridge staat. Dus wat is dan precies het probleem ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 00:51
Welke internet service provider staat het gebruik van een eigen modem toe? Ziggo weigert de mijne in bridgemode te zetten maar ik wil een USB poort om een hdd op aan te sluiten en ik kan er niet bij dat dat niet mag?

Google staat vol met dat het (voor nu) nog mag,je eigen modem gebruiken, dat heb ik ook gezegd tegen ze. Ik wil een andere provider dus daarover zoek ik advies, voor mij is de discussie met Ziggo klaar
Mijn eerste reactie is.... Wat een ongelofelijke BS..... maar ok....
Misschien een helpdeskmens die ruzie heeft gehad met zijn of haar partner vlak daarvoor en het op een klant afreageert.

Hier de Ziggo pagina zelf met info over hoe je je moden in bridge kunt zetten.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:32
Bij Tweak glasvezel als je een internet only abonnement neemt, krijg je niet eens een router :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bridge mode kan inderdaad gewoon bij Ziggo. Misschien op de verkeerde manier aan de verkeerde persoon gevraagd -> probeer nog eens op een netter manier bij een ander.

Anders: een USB HDD hoeft zeker niet per se aan de router te hangen. Misschien zoek je een NASje, misschien kan je toe met een Pi, etc. En als je je data van buiten huis wilt kunnen bereiken wil je IMHO sowieso een vpn opzetten zodat er dan al helemaal geen reden is het aan de router te hangen.

Edit: ah je kunt het zelfs zelf instellen tegenwoordig, zie toxict in "Welke isp staat gebruik eigen modem toe?"

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 07-01-2021 09:03 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
@VodafoneZiggo

Help TS eens, daarvoor hebben jullie een account :)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:07

Rmg

Bridge mode is niet "je eigen modem gebruiken".

Bridge mode is vanuit je ziggo modem het verkeer 1 op 1 doorsturen naar een eigen router zodat die de routing overneemt.

Een eigen modem kan niet bij ziggo, je hebt altijd hun modem nodig, ook in het geval van bridge mode als je zelf de routing regelt.

Als hier spraakverwarring over bestaat bij de helpdesk zetten ze je niet om in bridge mode idd omdat ze weten dat het een heel gedoe word voor hun om alles weer werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 00:51
Rmg schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:10:
[...]

Bridge mode is niet "je eigen modem gebruiken".

Bridge mode is vanuit je ziggo modem het verkeer 1 op 1 doorsturen naar een eigen router zodat die de routing overneemt.

Een eigen modem kan niet bij ziggo, je hebt altijd hun modem nodig, ook in het geval van bridge mode als je zelf de routing regelt.

Als hier spraakverwarring over bestaat bij de helpdesk zetten ze je niet om in bridge mode idd omdat ze weten dat het een heel gedoe word voor hun om alles weer werkend te krijgen.
Het klopt dat je bij Bridge modus niet je eigen modem kunt gebruiken.

Maar...........

Bridge modus is praktisch je eigen netwerk beheren MET een eigen router en alle functionaliteit die erin zit.
Dus geen standaard settings meer zoals geleverd door providers, waarbij opties "dumbed down" zijn...

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:28
toxict schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:12:
[...]

Het klopt dat je bij Bridge modus niet je eigen modem kunt gebruiken.

Maar...........

Bridge modus is praktisch je eigen netwerk beheren MET een eigen router en alle functionaliteit die erin zit.
Dus geen standaard settings meer zoals geleverd door providers, waarbij opties "dumbed down" zijn...
Je kan toch gewoon een router (dubbele NAT) achter je Ziggo hangen? Heb ik al jaren en werkt prima.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

utbone schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:23:
[...]
Je kan toch gewoon een router (dubbele NAT) achter je Ziggo hangen? Heb ik al jaren en werkt prima.
Werkt in simpele gevallen en kan 'van ellende' nodig zijn in bijv. studentenhuizen. Maar ik zou NAT-achter-NAT erg niet aanraden als het anders kan. Poortproblemen, hogere latency. Etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
F_J_K schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:34:
[...]

Werkt in simpele gevallen en kan 'van ellende' nodig zijn in bijv. studentenhuizen. Maar ik zou NAT-achter-NAT erg niet aanraden als het anders kan. Poortproblemen, hogere latency. Etc.
Met 1 regel kan je alle poorten forwarden naar je eigen router (tenminste bij mijn modem van ziggo). Volgens mij heb je dan geen "poortproblemen" meer.

nav onderstaande reactie: ik heb het over een modem met ingebouwde router. als het modem in bridgemode wordt gezet wordt in feite het router deel uitgezet. alleen een router kan iets met poorten.

[ Voor 21% gewijzigd door W1ck1e op 07-01-2021 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Praten we nu over modem, of over een router met ingebouwde modem?

Kabel via Caiway bijvoorbeeld heb je hun modem, maar dat is precies wat het is, slechts een modem. Je moet daar zelf een router aan hangen (of van hun nemen) om je netwerk te regelen.

https://www.ziggo.nl/klan...tappenplan-bridge-modus#/
Ziggo heeft zelfs een helppagina waarin het bij aantal modems zelf kan (zoals de Technicolor en Thomson), aantal moet je via de klantenservice. Wat is precies de reden dat ze het niet doen?

Zo goed als elke provider ondersteund nu gewoon eigen modem/routers, sommige geven wel aan op eigen risico/geen support (KPN doet dat nog steeds dacht ik),

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1