SNLR glasvezel goed ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R13-
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-01-2021
Ik wil graag een glasvezel abonnement aansluiten voor mijn woning. Ik zag dat SNLR een mogelijkheid voor me was. Alleen lukt het me niet echt om er ervaringen over te vinden.

Iemand die toevallig SNLR glasvezel heeft mij zou kunnen vertellen als het een goede glasvezel provider is aub ?

Alvast bedankt !

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
SNLR is niets meer of minder dan een merknaam van TriNed met een eigen commerciële positionering.

Over TriNed is meer dan genoeg te vinden, dat is gewoon een prima betrouwbare glasvezel leverancier. Feitelijk een van de grootste spelers op lokale glasvezelnetwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-12-2024
Bij mij wordt op het moment glasvezel aangelegd en gisteren een envelop in de brievenbus gekregen van glasvezeldeals.nl. Daar staat SNLR ook tussen. Ik heb ook zo goed al geen reviews van hen kunnen vinden en op twitter een aantal mensen die vragen hebben gesteld aan snlr maar daar nooit een antwoord op gekregen hebben. Ze zeggen groene initiatieven te ondersteunen maar nergens staat welke. Ik vind hun hele uitstraling zo vaag dat ik alleen om die reden al besloten dat ik even verder ga kijken.

Ohja, en hun taalgebruik in folder en op hun site vind ik ook te infantiel voor woorden haha. Maar dat ik van zinnen als “ lief zijn voor het milieu” jeuk krijg ligt waarschijnlijk vooral aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-06 19:40
Ik kan ook snlr-glasvezel kiezen, maar de reviews op google zijn of heel goed of heel slecht.
Wat is jullie errvaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slash
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-06 19:51
Prima ervaring met SNLR hier (regio Venray - verbinding via Glasweb Venray)

SNLR is inderdaad een dochterbedrijf van Trined uit St. Oedenrode maar zijn zelf gevestigd in 's-Hertogenbosch.

In vergelijking met Trined is het aanbod van diensten beperkter. Aanvullende internetdiensten (zoals een providerafhankelijk e-mailadres voor wie dat zou willen en een te gebruiken uitgaande SMTP server) ontbreken. Standaard krijgen klanten en CGN (Carrier Grade NAT) IPv4 adres en een vaste IPv6 range. Een vast public IPv4 adres is tegen een geringe meerprijs gelukkig verkrijgbaar en mijns inziens een must voor een tweaker die services op het eigen netwerk bereikbaar wil maken. Positief is dat SNLR altijd een 1 Gbit/s verbinding levert, waar TriNed standaard een 500 Mbit/s verbinding levert

Ook op televisie gebied is het aanbod beperkter. In tegenstelling tot TriNed biedt SNLR geen DVB-C televisiesignaal, maar uitsluitend televisie via (maximaal 4) settop boxen en een smartphone app. Deze televisiediensten worden door TriNed geleverd. Helaas is er geen TV app beschikbaar voor AppleTV of Android TV.