Kneedpasta verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Fexqe
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-01 16:06
Ik zit met de volgende situatie. Ik heb een dubbele buitendeur waar heel veel tocht langs komt. Van de zomer heb ik deze zoveel mogelijk afgewerkt met tochtstrips maar dit helpt echter niet genoeg.

De deuren zijn geplaatst in een ijzeren kozijn. Door de tocht onstaat er veel condens op het kozijn en hangen de druppels er regelmatig aan. Dit leidt weer tot schimmel.

Ik zit er nu aan te denken om de kieren van de deuren tijdelijk van buitenaf helemaal dicht te plakken met kneedpasta. De bedoeling is wel dat ik dit tegen de zomer weer vrij gemakkelijk kan verwijderen zodat ik een permanentere oplossing kan vinden.

Heeft iemand enige ervaring met het verwijderen van kneedpasta? Ik ben bang dat als ik het nu dichtsmeer ik van de zomer een hels karwei ga hebben om de boel weer te verwijderen of dat ik misschien het kozijn kapot maak.

Eventuele andere ideeen om dit op te lossen zijn natuurlijk ook welkom!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:56
Waarom gebruik je geen ductape of schilderstape of iets dergelijks om de kieren dicht te plakken? Dat houdt de tocht ook tegen en is makkelijk te verwijderen.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Kijk eens naar rubberen plakstrips ? Deze kan je in veel verschillende diktes/breedtes/lengtes krijgen en relatief makkelijk weer te verwijderen.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
@Fexqe

https://www.dap.com/produ...ts/specialty/seal-n-peel/

Is te vinden op ebay en amazon.
Kan zo gauw niet een nederlands fabrikaat vinden, maar kan me haast niet voorstellen dat bizon het niet heeft.

Verwijderd

Saint2Saint schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:38:
Waarom gebruik je geen ductape of schilderstape of iets dergelijks om de kieren dicht te plakken? Dat houdt de tocht ook tegen en is makkelijk te verwijderen.
tape is ook mijn eerste idee. Wel een variant die geen sporen achterlaat bij verwijderen . Die zijn te koop bij 'de betere bouwmaterialen leverancier'.

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:12
Elke tape zal na een half jaar plakken lijmresten achterlaten. De betere tape alleen een stuk minder. Lijmresten zijn te verwijderen met een oude doek en stikkerverwijderaar.
Persoonlijk heb ik goede ervaringen met de nichiban gaffa tape

Lost In Music

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:17

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Is het ook niet een deel condens? Omdat je zegt dat het ijzeren kozijnen zijn, buiten en binnen ijzer? Dan heb je een koude brug en ga je condens krijgen binnen.

De Nederbelg !

• Fexqe
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-01 16:06
FRANQ schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:41:
@Fexqe

https://www.dap.com/produ...ts/specialty/seal-n-peel/

Is te vinden op ebay en amazon.
Kan zo gauw niet een nederlands fabrikaat vinden, maar kan me haast niet voorstellen dat bizon het niet heeft.
Dit is eigenlijk precies wat ik zocht! Ik had geen idee dat er een kit soort was die zo makkelijk te verwijderen is. Ik zal eens verder kijken op Amazon.

De andere tips over tape zijn ook geen slecht idee alleen denk ik dat tape dan toch weer te makkelijk loslaat en dan snel weer tocht doorlaat. Of ik onderschat de kracht van goede tape misschien.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 23:14

Illusion

(the art of)

Ik denk dat je gewoon op zoek moet naar betere tochtstrips. Die zijn er 1000 maten:
https://www.elton.nl/doe-het-zelf/

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:56
Fexqe schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:18:
De deuren zijn geplaatst in een ijzeren kozijn.
is magneetband niks?

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Pagina: 1