Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepst
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-08-2022
Hallo,

Ik zit met een dingetje van mijn videokaart en ik weet niet zeker of dit gebruikelijk is of niet.

Wanneer ik een spel opstart, en het speel, maakt mijn videokaart een raar elektrisch geluid. Wanneer ik dan alt-tab uit het spel houdt het op, en als ik dan weer terug alt-tab komt het geluid weer terug.
Het is dus enkel en alleen als er een spel open staat (dit doet hij bij elk spel dat ik geprobeerd heb).

Is dit coil whine? Of werk coil whine weer anders. En is dit normaal?

Alvast bedankt,
Joep

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Kan zijn dat het spel op hoge framerate draait, waardoor er coil whine ontstaat.

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepst
d22wth schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:12:
Kan zijn dat het spel op hoge framerate draait, waardoor er coil whine ontstaat.
Ik dacht dit dus ook, maar het geluid komt al voor bij het opstarten van het spel, waar er dus nog amper wat gebeurd op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0M3G4
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 11:20
Coil whine komt ook vaak voor in de menu's in spellen waar de framerates niet gecapped zijn op laten we zeggen 60 FPS. De FPS gaat in dat geval door het dak en dat zorgt voor coil whine. Probeer je max FPS eens te cappen op 60 in je Nvidia/AMD settings en daarna je game weer te starten. Hoor je het niet meer is het zeker weten coil whine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepst
0M3G4 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:01:
Coil whine komt ook vaak voor in de menu's in spellen waar de framerates niet gecapped zijn op laten we zeggen 60 FPS. De FPS gaat in dat geval door het dak en dat zorgt voor coil whine. Probeer je max FPS eens te cappen op 60 in je Nvidia/AMD settings en daarna je game weer te starten. Hoor je het niet meer is het zeker weten coil whine.
Wanneer ik het cap op 60 fps is het geluid inderdaad minder, dus het is coil whine?
Is dat een reden om het product terug te sturen? Het is namelijk echt heel erg luid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0M3G4
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 11:20
Die kans is groot. als het je irriteert zeker terug sturen.. het is een beetje geluk hebben met videokaarten, een ander exemplaar van hetzelfde model zou het zomaar niet of een stuk minder kunnen hebben.
Pagina: 1