Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-05 18:36
Mijn vraag is:
Ik wil een tv kopen van rond de 1500 euro.
Nu zit ik rond te kijken en zie de LG Nanocell 55NANO916NA en de LG OLED55GX6LA.
Ik heb even gegoogled maar kom er niet echt uit.
Ik wil de tv gebruiken voor mijn playstation en tv kijken.

Is de oled veel beter?
Of hebben jullie een andere aanrader in deze prijsklasse?

Met vriendelijk groet,
Alwinie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-06 11:40

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
O ja, OLED is veel beter, zeker omdat LG wat betreft het gebruik van IPS-panelen en weinig FALD-zones wat achterloopt het gebied van contrast en zwartwaarden van zijn LCD's. Voor dit budget moet je zonder meer gaan voor de OLED, koop de BX/CX als je een voet wilt en de GX als je muurmontage wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-06 13:46
De oled is inderdaad veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-05 18:36
dmantione schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:51:
O ja, OLED is veel beter, zeker omdat LG wat betreft het gebruik van IPS-panelen en weinig FALD-zones wat achterloopt het gebied van contrast en zwartwaarden van zijn LCD's. Voor dit budget moet je zonder meer gaan voor de OLED, koop de BX/CX als je een voet wilt en de GX als je muurmontage wilt.
Zit er verder nog een verschil tussen de GX BX en de CX?
Want er zit wel een groot prijsverschil in.

[ Voor 4% gewijzigd door alwinie op 06-01-2021 16:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-06 11:40

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De GX is extra dun en je krijgt er een muurmontagebeugel bij. Er zijn geen of amper technische verschillen met de CX. De BX heeft een minder krachtige beeldverwerkingsprocessor en laat bij situaties waarbij veel beeldverwerking nodig is (zoals 24Hz films) wat mindere prestaties zien. Alle televisies geven je het goede van OLED en met geen één kun je een miskoop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
alwinie schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:03:
[...]

Zit er verder nog een verschil tussen de GX BX en de CX?
Want er zit wel een groot prijsverschil in.
Op de ene cashback, op de andere niet.

Oled805 of 855 van Philips ook aan te bevelen.

Sowieso voor oled gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-06 09:33

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik kon ook slecht kiezen tussen oled/niet-oled en heb toch vandaag gekozen voor de LG Nanocell 75NANO916NA. Tot 7 maart met €200 cashback, dan kom je op €1450,-.

Mijn broer heeft een oudere lg 'nanocell' tv en dat ziet er bij elk bezoek gewoon veel beter uit dan mijn huidige Philips 65PUS7354 hdr/dolby vision. Voornamelijk de zwartwaarden.
Een minpunt daar is de edge-dimming. Een verticale witte balk bij bv een wit balletje met een zwarte achtergrond. Beter dan mijn background bleeding maar geen oled.

Deze tv heeft local array dimming en daarmee is voor mij de ondergrens laag genoeg om nu al tevreden te zijn met, in ieder geval, die "edge-dimming 2017 tv" kwaliteit ;)

Dat deze dan ook hdmi 2.1 en framerate opties heeft helpt ook om vanuit de huiskamer de tv als pc/console te gaan gebruiken.

Samengevat: hoe hard wil je zwart?
Pagina: 1