Het is misschien wel tijd om mijn game-systeem te vervangen. Na 6-7 jaar dienst wordt het allemaal wel wat minder soepel, RDR2 wil nog net draaien Horizon Zero Dawn niet. De i5 4440 en AMD 290 hebben zich kranig geweerd en bleken een goede aankoop. Destijds volgens mij samengesteld vanuit BBG's.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen vanaf de bank op een TV (4k), maar het systeem moet recente games vloeiend op high kunnen draaien op 1080p. Denk aan games als Cyberpunk2077, Assassins Creed, Call of Duty, RDR2 en Horizon Zero Dawn
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hou graag vast aan een maximum van € 1.000,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beschik reeds over de randapparatuur
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaande lijst
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voorkeur voor vloeiend draaien van recente games op 1080p op high/max (of 4k maar daar zal het budget niet toereikend voor zijn wellicht). Oude systeem draait al jaar of 6-7 en ik zit totaal niet meer in de stand van zaken hardware
Ga je overklokken?
Nee?
Wat verwacht je van ons?
Zouden jullie je licht willen laten schijnen over de onderdelen in de lijst? Past het in de case? Werkt het allemaal lekker samen? Is de case geschikt voor de videokaart qua airflow/temperatuur (en dus geluid)? Kan er nog gesneden worden in de kosten? We blijven natuurlijk koopjesjagers in de lage landen.
Is het op het moment überhaupt een geschikt moment om een systeem aan te schaffen? Wachten op nieuwe releases heeft niet direct mijn voorkeur, want dan komt er 2 maanden later weer nieuw spul uit.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen vanaf de bank op een TV (4k), maar het systeem moet recente games vloeiend op high kunnen draaien op 1080p. Denk aan games als Cyberpunk2077, Assassins Creed, Call of Duty, RDR2 en Horizon Zero Dawn
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hou graag vast aan een maximum van € 1.000,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beschik reeds over de randapparatuur
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaande lijst
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voorkeur voor vloeiend draaien van recente games op 1080p op high/max (of 4k maar daar zal het budget niet toereikend voor zijn wellicht). Oude systeem draait al jaar of 6-7 en ik zit totaal niet meer in de stand van zaken hardware
Ga je overklokken?
Nee?
Wat verwacht je van ons?
Zouden jullie je licht willen laten schijnen over de onderdelen in de lijst? Past het in de case? Werkt het allemaal lekker samen? Is de case geschikt voor de videokaart qua airflow/temperatuur (en dus geluid)? Kan er nog gesneden worden in de kosten? We blijven natuurlijk koopjesjagers in de lage landen.
Is het op het moment überhaupt een geschikt moment om een systeem aan te schaffen? Wachten op nieuwe releases heeft niet direct mijn voorkeur, want dan komt er 2 maanden later weer nieuw spul uit.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-10400F Boxed | € 151,10 | € 151,10 |
| 1 | Moederborden | ASRock B460M Pro4 | € 93,90 | € 93,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 Ti Ventus 2X OCV1 | € 459,80 | € 459,80 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 64,77 | € 64,77 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16 | € 67,75 | € 67,75 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 101,- | € 101,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.008,22 | ||