Hey allen
Recent kocht ik een RTX 3060 Ti (MSI Gaming X Trio).
Gisteren kwam eindelijk mijn AMD Ryzen 7 5800X en het bouwen kon beginnen.
Alles werkte en ging goed, een avondje gegamed op World of Warcraft, hoogste settings, maxed out 144 fps op mn 144 hz 1440p monitor, alles goed.
Deze morgen echter legde ik de pc opnieuw aan en ging ik even online om mijn dailies te checken waarna mijn schermen plots random uitvielen, dit leek op een GPU driver issue.
Na een aantal stress tests bleef de GPU uitvallen na 4-10 minuten, steeds reboot, geen probleem.
Een laatste keer viel niet de GPU (en bijhorende schermen) maar de hele PC uit.
Bij het opnieuw aanleggen van de pc waren de LEDs plots niet het correct ingestelde kleur (ipv. het ingestelde blauw waren ze het oranje, de basis van gigabyte mobos) en kreeg ik geen beeld, de BIOS kwam er niet op, de fans van de GPU spinden niet, niks.
Ik kwam wat paniekerig en begon stuk voor stuk te testen, nog eens BIOS flashen, ram sticks wat versteken, GPU versteken van slot, andere cables proberen enzv.
Niks werkte.
Toen bedacht ik me dat ik nog een oude GT510 op zolder heb liggen van een heel oude PC, ik nam die, stak die in het slot en wonder boven wonder ging het.
De BIOS startte op, de pc startte op, alle onderdelen werden correct herkend.
Ik verstak de GT510 van PCI-E slot en alweer ging het.
Ik nam de RTX 3060 er terug bij en niks...
Dit zijn de volgende settings:
- MSI Geforce Gaming X Trio 3060 Ti
- Amd Ryzen 5800X
- Gigabyte Aorus X570 Elite Mobo
- Coolermaster 850W 80+ gold power supply
Zou dit gaan om een DOA RTX3060? Een slechte PSU? Iets helemaal anders?
Bedankt voor het antwoord!
Recent kocht ik een RTX 3060 Ti (MSI Gaming X Trio).
Gisteren kwam eindelijk mijn AMD Ryzen 7 5800X en het bouwen kon beginnen.
Alles werkte en ging goed, een avondje gegamed op World of Warcraft, hoogste settings, maxed out 144 fps op mn 144 hz 1440p monitor, alles goed.
Deze morgen echter legde ik de pc opnieuw aan en ging ik even online om mijn dailies te checken waarna mijn schermen plots random uitvielen, dit leek op een GPU driver issue.
Na een aantal stress tests bleef de GPU uitvallen na 4-10 minuten, steeds reboot, geen probleem.
Een laatste keer viel niet de GPU (en bijhorende schermen) maar de hele PC uit.
Bij het opnieuw aanleggen van de pc waren de LEDs plots niet het correct ingestelde kleur (ipv. het ingestelde blauw waren ze het oranje, de basis van gigabyte mobos) en kreeg ik geen beeld, de BIOS kwam er niet op, de fans van de GPU spinden niet, niks.
Ik kwam wat paniekerig en begon stuk voor stuk te testen, nog eens BIOS flashen, ram sticks wat versteken, GPU versteken van slot, andere cables proberen enzv.
Niks werkte.
Toen bedacht ik me dat ik nog een oude GT510 op zolder heb liggen van een heel oude PC, ik nam die, stak die in het slot en wonder boven wonder ging het.
De BIOS startte op, de pc startte op, alle onderdelen werden correct herkend.
Ik verstak de GT510 van PCI-E slot en alweer ging het.
Ik nam de RTX 3060 er terug bij en niks...
Dit zijn de volgende settings:
- MSI Geforce Gaming X Trio 3060 Ti
- Amd Ryzen 5800X
- Gigabyte Aorus X570 Elite Mobo
- Coolermaster 850W 80+ gold power supply
Zou dit gaan om een DOA RTX3060? Een slechte PSU? Iets helemaal anders?
Bedankt voor het antwoord!