DVI/VGA naar Displayport op Monitor werkt niet. help/advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leenart
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-02 23:32
Hallo,

Ik heb een best wel oudere PC, de videokaart heeft DVI en VGA
Maar mijn monitor (Samsung G7) heeft 2 x Displayport en 1 x HDMI
De HDMI wordt bezet door de PlayStation.

Nu had ik een DVI naar HDMI kabletje gekocht en dit werkt prima, alleen nu moet ik steeds van kabel verwisselen, als ik van PlayStation of PC wil.

Nu had ik een ander kastje gekocht waar aan een Displayport kabeltje zit , met daarop de aansluitingen voor HDMI, VGA en DVI.
alleen dit werkt niet.
Doe ik iets fout of heb ik het verkeerde kabeltje gekocht.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:40
Je hebt een Displayport naar DVI/HDMI/VGA-adapter gekocht.

Het signaal gaat van pc (Displayport hier dus) naar het apparaat (HDMI/DVI/VGA.

Je gebruikt de kabel/het kastje dus verkeerd om en dan werkt het niet.

Ik zou een HDMI-switch kopen en die met HDMI op je monitor aansluiten.
PC kan dan met DVI naar HdMI-kabel en PS kan met HDMI-HDMI.

pricewatch: Delock 18749

Even snel gekeken in de Pricewatch, volgens mij de goedkoopste HDMI 2.0-switch van een redelijk merk.

Op zich heb je op dit moment misschien geen HDMI 2.0 nodig, maar een nieuwe PlayStation zou het wel nodig kunnen hebben.

Zonde overigens, een 2560x 1440@240hz scherm aansturen met een kaart die alleen DVI heeft. Door de kabel naar HDMI kom je niet boven de 1920x1080/1200@60hz. HDMI kent namelijk niet de dual lane die DVI wel kent, maar dan nog komt DVI Max maar tot 2560x1440@60hz.

Je kunt ook een andere gpu kopen met de juiste aansluitingen, maar dan hebben we meer info nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door White Feather op 06-01-2021 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Je kan ook overwegen om een videokaartje met displayport aan te schaffen, Ik kan me voorstellen dat je huidige kaartje met alleen DVI en VGA verre van modern is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leenart
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-02 23:32
Hallo,
Bedankt voor jullie reacties, en sorry voor mijn late antwoord.
Ben niet zo actief op forums vandaar.
Zal de situatie even uitleggen.
Ik heb een PS5 gekocht, en daarbij dus ook de G7 Monitor.
Maar gezien ik op mijn bureau niet de ruimte heb voor 2 monitors
Wilde ik dus mijn pc dus koppelen aan diezelfde G7 monitor
Ik game niet op de pc, hij is dus echt enkel voor gebruik om wat te surfen en te mailen.
Dus ik dacht dan koppel ik beiden apparaten wel aan 1 monitor, maar dat werkte dus niet haha.

Die Delock hdmi switch lijkt me de beste (goedkoopste) optie, maar kan ik daardoor eventueel kwaliteitsverlies krijgen als ik de PS5 daaraan koppel of kan die nog steeds alle resoluties en HDR etc doorsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:25
240Hz ga je niet halen met zo'n switch Beste is PS5 en pc apart aan te sluiten aan de monitor. Beste oplossing is aan videokaartje als pricewatch: MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC in je pc te plaatsen. Moet wel passen natuurlijk. Welk merk en type pc en/of moederbord en cpu is het?