Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-05 14:49

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Ik zoek een?
Televisie voor in de woonkamer (55")

Wat is je budget?
Als ik zo kijk ergens rond de 1000-1300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik kijk veel films en series via mijn Nvidia Shield Pro 2019 (dus veel ingebouwde software hoeft er niet in te zitten) en ik wil later een PS5 aanschaffen als deze ooit nog verkrijgbaar zijn :P (Hdmi 2.1 dus).
Ik heb ook losse speakers dus het geluid van de TV zelf hoeft niet geweldig te zijn.
Tv graag met eigen voet want hij komt op een tv meubel te staan

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zit te twijfelen om voor OLED te gaan maar als iemand mij kan de voordelen van een ander paneel type/tv kan vertellen hoor ik dit graag. Het is een nieuwe woning dus ik kan het zo indelen dat er geen direct zonlicht op de tv komt.Dus... welke tv komt er in mijn woonkamer?

Beste antwoord (via waseland op 07-01-2021 08:39)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:14

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
In deze prijsklasse moet je zonder meer voor OLED gaan. Het is momenteel heel overzichtelijk: De LCD's van 2020 waren slechter dan die van 2019. OLED's waren al beter, nu zijn ze helemaal duidelijk beter. De Q80T is zo'n geknipte en geschoren LCD, in zekere zin geen slechte televisie, maar vergeleken met de LCD's van 2019 een duidelijke verslechtering en bij lange na geen OLED. De 4K LCD's die dit jaar uitkomen worden nóg een stuk slechter, dus met een grote boog omheen lopen.

Goede LCD's worden momenteel alleen nog in 8K op de markt gezet, want dan is er nog budget om er een goede TV van te maken, maar dat is ver buiten je budget, dus in deze prijsklasse is het gewoon duidelijk.

Tel daarbij op dat LG-televisies het beste voor spellen geoptimaliseerd zijn en daardoor de beste keus i.c.m. een PS5.

Voor je budget kun je je in ieder geval een BX veroorloven en wellicht als je een beetje zoekt een CX.

[ Voor 10% gewijzigd door dmantione op 06-01-2021 14:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:14

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
In deze prijsklasse moet je zonder meer voor OLED gaan. Het is momenteel heel overzichtelijk: De LCD's van 2020 waren slechter dan die van 2019. OLED's waren al beter, nu zijn ze helemaal duidelijk beter. De Q80T is zo'n geknipte en geschoren LCD, in zekere zin geen slechte televisie, maar vergeleken met de LCD's van 2019 een duidelijke verslechtering en bij lange na geen OLED. De 4K LCD's die dit jaar uitkomen worden nóg een stuk slechter, dus met een grote boog omheen lopen.

Goede LCD's worden momenteel alleen nog in 8K op de markt gezet, want dan is er nog budget om er een goede TV van te maken, maar dat is ver buiten je budget, dus in deze prijsklasse is het gewoon duidelijk.

Tel daarbij op dat LG-televisies het beste voor spellen geoptimaliseerd zijn en daardoor de beste keus i.c.m. een PS5.

Voor je budget kun je je in ieder geval een BX veroorloven en wellicht als je een beetje zoekt een CX.

[ Voor 10% gewijzigd door dmantione op 06-01-2021 14:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:40
Dat dit soort topics nog bestaan is een raadsel. Er zijn er al 100 of meer van geweest.
Voor de 150 euro verschil (BX vs CX) zou ik de CX nemen.