Scheur in de muur door heiwerkzaamheden nabij gelegen flat

Pagina: 1
Acties:

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:22
Hi mede-tweakers,

Inzake een scheur die ontstaan is door heiwerkzaamheden aan pand vlakbij.

Lang verhaal kort: Half jaar geleden zijn ze hier begonnen met de bouw van een flat, hiervoor hebben ze een opname gedaan i.v.m. schades. Er waren geen schades, maar helaas na terugkomst van onze vakantie viel het ons een week later op dat er een scheur in de muur zit. Contact opgenomen met het uitvoerder/bouwbedrijf die zijn langsgekomen en erkent dat er een scheur in de muur zit wat vermoedelijk is ontstaan door hei werkzaamheden. Ik mocht daarop een aannemer in de hand nemen om het te herstellen.

Dit heb ik gedaan en de kosten zijn ong €1000,-. Dat komt omdat als je dit mooi wil krijgen er een heel vlak uit gestoomd moet worden en opnieuw geplakt en gesaust(van het fotobehang tot in de hoek, zie foto's). De aannemer zegt ook dat het er waarschijnlijk niet veel mooier op gaat worden want in de hoek en bij het fotobehang kan de overgang net wat minder mooi worden. Daarnaast zit je met kleur verschil evt. van de verf/saus.

Aangezien ik dit eigenlijk pas wil gaan doen als alles een keer opnieuw gesaust moet worden heb ik voorgesteld dat ze dit bedrag overmaken en daarmee het dossier sluiten. Daar gingen ze niet mee akkoord, en moeten echt een akkoord van de aannemer hebben dat het werk is uitgevoerd. Ik ben steeds wat huiverig met het geven van deze opdracht en ondertussen krijg ik al paar keer een mail van de uitvoerder dat ze het te lang vinden duren en dat ze het dossier binnenkort gaan sluiten.

Ik vraag me af of iemand hier ook ervaring mee heeft en/of ik mag eisen dat ze het bedrag over gaan maken of dat ik dan kan zeggen dat ik wil dat ze de hele beneden verdieping opnieuw gaan doen. Ik vind het namelijk nogal gek dat omdat zij hier een flat gaan bouwen ik nu met de gebakken peren zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jymW5Oc7x_16bFB-7_nWzknyURc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gzC5GW61XXqUXzfmai4smINW.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkjdUHvB-P5XGHw9QTjyK_uVnWY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3btuY5ScxbUeRifsinGw87wT.jpg?f=fotoalbum_medium
P.S. de scheur zit rechts van de TV.

Wie heeft hier ervaring mee en heeft advies :) ?

P.S. ik heb ook contact opgenomen met rechtsbijstand, maar mijn ervaring duurt dat altijd erg lang.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:57

St@m

@ Your Service

De scheur loopt door het fotobehang heen?
Anders is het toch gewoon een kwestie van uitkrabben, herstellen en de hele muur opnieuw sauzen?
Beetje schilder is met een dag wel klaar.

Wat ik bedoel te zeggen:
Dat gaat nooit mooi worden om gedeeltelijk te repareren. Die hele muur moet gedaan worden. Als het alleen om het geverfde gaat, dat is prima te halen met 1000 euro. Als ook het fotobehang opnieuw gedaan moet worden...

Hele benedenverdieping vind ik geen optie. De hele muur wel.

[ Voor 59% gewijzigd door St@m op 06-01-2021 14:16 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:22
De scheur zit rechts van de TV, tussen het kleine schilderrijtje en de TV in en loopt van boven naar beneden.

Op oude foto's van de bouw heb ik kunnen zien dat dit precies tussen 2 muurplaten in zit wat destijds dichtgesmeerd is.

Wat het idee nu is van de aannemer: Het behang tussen het foto behang en tot en met de hoek van de woning wat een meter of 2 links van de TV is er helemaal uithalen en opnieuw behangen + sauzen.

[ Voor 29% gewijzigd door SirMemeAlot op 06-01-2021 14:20 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:57

St@m

@ Your Service

Ok, ik ben verder geen expert, maar al het behang vervangen lijkt me nogal overdreven voor een scheurtje. over verticale lijn. Ik zou het uit (laten) krabben, herstellen en vervolgens de hele muur opnieuw sauzen. Een professionele schilder kan dit, zonder dat het lelijk wordt bij het fotobehang.

Wellicht krijg je het zelfs nog gestukt en geschilderd voor 1000 euro.

Maar als dat niet is wat je wilt.. Jij hebt schade, tegenpartij is bekend, die komt niet met de gewenste oplossing. Wie bel je dan? Volgens mij gewoon je verzekeringsmaatschappij. Laat jouw verzekeringsmaatschappij ruzie maken met de verzekeringsmaatschappij van het bouwbedrijf. Daar komt dan iets uit.

Volgens mij is dat de te bewandelen weg. Onderling komen jullie er niet uit.

[ Voor 34% gewijzigd door St@m op 06-01-2021 14:44 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:39
Eens met @St@m De gehele muur laten doen. Niet het simpele plak en knip werk.