GPU vraag - HP Prodesk 400 g6 SFF - ANNO 1800

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet Krediet
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:46
Hallo allemaal,

Eerst even mijn verhaal:

'Vroeger' (8 jaar geleden) heb ik me urenlang vermaakt met de verschillende versies van ANNO (1602, 1503, 1701,1404, etc). Een heerlijk spel waarbij het koloniseren van eilanden en het vergaren van producten centraal staan. Nu het thuiszitten zijn tol begint te eisen leek het me super leuk om het nieuwste deel ANNO 1800 te gaan proberen. Het speciaal aanschaffen van een game PC, speciaal voor dit spel leek me wat overdreven, dus ik ging even op onderzoek uit.

Nu heb ik op werk een HP Prodesk 400 g6 meegekregen (i5 8500, zie foto) waar ik graag een nieuwe videokaart in willen zetten om de nieuwste versie van ANNO (redelijk) te kunnen spelen. Ik moet erbij zeggen dat ik hiervoor totaal geen kennis had over videokaarten. De hoogste graphics interesseren mij niet echt, maar het moet wel een beetje soepel spelen allemaal.

Nu zou ik graag willen weten wat nou de beste videokaart is die ik aan kan schaffen. Ik ben er intussen achter dat ik alleen low profile videokaarten kan kiezen i.v.m. de dimensies van de kast. Ook lijkt het mij dat het een single slot kaart moet zijn, i.v.m. de ruimte aan de zijkant van de videokaart.

Is de GT 1030 Low profile het hoogst haalbare? Of is een GTX 1060 low profile eventueel mogelijk? Op het internet kom ik er niet helemaal achter en spreken verschillende forums elkaar tegen of het nou wel of niet past.

Alvast bedankt voor de hulp!

Dit is mijn 1e PC gerelateerde vraag hier, dus excuses mocht deze vraag al ergens in het forum staanAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwWSBCGw19akA4hqqpH8YNakb4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5TqwbmRaTu2SE28wDJNZBeL9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

jgj82

Ja, maar = nee

Piet Krediet schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:52:
Hallo allemaal,

Eerst even mijn verhaal:

'Vroeger' (8 jaar geleden) heb ik me urenlang vermaakt met de verschillende versies van ANNO (1602, 1503, 1701,1404, etc). Een heerlijk spel waarbij het koloniseren van eilanden en het vergaren van producten centraal staan. Nu het thuiszitten zijn tol begint te eisen leek het me super leuk om het nieuwste deel ANNO 1800 te gaan proberen. Het speciaal aanschaffen van een game PC, speciaal voor dit spel leek me wat overdreven, dus ik ging even op onderzoek uit.

Nu heb ik op werk een HP Prodesk 400 g6 meegekregen (i5 8500, zie foto) waar ik graag een nieuwe videokaart in willen zetten om de nieuwste versie van ANNO (redelijk) te kunnen spelen. Ik moet erbij zeggen dat ik hiervoor totaal geen kennis had over videokaarten. De hoogste graphics interesseren mij niet echt, maar het moet wel een beetje soepel spelen allemaal.

Nu zou ik graag willen weten wat nou de beste videokaart is die ik aan kan schaffen. Ik ben er intussen achter dat ik alleen low profile videokaarten kan kiezen i.v.m. de dimensies van de kast. Ook lijkt het mij dat het een single slot kaart moet zijn, i.v.m. de ruimte aan de zijkant van de videokaart.

Is de GT 1030 Low profile het hoogst haalbare? Of is een GTX 1060 low profile eventueel mogelijk? Op het internet kom ik er niet helemaal achter en spreken verschillende forums elkaar tegen of het nou wel of niet past.

Alvast bedankt voor de hulp!

Dit is mijn 1e PC gerelateerde vraag hier, dus excuses mocht deze vraag al ergens in het forum staan[Afbeelding]
Hoi Piet!

Inderdaad, nu lijkt een GT 1030 je beste optie.

De voeding van je Prodesk heeft helaas maar een vermogen van 180W.
Er kan maximaal 75W door een PCI-e slot, dan blijft er nog 105 over voor het Mobo, de CPU, het RAM en de verschillende opslag stations.

Je hebt een single slot, low-profile kaart nodig zonder externe voeding en het liefst met een blower-style koeling zodat de warmte uit de kast kan verdwijnen.

Als ik dat in de Tweaker's Pricewatch stop krijg ik het volgende aantal nuttige resultaten: 0 ;w

De enige kaart met een beetje power die overblijft is dan een Sapphire GPRO maar -no offence- ik denk dat als je deze vraag moet stellen op een forum, je ook niet zonder meer in staat bent om dat kaartje game-ready te krijgen.

Mijns inziens de enige oplossing om dit low-budget te regelen is een andere behuizing, waarna je de singleslot-eis kan laten vallen en je de keuze hebt uit vele GTX 1050(Ti)'s of 16XX modellen.

Pas wel op!

Je hebt een behuizing nodig waar de rest van het spul in past en dat gaat niet simpel worden aangezien het geen standaard formfactors zijn. Je voeding heeft bv geen 24-pin ATX connector maar een HP-proprietary 4-pin connector.

[ Voor 3% gewijzigd door jgj82 op 06-01-2021 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:50
Andere behuizing gaat niet ivm het moederbord. De front I/O poorten zitten vast op het bord en heeft het een afwijkend formaat zodat alleen een precies passende behuizing mogelijk is. Alleen een single slot LP kaart is mogelijk. De snelste videokaart die je er in kunt plaatsen is pricewatch: Asus GT1030-2G-BRK.