vraag over zelf aansluiten ADSL

Pagina: 1
Acties:

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 10:57
Over een tijdje krijgen wij eindelijk ADSL. (hoera) Vanaf de meterkast loopt op dit moment een ongeveer 8-aderige kabel die de ISDN aansluiting verzorgt naar de PC en 2 poorten vanaf de Quatrovox naar boven verbindt.
Kan ik deze kabel voor transport van het ADSL signaal naar het modem gaan gebruiken? Zoja, hoeveel aders worden daarvoor gebruikt?

Verwijderd

Zoja, hoeveel aders worden daarvoor gebruikt?
Volgens mij 4.

• Rocketman
IK ben toch wel benieuwd hoe het echt in elkaar zit.

Verwijderd

<a href="http://[topic=148322]

• Rocketman
Het is geen UTP kabel, maar een kabel die een paar poortn van de Quatrovox(telefooncentrale) doorgeeft en ook het ISDN-signaal naar de PC.
Op maandag 13 augustus 2001 16:34 schreef NAD het volgende:
<a href="http://[topic=148322]

Verwijderd

Moet in principe kunnen, maar is mij nog nooit gelukt. Gewoon vervangen door UTP kabel.

• Rocketman
Maar hoeveel aders worden er nu gebruikt?
Op maandag 13 augustus 2001 16:53 schreef HPE het volgende:
Moet in principe kunnen, maar is mij nog nooit gelukt. Gewoon vervangen door UTP kabel.

Verwijderd

Wat je zou kunnen doen is de NT1 naar boven verhuizen. Dus 2 aders naar boven, daar op de splitter, daarna de nt1. De andere poort van de splitter gaat naar je ADSL modem. De so bus gebruik je nu de anderre kant op om de qvox te voeden.( als ie beneden hangt tenmimste).
Zo hoef je niet met kabels te kloten en heb je je modem boven en ISDN.

• Rocketman
Goeie tip, hier heb ik iets aan,
bedankt!
Op maandag 13 augustus 2001 18:05 schreef CheS het volgende:
Wat je zou kunnen doen is de NT1 naar boven verhuizen. Dus 2 aders naar boven, daar op de splitter, daarna de nt1. De andere poort van de splitter gaat naar je ADSL modem. De so bus gebruik je nu de anderre kant op om de qvox te voeden.( als ie beneden hangt tenmimste).
Zo hoef je niet met kabels te kloten en heb je je modem boven en ISDN.
Pagina: 1