Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenton 2.0
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:08
Met de eerste kleine op komst ben ik al een tijdje opzoek naar een goede (camera) babyfoon.
Al meerdere topics in Tweakers doorgelezen maar kom er nog niet echt uit.

Wat in mijn ogen de beste optie's zijn:

https://www.amazon.de/dp/...=nl_NL&tag=peppercom09-21

Dit is een camera die overal erg goed is aangeschreven en ook niet veel geld kost.Min puntje: Chinese cam zonder (veel) beveiligingsupdates.
En we willen natuurlijk niet dat we ergens op internet voorbij gaan komen. Daarom zou ik hem eenmalig aan een oude smartphone willen koppelen en dan de camera loshalen van het internet.

Andere optie:

Ik heb meerdere oude en goedwerkende Android telefoons liggen. S4, S5, Motorola, enz.
in de Google Playstore al meerdere betaalde apps voorbij zijn komen, maar kan ik de apparaten dan zo instellen dat ze puur en alleen met elkaar verbonden zijn?

Hoe zorg ik ervoor dat deze apparaten wel met WIFI met elkaar verbonden zijn, maar niet het internet op kunnen? Ik begrijp natuurlijk dat deze optie niet buitens huis werkt.

Ook heb ik Luvion, Alecto, enz. bekeken. Deze werken op een eigen kanaal. Maar deze zijn ook een stuk duurder, lees veel conectieverliezen en ik vindt het stiekem ook wel leuk om dingen te tweaken :P

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:22

g0tanks

Moderator CSA
De meeste camera's sturen hun beelden via de cloud en hebben niet de optie om dat direct over het lokale netwerk te doen. Jouw model volgens mij ook niet. Je moet specifiek zoeken naar een ip-camera die lokaal werkt, maar die zijn vaak wat duurder en hebben bijvoorbeeld ook een aparte server nodig.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@Regenton 2.0 je pakt het aan als een echte tweaker betaamt .. maar als papa van 2 kids kan ik je vertellen dat die babyfoon waardeloos is.
Je kind ligt de eerste maand(en) bij je voeten / in de buurt en als jij of je wederhelft de borst geeft zijn ze vrijwel aan het zelfde ritme gebonden, en de niet borst-voedende partner geeft de borstvoeder vanzelf een douw "het huilt" :+ en geloof me de kleine hoor ik ook als ik die op zolder neerleg .. en ik beneden zat ..
Dus bij ons was deze snel aan de kant geschoven ...
edit:

Het gebrabbel en beetje huilen "missen" is ook niet erg .. kind moet zichzelf ook ontdekken / ontwikkelen
en negeren is erg moeilijk als ouder maar werkt vaak wel in de zin van het aanleren van een ritme.

En dat betreft als er wat mis is merk je dat snel genoeg, die krengen kunnen een keel opzetten :+

Wij hebben onze babyfoon ook na de eerste weg gegeven aan vrienden die er nu dankbaar gebruik van maken, hun 1ste kind is enorm verwend met aandacht .. en nu met de 2de hebben ze een uitdaging aandacht te verdelen. Zodra ze dachten dat het 1ste kind zou kunnen gaan huilen kreeg het al aandacht.

Tot zover de reden om het niet te doen :) maar tweakers zijn tweakers.

Goed bij jou zal het allemaal natuurlijk meevallen en je zal niet geval 1 maar geval 2 zijn :+ (beetje sarcastisch gezegt) .. en voel je niet aangevallen ik stond er net zoals jij in als "Verse" papa to be.

Beetje dect telefoon heeft een baby functie en ja er zijn vast apps waarmee je een oude gsm ook in kan zetten als wifi cam btw een gsm heeft super microfoon dus die zou ik preferen. let wel dat je wat IR nachtverlichting ledjes doet om die extra verlichting te verzorgen.

Action,Lidl, Ikea ? zullen vast wel een smart deurbel/camera hebben (webshop oid) die getriggerd word op geluid/bewegingen .. met bijbehorende App. (zie YT revieuws) kan je eventueel later ding inzetten als beveiliging oid.
ESP32-cam board of RPI met camera en een cheap microfoon van een headset zijn ook genoeg projectjes voor te vinden .. zolang de camera het IR licht van een Afstandsbediening ziet .. zal deze voldoen als motion detection in een donkere kamer..

hmm ff google en men adviseert de oude gsm als beste .. anyway .. ik hoop dat je er wat aan hebt

[ Voor 9% gewijzigd door vso op 06-01-2021 14:11 ]

Tja vanalles