Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickster!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09 16:47
Beste tweakers,

Volgens mij heb ik een moederbord te pakken met een productiefout bij het heatshield van de m2 slots. Het gaat om dit exemplaar

De schroefgaten zitten net iets te ver naar links uitgeboord waardoor 't heatshield over de PWM pin van een fan header valt. Zie foto's

Meer mensen ervaring met dit moederbord en/of eventuele suggesties om dit zelf op te lossen? Heb geen zin om de pc weer uit elkaar te halen voor zoiets onbenulligs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zjQ-QuDvLtc7JLiZyzkjRVt3_jU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LENvC1VFIlqx375HTwJIOmkD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4YclJO1a3C1HOChx10r_6FnONI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hf5P9IqAFduslvlpIGF7HUtS.jpg?f=fotoalbum_tile

Beste antwoord (via Nickster! op 06-01-2021 14:27)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Zal vanavond eens kijken. Ik heb precies dat bord.

Lijkt er iig op dat de heatsink op zijn kop zit.

Edit: even een interne foto van mijn systeem bekeken. Je moet de heatsink 180 graden draaien.

[ Voor 32% gewijzigd door Uszka op 06-01-2021 14:12 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou een klein hoekje van die heatsink afdremelen zodat je die fanheader kunt gebruiken. Dat gaat voor de koelprestaties weinig tot niets uitmaken.

Of je kunt ASRock mailen met de foto en vragen of ze een heatsink hebben die wel past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kilomeester
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-09 12:13
TERW_DAN schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:23:
Ik zou een klein hoekje van die heatsink afdremelen zodat je die fanheader kunt gebruiken. Dat gaat voor de koelprestaties weinig tot niets uitmaken.

Of je kunt ASRock mailen met de foto en vragen of ze een heatsink hebben die wel past.
Tsja, jouw subtitel is dan ook "met een hamer past alles" 8)7

Ja hoor, ik zou ook dremelen, dan kun je gewoon verder. Maar wel een gek foutje, dus ik zou zeker wel contact zoeken met ASRock (met de foto's vóórdat je gedremeld hebt :) ). Als ze je een nieuwe heatsink sturen zou het prachtig zijn natuurlijk, maar dat zou wel heel dedicated zijn, normaal verwacht ik "los maar op met je dealer" en dan moet je het hele mobo terugsturen (en dan moet je ook niet dremelen), en daar zou ik dan vervolgens niet aan beginnen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online

Edit: even een interne foto van mijn systeem bekeken. Je moet de heatsink 180 graden draaien.

[ Voor 32% gewijzigd door Uszka op 06-01-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickster!
Uszka schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:09:

Ik ga het meteen proberen. Al weet ik vrij zeker dat dat niet paste. Als dit het is dan ben ik wel heel erg aan het slapen geweest 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickster!
Uszka schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:09:

Je had gelijk! Jeetje wat voel Ik me nu dom :9

Het lijkt in eerste instantie alsof het heatshield niet past maar je moet het met een schuivende beweging onder 't ander klein heatstinkje op het moederbord plaatsen. Bedankt voor de info. Scheelt weer lomp gedremel
Pagina: 1