Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16:29

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wil de foto's van mijn iPhone uit een niet encrypted iTunes backup halen. Hoe kan ik dit gratis doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Betaalde software.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:09
Je hebt een backup van iTunes. Dan is het kwestie van inloggen op iTunes die geïnstalleerd is en dan de backup op je telefoon zetten?

Zo niet dan zal je toch met meer info en uitleg komen waarom het niet lukt en wat je precies wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Topicstarter
ik wil de foto's vanuit een iphone backup recoveren, ik heb geen toegang meer tot de iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
De backup restoren op een andere iphone en dan de foto's exporteren lijkt me de meest voor de handliggende optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Staan de foto's eventueel nog in iCloud?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:32

Aiii

何これ

Daedalus schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:21:
Staan de foto's eventueel nog in iCloud?
Dit dus, inloggen met de betreffende gebruiker op icloud.com en je zou zo al je foto's moeten kunnen zien. Tenzij je het expliciet hebt uitgeschakeld is dit standaard functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Topicstarter
Ik heb expliciet de icloud functionaliteit uitgeschakeld. Ik hoop op een fix waarbij ik de foto's uit mijn niet encrypted itunes backup kan halen. Ik ga de apps checken die jij hebt gelinkt @renegrunn thanks. Maar ik kom tot nu toe alleen apps tegen waarvoor ik grof geld moet betalen. Ik had gehoopt op een opensource app die dit gratis zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:21
haagsepracht schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:40:
ik wil de foto's vanuit een iphone backup recoveren, ik heb geen toegang meer tot de iphone.
haagsepracht schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:10:
Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone
Heb je nou wel of niet een iPhone... :o

Waar staat die backup op? Windows? MacOS? Dat lijkt me dan relevantere hard/software informatie.

Voor beide platformen bestaan verschillende programma's om backups uit te lezen, iMazing is een hele goede, gebruik ik veel, maar is niet gratis. Misschien dat de trial genoeg tijd/mogelijkheden heeft om eenmalig foto's uit een backup uit te lezen?

--edit--

iMazing's free trial is vooral beperkt in hoeveel data je uit kunt lezen, je kunt dus met de trial wel proberen of het lukt er foto's uit te halen, maar waarschijnlijk niet meer dan vijftig. Dan moet je eerst betalen: https://imazing.com/faq

[ Voor 15% gewijzigd door Vloris op 06-01-2021 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haagsepracht

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Topicstarter
Ik heb een iPhone, alleen heb ik geen toegang tot de originele iPhone waar de backup van gemaakt is. Ik wil ook niet naar deze iPhone recoveren.

Mijn vraag is heel simpel: hoe recover ik gratis, zo'n 4000, foto's van een niet geencrypte iTunes iPhone backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:21

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Het antwoord is ook heel simpel: niet. Je kunt niet een deel recoveren. Een reservekopie is exact dat: een kopie van de software op je telefoon bedoeld als reserve. Niet als container waar je zomaar wat uit kunt halen. Het is alles of niets.

Er zal vast software bestaan die het terugzetten van de reservekopie emuleren, maar daar heb ik geen ervaring mee. Maar die hoek zul je het wel moeten zoeken, op de normale manier gaat dat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Topicstarter
Icephase, yes dat had ik begrepen, bedankt. Maar ik ben toch echt opzoek naar een stukje software, wat volledig gratis in gebruik is, om alleen foto's, zo'n 4000 stuks, te recoveren. Ik hoop dat een van mijn mede-tweakers een geniaal antwoord hierop heeft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 472287

haagsepracht schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:55:
Icephase, yes dat had ik begrepen, bedankt. Maar ik ben toch echt opzoek naar een stukje software, wat volledig gratis in gebruik is, om alleen foto's, zo'n 4000 stuks, te recoveren. Ik hoop dat een van mijn mede-tweakers een geniaal antwoord hierop heeft.
1 Maak een backup van je huidige telefoon
2 Zet de backup waar je fotos uit wilt hebben op je huidige telefoon
3 Kopieer je 4000 fotos van de telefoon
4 zet de backup uit stap 1 terug op je telefoon

Lijkt me een stuk sneller dan wat je nu aan het proberen bent.

Desnoods koop je voor een paar tientjes een oude halfdefecte iphone en verkoop je hem daarna weer

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 06-01-2021 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Misschien dat iMazing kan doen wat je wilt. Of de licentieloze variant het toestaat geen idee, dat zul je moeten uitproberen.

[ Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 07-01-2021 04:25 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1