Foutmelding Teams, vrijdag sollicitatie...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildhorse76
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-01-2021
Mijn vraag
Ik heb vrijdag een sollicitatiegesprek via Teams, nu wilde ik checken of het goed werkt...niet dus.

Ik had een Teams account via mijn werk, deze is nu stopgezet wegens einde contract. Ik meld me nu aan via mijn privé Microsoft account, dat gekoppeld is aan mijn Gmail adres.

Ik kan geen derden toevoegen aan een vergadering, maar wat nog vervelender is: mijn vriend die via zijn werkaccount mij probeert te bellen krijgt steeds de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LAiHkcQSEzbTe1Md59rZTLglyVI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dxkYa1flbVD2715EO9Qynkhi.jpg?f=fotoalbum_large
...
Wat gaat er mis? Ik heb de uitnodiging voor het sollicitatiegesprek via de mail ontvangen maar als mijn vriend een vergaderverzoek stuurt komt er niets binnen...

Dank alvast voor jullie hulp!

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Skype geïnstalleerd, Teams opnieuw geïnstalleerd
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:21
Je moet via de link op de website inloggen als gast.

Je privé microsoft account heeft uiteraard geen Teams licentie, laat staan dat hrt aan AzureAD is gekoppeld.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:39
Goed dat je dit van te voren checkt. Heb je al een link gekregen? Wel vreemd dat Teams het enige is wat ze bieden.

Je zou ook gerust kunnen vragen hoe het in zijn werk gaat als je geen Office 365 licentie hebt en als guest uitgenodigd moet worden. Hoe zou je dat moeten weten als iedereen altijd via een licentie werkt.

Die uitnodiging kan je reeds aanklikken, pas daarna moet je accepteren dat je erin gaat. Werkt dat wel?

[ Voor 61% gewijzigd door pennywiser op 06-01-2021 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ook: je kunt in bijv Edge of Chrome de webversie proberen. Bij een uitnodiging als gast. Ook zonder ingelogd te zijn met een MS account. Wel vooraf testen samen met iemand die wel een licentie heeft.

Zelf vergaderingen maken etc. is inderdaad iets waar een bepaalde licentie voor nodig is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Volgens mij kan de persoon van het bedrijf waar je sollicteert met een juiste licentie wel een vergadering aanmaken waar je via de webclient of desktop client kan aan deelnemen. De school van mijn oudste gebruikt zoiets ook voor oudercontacten en dat werkte prima met mijn privé account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:21
pennywiser schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:49:
Goed dat je dit van te voren checkt. Heb je al een link gekregen? Wel vreemd dat Teams het enige is wat ze bieden.

Je zou ook gerust kunnen vragen hoe het in zijn werk gaat als je geen Office 365 licentie hebt en als guest uitgenodigd moet worden. Hoe zou je dat moeten weten als iedereen altijd via een licentie werkt.

Die uitnodiging kan je reeds aanklikken, pas daarna moet je accepteren dat je erin gaat. Werkt dat wel?
Je komt helaas niet in de vergadering omdat de organisator gasten moet goedkeuren om deel te kunnen nemen aan de vergadering.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildhorse76
Dank voor jullie reacties, ik heb de link naar de meeting ontvangen.

Moet wel de app downloaden om naar de meeting te kunnen. Maar ik kan nu natuurlijk niet checken of alles goed werkt...

Zojuist weer even met iemand een test gedaan, zijn vergaderverzoek komt ook niet aan in mijn Gmail. Heel vreemd, want de uitnodiging voor het gesprek die 2 weken gelden is verstuurd heb ik wel binnengekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 11:53
ik heb je een dm gestuurd met een link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:39
Wildhorse76 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:16:
Dank voor jullie reacties, ik heb de link naar de meeting ontvangen.

Moet wel de app downloaden om naar de meeting te kunnen. Maar ik kan nu natuurlijk niet checken of alles goed werkt...

Zojuist weer even met iemand een test gedaan, zijn vergaderverzoek komt ook niet aan in mijn Gmail. Heel vreemd, want de uitnodiging voor het gesprek die 2 weken gelden is verstuurd heb ik wel binnengekregen
Ik zou zelf nu gewoon proactief contact opnemen dat je twijfelt of het technisch allemaal wel gaat werken. Geen risico nemen en afwachten of het wel echt gaat werken vrijdag. De testjes doe je immers niet met de daadwerkelijke meeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:17

Nibbz

Postmaster General

pennywiser schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:18:
[...]

Ik zou zelf nu gewoon proactief contact opnemen dat je twijfelt of het technisch allemaal wel gaat werken. Geen risico nemen en afwachten of het wel echt gaat werken vrijdag. De testjes doe je immers niet met de daadwerkelijke meeting.
Ik zou dit ook doen, met als alternatief een beveiligde whereby.com link die je meestuurd (in whereby kun je zelf kamers aanmaken, die je kan locken voor andere, gratis tot 4 deelnemers dacht ik)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildhorse76
burnedhardware schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:18:
ik heb je een dm gestuurd met een link.
We hebben het even getest en Teams werkt gelukkig! Dank je wel :)
Pagina: 1