DVI splitter werkt voor 5%

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GolovaRaoul
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-07 12:03
Goeiedag allemaal!

Alvast hartstikke bedankt voor het lezen. Gemak dient de mens, dus ik heb een DVI splitter gekocht. Ik heb namelijk zowel een werklaptop als mijn eigen persoonlijke computer die ik graag op één monitor zou willen aanlsuiten. Deze monitor beschikt over een VGA- en DVI-ingang, echter aangezien beide computers best modern zijn leek het mij handiger om de beschikbare DVI-ingang te splitten naar zowel een HDMI-ingang als DVI-ingang.

Dus ik heb een DVI splitter gekocht, die 1 beschikbare DVI omzet naar een DVI en HDMI aansluiting. Ik had namelijk al een kabel die van HDMI naar DVI ging, dus ik hoefde alleen nog maar een DVI kabel.

De DVI kabel zelf, en de HDMI naar DVI kabel werken zelf perfect als ik ze op het beeldscherm aansluit. Echter, als ik de DVI splitter ertussen doe, werkt het niet. Windows ziet de beeldschermen wel. Soms krijg ik beeld door een hele lage resolutie te selecteren. Eén keer is het mij gelukt om een resolutie van 1680x1050 werkend te krijgen via deze splitter, echter toen werd het beeld even kort zwart elke paar seconde. Heel irritant.

Ik snap niet wat het probleem is. Het lijkt mij vrij simpel. Ik had ook gelezen dat het misschien iets te maken kon hebben als de apparaten niet op hetzelfde stopcontact waren ingestoken, dus heb ik mijn laptop (die niet aan de stroom hing) verplaatst met het beeldscherm naar een ander stopcontact; hetzelfde probleem.

Jullie hulp zou zeer geapprecieerd worden! Ik kom er zelf namelijk niet uit.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:43

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Zonder informatie over de splitter kunnen we niet veel. Maar zo op het eerste oog heb ik het vermoeden dat je een splitter hebt gekocht in plaats van een switch. Jij wil van 2 verschillende inputs naar 1 monitor. Een splitter werkt andersom: van 1 input naar 2 verschillende monitoren.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Dat van hierboven dus.
En een monitor zonder HDMI zal een oud ding zijn. Welk merk en type monitor is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GolovaRaoul
Bart ® schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:44:
Zonder informatie over de splitter kunnen we niet veel. Maar zo op het eerste oog heb ik het vermoeden dat je een splitter hebt gekocht in plaats van een switch. Jij wil van 2 verschillende inputs naar 1 monitor. Een splitter werkt andersom: van 1 input naar 2 verschillende monitoren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/We8CITgvwtYrxkpECqyk31hIfkY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mNjSnuSoJygWexMoelpcWy9S.png?f=user_large

Ik heb dit gekocht, dus het verkeerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GolovaRaoul
Uszka schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:27:
Dat van hierboven dus.
En een monitor zonder HDMI zal een oud ding zijn. Welk merk en type monitor is het?
Een Philips 226V4, een oud dingetje inderdaad maar wel gewoon Fulll HD. Meer als genoeg voor tweede monitor (vind ik dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

GolovaRaoul schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:07:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb dit gekocht, dus het verkeerde?
Daar lijkt het wel op ja. Er moet sowieso iets van een knop op zitten om te wisselen van input. Hoe kan je monitor anders weten van welk apparaat het beeld weergegeven dient te worden?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GolovaRaoul
Bart ® schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:10:
[...]
Daar lijkt het wel op ja. Er moet sowieso iets van een knop op zitten om te wisselen van input. Hoe kan je monitor anders weten van welk apparaat het beeld weergegeven dient te worden?
Ik had gehoopt dat hij die automatisch zou pakken welke input zou geven :P Dus dan zou ik zoiets als dit moeten halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
[...]
Ik ken die dingen wel... het is sowieso een of/of schakeling, kan nooit beide tegelijk worden gebruikt. Splitter schakelt naar de poort die als laatste input geeft... dus heb je DVI al aan staan en je zet een apparaat op de HDMI aan dan schakelt het ding daar naartoe... en andersom uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:19
[...]
Die kabels bestaan wel. Volgens mij voornamelijk gebruikt bij OEM computers waar je een DVI achtige kabel hebt die split naar 2 DVI aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

MicGlou schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:14:
[...]

Ik ken die dingen wel... het is sowieso een of/of schakeling, kan nooit beide tegelijk worden gebruikt. Splitter schakelt naar de poort die als laatste input geeft... dus heb je DVI al aan staan en je zet een apparaat op de HDMI aan dan schakelt het ding daar naartoe... en andersom uiteraard.
Klinkt me super onpraktisch in de oren :D. Maar ik geloof je meteen!

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

GolovaRaoul schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:12:
[...]

Ik had gehoopt dat hij die automatisch zou pakken welke input zou geven :P Dus dan zou ik zoiets als dit moeten halen?
Dat is inderdaad een geschikt apparaat. Let wel op dat er gespecificeerd wordt dat er maximaal 4k@30Hz weergegeven kan worden. Jij zegt dat je full HD gebruikt, maar ik zie nergens in de specs staan dat dat wel in 60Hz weergegeven wordt. Waarschijnlijk wel, maar zo niet, dan is het wel vervelend kijken. Ik zou zelf niet dat risico willen lopen en zoeken naar een model dat zeker weten 1080p@60Hz doet.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

Heeft je PC geen VGA? Dan kun je beide apparaten rechtstreeks op de monitor aansluiten, meest simpele oplossing. Grote kans dat je monitor automatisch switcht. 1080p over VGA kan prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

com2,1ghz schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:15:
[...]

Die kabels bestaan wel. Volgens mij voornamelijk gebruikt bij OEM computers waar je een DVI achtige kabel hebt die split naar 2 DVI aansluitingen.
Dat is waarschijnlijk een DMS-59 kabel, Die split inderdaad naar 2 DVIkabels, maar die split het signaal niet, gezien iedere DVI aansluiten z'n eigen pinnen gebruikt.

De TS heeft inderdaad een DVI of HDMI switch nodig zoals hierboven gelinkt. HDMI en DVI zijn wat videosignaal hetzelfde, dus dat maakt het uitzoeken van een geschikte switch wat makkelijker.
Je kunt ook een KVMswitch overwegen, dan kun je muis en toetsenbord ook meeschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kilomeester
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-09 12:13
TERW_DAN schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:26:
Dat is waarschijnlijk een DMS-59 kabel, Die split inderdaad naar 2 DVIkabels, maar die split het signaal niet, gezien iedere DVI aansluiten z'n eigen pinnen gebruikt.
Klopt. En die moet je niet hebben in dit geval, want die aansluiting hebben de computers van TS voor 99% zeker niet. Toevallig gisteren een topic over geweest, zie hier.
TERW_DAN schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:26:De TS heeft inderdaad een DVI of HDMI switch nodig zoals hierboven gelinkt. HDMI en DVI zijn wat videosignaal hetzelfde, dus dat maakt het uitzoeken van een geschikte switch wat makkelijker.
Je kunt ook een KVMswitch overwegen, dan kun je muis en toetsenbord ook meeschakelen.
Dat kan allemaal, maar @WWJD hierboven heeft denk ik de makkelijkste suggestie, als die mogelijk is.

Ik werk zelf bijvoorbeeld met een 4K monitor die via DisplayPort met mijn PC verbonden is. Maar hij heeft ook een HDMI input, waarin ik een kabel heb geprikt die er los naast hangt om andere apparaten aan vast te hangen.

Ik heb verder:
1) een oude laptop met HDMI uitgang
2) twee samsung smartphones S8/Note 9
3) een MS Surface Pro laptop

1 kan ik rechtstreeks op de HDMI kabel prikken, voor 2 en 3 heb ik zo'n prachtig klein usb-c-to-hdmi adaptertje waarmee ik hem op de HDMI kabel kan prikken.

En zo kan ik met de simpele moeite van de HDMI kabel in het juiste apparaat prikken en op het input-selectie-knopje van de monitor drukken, met al mijn apparaten op de 4K monitor werken. Volgens mij is dat zo'n beetje wat TS zoekt. (Edit: alleen dan met VGA en DVI, ipv mijn HDMI en DP)
Pagina: 1