Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Aangezien mijn post in het algemene Tado topic al snel werd ondergesneeuwd door andere discussies, maak ik even een eigen topic aan.

Ik heb twee thermostaten, een Honeywell Round Modulation voor de vloerverwarming op de begane grond en een Honeywell Round aan/uit voor de radiatoren op de eerste en tweede verdieping. Beide thermostaten zitten aangesloten op mijn Intergas Kombi Kompakt HRE ketel. Mijn vloerverwarming is voorzien van een Honeywell VC4013 klep. Hoe deze aangesloten zit is mij niet helemaal duidelijk.

De Round Modulation op de begane grond hoef ik eigenlijk niet per se te vervangen, aangezien wij de temp van de vloerverwarming vrijwel nooit veranderen. Echter, de thermostaat die ik wél zou willen vervangen is dus alleen maar aan/uit schakelbaar.

De reden om naar Tado te gaan: de thermostaat voor de bovenverdiepingen hangt op de overloop en zal dus nooit de ingestelde temp bereiken. Tevens wil ik mijn kantoor op zolder verwarmen zonder handmatig de thermostaat open en dicht te draaien een verdieping lager.

Hoe zou ik in deze situatie Tado het beste toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucDeB
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-04 12:30
ik denk dat je bij Tado beter op de plaats bent.
Bij intergas zijn het kleuters in het forum dus dat schiet niet op

Als je de zolder apart van de tweede woonlaag wilt verwarmen zal je ingrijpen moeten in de bedrading.
Makkelijkste is door de bedrading van de tweede ook te gebruiken op de zolder.
Waarschijnlijk kun je dan één thermostaat per verdieping/zolder installeren. schakel ze parallel en regel de vraag op de radiator danwel de app ( als je de kraanbediening door slmme vervangt)

Je moet in ieder geval de ketel laten weten dat er vraag is. deze ketel levert als er vraag is. de ketel temperatuur wordt verhoogd, de circulatie pomp wordt ingeschakeld etc.etc.

Zie verder bij: https://support-request.tado.com/#/contact?locale=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ja maar de ketel krijgt dat toch door van de Tado thermostaat? En de individuele kamers op zolder geven via de smart radiatorknop weer door aan de thermostaat dat ze vraag hebben lijkt mij?