Toon posts:

Binance-Peg Ethereum Tokens Verstuurd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tyax
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-10-2022
Afgelopen week heb ik vanuit mijn Binance Wallet naar mijn Bitvavo Wallet een paar Ethereum verstuurd maar omdat deze coins na een lange tijd nog niet waren aangekomen in de Bitvavo Wallet heb ik contact met beide partijen opgenomen.

Wat blijkt nu tijdens het versturen van de coins heb ik per ongeluk BEP20 (BSC) aangeklikt om deze te versturen. Hierdoor zijn er vanuit de Binance Wallet naar de Bitvavo Wallet Binance-Peg Ethereum Tokens verstuurd maar blijkbaar dus geen normale Ethereum tokens. Daardoor zijn ze niet zichtbaar in de Bitvavo Wallet maar als ik de transaction ID etc. naloop via bscscan zie ik dat ze wel zijn aangekomen bij de Bitvavo Wallet .

Logischerwijs heb ik al contact met beide partijen opgenomen en Binance geeft aan dat ze helaas niks voor mij kunnen doen en verwezen me door naar Bitvavo.

Na enorm veel mail communicatie met Aron van Bitvavo geven ze helaas aan dat ze de coins niet terug kunnen sturen, niet om kunnen zetten of wat dan ook omdat hun Wallets deze BEP20 Binance Chain niet ondersteunt (en dit wellicht ook nooit gaan doen).

Nu is mijn vraag aan jullie of iemand weet of er nog iets mogelijk is of wat ik kan doen om te zorgen dat ik deze Ethereum munten weer terug krijg ?

Nearly all men can stand adversity, but if you want to test a man's character, give him power.

Beste antwoord (via Tyax op 11-01-2021 20:59)

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Als Bitvavo niet mee wilt werken dan kan je niet zoveel. Ik zeg bewust wilt want ze kunnen je hierbij natuurlijk gewoon helpen. Het is niet relevant dat hun software geen BEP20 ondersteunt. Want dat is waar de supportmedewerker tegaan loopt vermoed ik. Ze moeten een handmatige transactie doen om het te herstellen.

Ik had zelf exact dezelfde fout gemaakt (dacht slim te zijn door lage transactie fee te betalen). Ik verstuurde het echter naar mijn eigen hardware wallet en had dus volledige controle omdat ik zelf de private key heb. Als je eerdergenoemde handleiding dan volgt en een klein beetje snapt wat je aan het doen bent dan heb je je ETH zo weer terug en betaal je alleen wat fee aan de transacties zelf. Het erge is dat het niet weg is. Je hebt niet een overboeking gedaan naar een onbekende bankrekening ofzo. Iemand bij Bitvavo met de private key van de ontvangstwallet kan dus, als ze besluiten jou niet te helpen, het gewoon voor zichzelf houden. Ik weet niet of het om grote bedragen gaat maar ik zou er geen genoegen mee nemen.

[Voor 33% gewijzigd door Jay-B op 11-01-2021 18:23]

Alle reacties

• bas8282
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-02-2021
Hier hetzelfde. Heb ze nu zichtbaar in de Trust Wallet. Je kunt hierin, dmv van de controle woorden je saldo zichtbaar krijgen. Vervolgstappen moet ik nog uitzoeken. Wellicht lukt het om daarna door te sturen naar de MEW wallet

• Tyax
Na wat meer zoek werk heb ik ook meer mensen online gevonden die hetzelfde probleem hebben en die hebben het op kunnen lossen om via bv. Metamask de wallet te koppelen en dan de Binance-Peg Ethereum Tokens zichtbaar te maken.

Als ze zichtbaar zijn dan staat er ook uitgelegd hoe ze dit weer om hebben kunnen zetten naar regulier ETH (vanuit Metamask in de wallet). Om ze daarna ook weer terug te sturen naar bijvoorbeeld Binance.

Ter info : in deze video staan alle stappen uitgevoerd : YouTube: Recover Sending to Ethereum Address on Binance Smart Chain (Setup BS...

Alleen om dit zelf uit te kunnen voeren denk ik dat ik Private Key nodig heb van de wallet waar deze munten staan...

[Voor 21% gewijzigd door Tyax op 07-01-2021 16:24]

Nearly all men can stand adversity, but if you want to test a man's character, give him power.

• bas8282
  • Laatst online: 19-02-2021
private key of phrase (12/24 worden) neem aan dat je die nog wel ergens hebt?

• Tyax
bas8282 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:12:
private key of phrase (12/24 worden) neem aan dat je die nog wel ergens hebt?
Daar zit denk ik nu het probleem in zoals aangegeven heb ik ik de ETH verstuurd naar mijn Bitvavo Wallet en daar heb ik die gegevens niet van want de hun bieden hosted wallets aan.

[Voor 3% gewijzigd door Tyax op 07-01-2021 19:34]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Als Bitvavo niet mee wilt werken dan kan je niet zoveel. Ik zeg bewust wilt want ze kunnen je hierbij natuurlijk gewoon helpen. Het is niet relevant dat hun software geen BEP20 ondersteunt. Want dat is waar de supportmedewerker tegaan loopt vermoed ik. Ze moeten een handmatige transactie doen om het te herstellen.

Ik had zelf exact dezelfde fout gemaakt (dacht slim te zijn door lage transactie fee te betalen). Ik verstuurde het echter naar mijn eigen hardware wallet en had dus volledige controle omdat ik zelf de private key heb. Als je eerdergenoemde handleiding dan volgt en een klein beetje snapt wat je aan het doen bent dan heb je je ETH zo weer terug en betaal je alleen wat fee aan de transacties zelf. Het erge is dat het niet weg is. Je hebt niet een overboeking gedaan naar een onbekende bankrekening ofzo. Iemand bij Bitvavo met de private key van de ontvangstwallet kan dus, als ze besluiten jou niet te helpen, het gewoon voor zichzelf houden. Ik weet niet of het om grote bedragen gaat maar ik zou er geen genoegen mee nemen.

[Voor 33% gewijzigd door Jay-B op 11-01-2021 18:23]

• Tyax
Jay-B schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:59:
Als Bitvavo niet ... genoegen mee nemen.
Bedankt voor de terugkoppeling inmiddels ben ik er ook achter hoe het te herstellen is en ik heb ook een hoop informatie hierover gevonden. Het probleem zit hem inderdaad in het feit dat ik helaas niet de volledige controle heb over de wallet waar het naar toe is verstuurd.

Ik heb zelfs een YouTube filmpje gevonden op hoe het te herstellen is. Al deze informatie heb ik verstuurd naar Bitvavo maar tot op heden nog geen reactie hierop. Er zit denk ik niks meer op dan contact blijven houden met hun en hopen dat ze bereid zijn om de munten om te zetten.

En ik ben het met jou eens dat het een kwestie is van willen vanuit uit hun kant zeker als ik ze al heb voorzien van alle informatie meerdere malen.

Iedereen bedankt voor de informatie en hopelijk willen ze mij helpen door het om te zetten. :).

• johandevylder
  • Laatst online: 20-01-2021
Hallo! Ik heb hetzelfde voor... Is er iemand die mij echt kan begeleiden hierin? Ik heb al vanalles geprobeerd met MetaMask en TrustWallet maar het lukt me echt niet...

Van Binance wou ik naar Bitvavo transfers maar het liep dus fout...
Iemand die me wil helpen?

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 00:43
johandevylder schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:38:
Hallo! Ik heb hetzelfde voor... Is er iemand die mij echt kan begeleiden hierin? Ik heb al vanalles geprobeerd met MetaMask en TrustWallet maar het lukt me echt niet...

Van Binance wou ik naar Bitvavo transfers maar het liep dus fout...
Iemand die me wil helpen?
Als je de berichten hierboven goed leest, had je kunnen lezen dat je toch echt de hulp van Bitvavo nodig hebt hierbij. Als jij dezelfde fout hebt gemaakt als TS, zit er niets anders op dan Bitvavo te contacteren en het beste ervan te hopen.

Dit is achteraf, maar misschien een tip voor de volgende keer voor eenieder die coins wil transferren: maak eerst een klein bedrag over en kijk of het lukt. Kost misschien een keer (een belachelijk hoge) opnamefee, maar scheelt wel veel gezeur.

Stel tot morgen uit wat vandaag niet hoeft

• Laura8310
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 31-03-2021
Hoi,

Ik heb hetzelfde gehad. Vanuit Trust Wallet per ongeluk Ethereum-peg tokens verstuurd naar de Bitvavo Ethereum wallet (netwerk bep20 naar erc20, dus dat komt niet goed). Ik heb contact gehad met Bitvavo, maar ze kunnen niks voor mij doen. Ik vroeg mij af of het bij jullie nog was opgelost op een of andere manier? Overal lees ik at het te herstellen is als je een private key hebt van de wallet in Bitvavo, maar daar beschik je helaas bij Bitvavo niet over...

• Harveo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-03 20:55
Hetzelfde gehad met een transfer van Binanve naar Kucoin. Na wat contact met support van Kucoin wilde ze het wel herstellen. Rekenen wel 30usd hiervoor op een totale waarde van 90usd. Maar goed, is beter dan niks in ieder geval.

• Tyax
Laura8310 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:47:
Hoi,

Ik heb hetzelfde gehad. Vanuit Trust Wallet per ongeluk Ethereum-peg tokens verstuurd naar de Bitvavo Ethereum wallet (netwerk bep20 naar erc20, dus dat komt niet goed). Ik heb contact gehad met Bitvavo, maar ze kunnen niks voor mij doen. Ik vroeg mij af of het bij jullie nog was opgelost op een of andere manier? Overal lees ik at het te herstellen is als je een private key hebt van de wallet in Bitvavo, maar daar beschik je helaas bij Bitvavo niet over...
Je hebt inderdaad Bitvavo nodig om de eventueel verkeerd gestuurde munten terug te krijgen, zie de eerdere reacties hierover. Ik heb de munten ook helaas nog niet terug en ik hoop dat ze ook nog met een reactie komen dat ze wel iets voor ons kunnen betekenen. Als ik de verhalen lees over Kucoin enzovoorts dan kunnen die het wel herstellen dus ik blijf het raar vinden dat Bitvavo dat niet kan.

• maikel726
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-01 23:34
Ik heb vandaag dezelfde fout gemaakt en hoop echt dat Bitvavo mij toch met het probleem gaat helpen omdat het om een leuk bedrag gaat.

• Fatih1
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23-04-2021
Ik heb dus het zelfde probleem.
Dus ik heb bitvavo hier een mail over geschreven.
Ik heb al een week geen antwoord gekregen.
Nu is mijn vraag hebben jullie hier ook last van?

• maikel726
Na een paar werkdagen toch een antwoord gekregen, het komt er letterlijk op neer dat ze er iets aan kunnen doen maar het niet eens willen proberen.
Beste,

Bedankt voor uw bericht.Na de transactiegegevens te hebben nagekeken heb ik helaas geen goed nieuws. U heeft in plaats van de ‘native’ token een ‘Pegged token’ verstuurd.

Allereerst vinden we het uitermate vervelend dat u een Pegged token via de Binance Chain naar uw Bitvavo account heeft verstuurd. Helaas ondersteunen wij geen transacties van Pegged tokens via de Binance Chain en is het voor ons ook niet mogelijk om de betreffende tokens voor u terug te krijgen.

Dit heeft de volgende redenen:
U heeft de Pegged tokens via de Binance Chain naar een ETH adres gestuurd terwijl wij transacties van Pegged tokens via de Binance Chain niet ondersteunen. Om uw tokens terug te halen zouden we, met behulp van de private keys welke extern versleuteld opgeslagen zijn, handmatig dienen in te loggen op de betreffende wallet.

Helaas is het ontsleutelen van de private keys een ingewikkeld en tijdsintensief proces, nu dit uitermate goed beveiligd is, en mag dit enkel door een zeer select aantal medewerkers binnen onze organisatie worden gedaan welke dit hele proces bij elkaar dienen te controleren om zeker te stellen dat er geen fouten worden gemaakt.

Nu dit proces uitermate ingewikkeld en tijdsintensief is en het maar de vraag is of het lukt om uw Pegged tokens terug te halen, hanteren we per 01-01-2021 het beleid dat we dit soort fouten niet meer (proberen te) herstellen (ondanks dat we begrijpen dat dit uitermate vervelend is).

Om ervoor te zorgen dat klanten deze fout niet maken informeren wij klanten, op het moment dat zij digitale valuta wensen te versturen naar hun Bitvavo account, hier proactief over.

Ik hoop u met bovenstaande voldoende te hebben geïnformeerd en mijn oprechte excuses voor het slechte bericht.

Met vriendelijke groet,

Aron
Support Team

• Tyax
maikel726 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:31:
Na een paar werkdagen toch een antwoord gekregen, het komt er letterlijk op neer dat ze er iets aan kunnen doen maar het niet eens willen proberen.

[...]
Mooi dat ze toch wel uiteindelijk reageren en het is spijtig om te horen dat ze met zo'n reactie komen. Als ik hun reactie zo lees komt het er op neer dat ze het eventueel zouden kunnen herstellen maar hier niet toe bereid zijn omdat het proces uitermate ingewikkeld en tijdsintensief is.... (het filmpje wat ik eerder deelde zegt mij iets anders maar goed).

Hopelijk gaat hun wallet het uiteindelijk ooit nog een keer dit wel ondersteunen zodat het in de toekomst te herstellen is. De munten zijn namelijk niet weg want als je de transaction ID alles naloopt via bscscan zie je wel dat ze zijn aangekomen bij de Bitvavo Wallet .

• maikel726
Je zou geluk kunnen hebben als hun inderdaad het BEP20 netwerk ondersteunen want dan zal je wel de transactie in Bitvavo zien. Ik ga het persoonlijk hier niet bij laten zitten en vraag gewoon als ze het voor een eventuele vergoeding het proberen te herstellen, het lijkt me dat je opsteminst het kan proberen i.p.v je klanten weg wimpelen.

• Tyax
Ik hoop dat ze iets voor je kunnen betekenen maar helaas is hier de communicatie vanuit hun ook behoorlijk stil. Het zou een inderdaad extra service zijn als ze het op zijn mist proberen, ze komen er wel makkelijk vanaf met zo'n reactie...

[Voor 7% gewijzigd door Tyax op 25-04-2021 00:40. Reden: Spelling]

• maikel726
Hun support is ook niet echt geweldig het lijkt wel alsof er maar 1 persoon daar werkt, zodra ik een reactie heb op mijn voorstel zal ik dat hier delen.

• Tyax
maikel726 schreef op zondag 25 april 2021 @ 01:14:
Hun support is ook niet echt geweldig het lijkt wel alsof er maar 1 persoon daar werkt, zodra ik een reactie heb op mijn voorstel zal ik dat hier delen.
Extra informatie is altijd fijn alvast bedankt hiervoor. Bij mij is het zo dat ik op een recente mail nog de melding kreeg dat er een ticket was aangemaakt met een nummer. Maar op mijn laatste mail krijg ik zelfs niet meer zo'n reactie dus ja ik heb geen idee hoe en wat en hoe nu verder...

• Teun214
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-04-2021
Ik heb ook per ongeluk een verkeerd transfer netwerk gebruikt bsc en had Erc 20 moeten zijn. Wallet is van een bekende. Ook vanuit Binance. De oplossing ligt dus in de key van de Wallet van de ontvanger?

• Tyax
Teun214 schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:21:
Ik heb ook per ongeluk een verkeerd transfer netwerk gebruikt bsc en had Erc 20 moeten zijn. Wallet is van een bekende. Ook vanuit Binance. De oplossing ligt dus in de key van de Wallet van de ontvanger?
Klopt inderdaad zie de bovenstaande informatie in dit topic ;) .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pedro71
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 26-11-2021
Dacht dat ik de enige was die deze fout heeft gemaakt. Heb ook inderdaad een ticket nummer gekregen van Bitvavo maar voor de rest geen reactie. Enige nu is wachten tot Bitvavo met BEP20 netwerk gaat werken. In ieder geval bedankt voor deze topic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maikel726
Pedro71 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:36:
Dacht dat ik de enige was die deze fout heeft gemaakt. Heb ook inderdaad een ticket nummer gekregen van Bitvavo maar voor de rest geen reactie. Enige nu is wachten tot Bitvavo met BEP20 netwerk gaat werken. In ieder geval bedankt voor deze topic.
Helaas zullen er meer mensen deze fout maken omdat het heel gemakkelijk is en verleidelijk is om zo laagst mogelijke fee te betalen ( wat logisch is ) zover dat ik kan lezen kan Bitvavo hier iets aan doen door het BEP20 netwerk te ondersteunen of een handmatige transactie met de private key die hun alleen in bezit hebben.

Ik heb daarom ook een mail gestuurd of ze het kunnen oplossen en dat ik de onkosten betaal maar hier heb ik nog steeds naar 1 week geen reactie op. Mij lijkt het meer dan logisch vanuit hun uit als service richting de klanten toe om alles eraan te doen deze fouten te oplossen, ze hebben het namelijk zelf toegegeven in de mail dat ze het kunnen oplossen met een handmatige transactie maar het ingewikkeld en intensief proces is. In mijn ogen proberen ze met deze reactie er zo gemakkelijk mogelijk eraf te komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alberthendriks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-05-2021
Ik had hetzelfde probleem maar dan van Binance ethereum met Bep20 naar Trustwallet. Dat kon ik oplossen dankzij dat ik mijn private keys van trustwallet kon achterhalen. Met behulp van deze twee links ben ik er uit gekomen:

- https://community.trustwa...n-custodial-wallet/104646
- YouTube: Extracting private keys from Trust wallet(in 4 minutes)

Ik wil echter reageren op hoe makkelijk de schuld hier in deze thread bij Bitvavo wordt gelegd. Ik maak op dat Bitvavo een hosted wallet is waarbij je geen toegang hebt tot je private keys. Dat is slecht en er wordt regelmatig gewaarschuwd alleen wallets te nemen waarbij je wel toegang hebt tot je private keys. Hierdoor is Bitvavo 50% schuldig. Ze kunnen er trouwens flink aan verdienen, die naar hun toegezonden Bep20 ethereum kunnen ze in theorie gewoon verkopen.

Bep20 is een protocol van Binance. Binance is een grote beurs en het Bep20 is een efficient protocol, maar het blijft een verzinsel van Binance. Als ze vervolgens beweren dat alleen Bitvavo er bij kan dan klopt dat wel, maar alleen omdat Binance het protocol zo heeft gebouwd. Wanneer je ethereum verzendt vanuit Binance is niet de default optie geselecteerd. Je kan misschien weten dat het met Bep20 mis gaat, maar met het juiste default protocol kun je net zo goed bang zijn dat het mis gaat. Er staat daar nergens aangegeven dat Bep20 het Binance huisprotocol is en dat andere protocol het normale ethereum protocol. Daarmee is Binance in mijn ogen voor tenminste 50% schuldig. Ze spelen het nu zo dat veel klanten bij andere partijen gaan aandringen om het Binance procotol te ondersteunen.

• Sam Hawkins
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-05-2021
Ter info. Ook ik zat in deze situatie. Via Bitvavo support ben ik aan de private key van mijn Bitvavo wallet geraakt. Daarmee kon ik via Metamask (dat beide protocollen ondersteund) mijn Ethereum tokens recupereren.

• GruttePier007
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-12-2021
Sam Hawkins schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:26:
Ter info. Ook ik zat in deze situatie. Via Bitvavo support ben ik aan de private key van mijn Bitvavo wallet geraakt. Daarmee kon ik via Metamask (dat beide protocollen ondersteund) mijn Ethereum tokens recupereren.
Heb je hiervoor moeten betalen? En was dit wellicht voor 01-01-2021?

[Voor 4% gewijzigd door GruttePier007 op 13-05-2021 13:27]

• maikel726
Stiekem wel een beetje benieuwd naar hoe je aan je privatekey komt omdat ze op hun eigen website beschrijven dat het niet mogelijk is om je private key te krijgen omdat het een hosted wallet is.

• misterfoxy
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15-06-2021
Goedendag,

ik heb hetzelfde probleem. heb dus eth verzonden van binance naar bitcoin.com, adres klopt alleen Bep20 gebruikt ipv erc. heb overigs van bitcoin.com wel de private key ontvangen waar en hoe zou ik hiermee het terug kunnen halen? 8)7

• Tyax
misterfoxy schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:27:
Goedendag,

ik heb hetzelfde probleem. heb dus eth verzonden van binance naar bitcoin.com, adres klopt alleen Bep20 gebruikt ipv erc. heb overigs van bitcoin.com wel de private key ontvangen waar en hoe zou ik hiermee het terug kunnen halen? 8)7
Aan het begin van het topic staat alle informatie hoe het te herstellen is als je de private key hebt van de wallet waar de munten in staan. En je kan de informatie in het filmpje YouTube: Recover Sending to Ethereum Address on Binance Smart Chain (Setup BS... bekijken daar staat alles uitgelegd hopelijk lukt het hiermee ;).

[Voor 2% gewijzigd door Tyax op 14-06-2021 18:58. Reden: Spelling]

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:25
Hier nog een Nederlandstalige uitleg van Binance: https://academy.binance.c...ng-network-on-binance.amp

• misterfoxy
Helaas werkt dit niet. of ik doe iets verkeerd. bij binane is de transactie gelukt dus vanuit hun kunnen ze niks meer betekenen zeggen ze. daarin tegen kan ik bij bscscan.com wel mijn transactie met de juiste value zien staan. ik heb de stappen gevolgd van het filmpje. al lijkt de site in het filmpje iets verouderd. volgens mij is het probleem daar anders dan die van mij (of ik heb het mis)

Nogmaals ik heb dus vanuit binance eth verstuurd via het bep20 netwerk naar bitcoin.com. ipv erc20 maar hun ondersteunen bep20 niet en dit is dus ook niet zichtbaar. schiet mij maar lek. iemand tips? :/

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:25
misterfoxy schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:27:
Helaas werkt dit niet. of ik doe iets verkeerd. bij binane is de transactie gelukt dus vanuit hun kunnen ze niks meer betekenen zeggen ze. daarin tegen kan ik bij bscscan.com wel mijn transactie met de juiste value zien staan. ik heb de stappen gevolgd van het filmpje. al lijkt de site in het filmpje iets verouderd. volgens mij is het probleem daar anders dan die van mij (of ik heb het mis)

Nogmaals ik heb dus vanuit binance eth verstuurd via het bep20 netwerk naar bitcoin.com. ipv erc20 maar hun ondersteunen bep20 niet en dit is dus ook niet zichtbaar. schiet mij maar lek. iemand tips? :/
Je hebt toch de private key van bitcoin.com zei je boven hier eerder. Dan zou je het terug kunnen halen. Misschien die binance tutorial doorlezen die ik erboven had gepost?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• misterfoxy
Ja klopt ik heb het adres verkeerd ingevuld. het is gelukt! stappen van het filmpje doornomen. Thnx

• Spackjarrow
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 04-10-2021
Ik weet niet of er nog mensen met dit probleem zitten, maar ik heb dezelfde fout begaan. Helaas weinig ondersteuning vanuit Bitvavo. Geeft aan dat herstel mogelijk is maar tijdsintensief is en problemen met toegankelijkheid.

Bij de vraag of Bitvavo tokens kon versturen naar een hardwallet krijg ik ook weer terug dat het niet kan.
Private key willen ze ook niet verstrekken want het is een hosted wallet.

Is het mogelijk om hier juridische stappen in ondernemen aangezien Bitvavo het wel kan maar het simpelweg vertikt omdat het teveel moeite is?

• yoeri1989
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-03 01:41
Spackjarrow schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:50:
Ik weet niet of er nog mensen met dit probleem zitten, maar ik heb dezelfde fout begaan. Helaas weinig ondersteuning vanuit Bitvavo. Geeft aan dat herstel mogelijk is maar tijdsintensief is en problemen met toegankelijkheid.

Bij de vraag of Bitvavo tokens kon versturen naar een hardwallet krijg ik ook weer terug dat het niet kan.
Private key willen ze ook niet verstrekken want het is een hosted wallet.

Is het mogelijk om hier juridische stappen in ondernemen aangezien Bitvavo het wel kan maar het simpelweg vertikt omdat het teveel moeite is?
Dus jij maakt een fout en wilt daarvoor juridische stappen ondernemen tegen Bitvavo? 7(8)7

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

yoeri1989 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:38:
Dus jij maakt een fout en wilt daarvoor juridische stappen ondernemen tegen Bitvavo? 7(8)7
Het is misschien moeilijk voor te stellen voor cryptofanaten, maar in de echte wereld is het maken van fouten en het herstellen van fouten de gewoonste zaak van de wereld.

Als iemand door een foutje geld overmaakt naar jouw bankrekening - een onverschuldigde betaling - moet jij dat ook teruggeven. En dat kan gewoon bij de rechter afgedwongen worden als dat nodig is.

Ik ben geen jurist, maar zoals ik de wet lees ( "Degene die zonder rechtsgrond een prestatie van andere aard heeft verricht, heeft eveneens jegens de ontvanger recht op ongedaanmaking daarvan."), zou dit er zomaar onder kunnen vallen :)

• yoeri1989
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-03 01:41
Zo ver ik weet is crypto nog niet gereguleerd dus denk dat bovenstaande quote uit de wet niet toepasbaar is op deze manier van geld overmaken.

• Spackjarrow
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 04-10-2021
Andere exchanges bieden deze optie wel, dus zo vreemd is het niet.

In live chat met de helpdesk geven ze dus toe dat herstel mogelijk is, maar dat het gewoon teveel moeite kost.
Dus stel je voor je hebt een investering in aandelen bij bijvoorbeeld Robeco, je wilt het uitcashen en zij zeggen "nee gaat niet lukken, teveel moeite". Zou je daar genoegen mee nemen?

Blijkbaar komt het probleem dus ook vaker voor en deden ze dit in het verleden wel.

Ik vraag me af of zij zo maar mogen zeggen dat de klant hun investering niet meer krijgt omdat het Bitvavo teveel moeite vind. Het staat in mijn eigen wallet waar zij bij kunnen als ze het willen. ze zouden het nu zelfs voor zichelf kunnen verhandelen

• RachelB1978
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-10-2021
Ook ik heb vandaag een domme fout gemaakt.
Heb al mijn FET overgemaakt van Binance naar Bitvavo. Alleen is het niet aangekomen in mijn Bitvavo wallet. Ik heb het verkeerde netwerk gebruikt. Klantenservice zegt niks voor me te kunnen betekenen. Ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan. Hoe kan ik zo dom geweest zijn om meteen al mijn Fet over te maken en niet eerst een klein beetje.
Laat ik het er maar op houden dat ik onder invloed was van mijn pijnmedicatie (hernia).

Is het inmiddels al bij iemand gelukt om je tokens terug te krijgen?

• nvdwerf
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-09-2021
Goedemiddag,

Ook heb ik helaas niet goed opgelet en ETH via BEP-20 verstuurd naar Bitvavo. Bitvavo gaat je niet helpen. Je krijgt een standaard mail en thats it! Money lost!!

Bedankt voor uw bericht.

Na de transactiegegevens te hebben nagekeken, hebben wij helaas geen goed nieuws voor u. U heeft in plaats van de 'native' token een 'pegged´ token verstuurd.

Wij vinden het uitermate vervelend om te vernemen dat u een pegged token via de Binance Chain naar uw Bitvavo-account heeft verstuurd. Helaas ondersteunen wij het Binance netwerk niet en daarmee ondersteunen wij dus ook geen transacties van pegged tokens via de Binance Chain.

Omdat wij dit netwerk niet ondersteunen is het voor ons ook niet mogelijk om de betreffende tokens voor u terug te krijgen. Om uw tokens terug te halen zijn de private keys nodig van de betreffende wallet. Naast dat deze wallet niet uniek is per klant zijn deze private keys ook, vanwege beveiligingsmaatregelen, extern versleuteld en daarom niet voor onze medewerkers bereikbaar. Zo kunnen wij de veiligheid van de tegoeden die u bij ons onderbrengt nog beter garanderen.

Om ervoor te zorgen dat onze klanten deze fout niet maken informeren wij klanten, op het moment dat zij digitale valuta wensen te versturen naar hun Bitvavo account, hier proactief over. Zo staat op de pagina waar u het stortingsadres opvraagt, het netwerk beschreven waarmee u de storting dient uit te voeren.

Onze excuses voor deze uitermate vervelende situatie en het slechte nieuws.

[Voor 128% gewijzigd door nvdwerf op 01-09-2021 13:27]

• nvdwerf
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-09-2021
Hoe dan? Je kan niet van netwerk wisselen in Bitvavo app

• Robertmouw
  • Laatst online: 02-09-2021
Beste Allemaal,

Fijn dat ik lotgenoten heb gevonden.
Ik heb ETH via BSC netwerk overgemaakt van Binance naar Bitcoinmeester.

Bitcoinmeester geeft aan niets te kunnen betekenen of tegen astronomische bedragen.
Ik heb dit filmpje bekeken, Metatask wallet aangemaakt, token verzilverd maar bedrag blijft 0.

Ik lees hier iets over een private key, kan iemand vertellen hoe ik daaraan kom en hoe dit zal bijdragen?

Voor eeuwige roem?!

• Tyax
Robertmouw schreef op donderdag 2 september 2021 @ 07:59:
Beste Allemaal,

Fijn dat ik lotgenoten heb gevonden... Voor eeuwige roem?!
De munten zijn verstuurd naar een wallet die beheerd word door Bitcoinmeester dus Bitcoinmeester zal jou de private key van deze wallet moeten geven. Want zo kan de stappen in het filmpje volgen om alles te herstellen. Je hebt dus nog steeds ondersteuning van Bitcoinmeester nodig omdat jou moeten voorzien van deze informatie.

Met andere woorden zonder de private key van de wallet waar de munten naar toe zijn verstuurd kan je helaas niks herstellen. :)

[Voor 26% gewijzigd door Tyax op 02-09-2021 11:25. Reden: Taal & spelling]

• Yohannes21
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09-10-2021
misschien kunnen jullie me helpen Ik heb een probleem met het overzetten van binance naar bitvavo Storting niet aangekomen?

• Youri99
  • Registratie: Oktober 2021
Hi allen,

Helaas heb ik dezelfde fout gemaakt als meerderen. Is het iemand al gelukt om zijn tokens terug te krijgen via bitvavo?

• RachelB1978
Helaas Youri99 is het mij nog niet gelukt.

• verwijderd69
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Dat Bitvavo niet mee 'wil' werken komt waarschijnlijk omdat de cold wallets die zij gebruiken vermoedelijk tienduizenden transactie adressen bevat, en een groot deel van alle crypto tegoeden van klanten zullen daar in staan.

Dagelijks betalingsverkeer/withdrawals in crypto vinden vaak plaats via hotwallets maar de hoeveelheden crypto daarop worden vaak uit veiligheid beperkt tot een noodzakelijk minimum.

De site van Bitvavo zegt dit:
Het merendeel van de digitale valuta bij Bitvavo zit in cold wallets. Deze tegoeden worden offline op veilige locaties bewaard en kunnen alleen worden verplaatst met inachtneming van strikte protocollen.
Opzich is het dus vrij logisch dat Bitvavo niet om de haverklap dit soort problemen op gaat lossen. Dat maakt het natuurlijk niet minder vervelend voor de gedupeerden.

Van CEX naar CEX is goed te doen maar dan moet de ontvangende of verzendende partij wel het geselecteerde netwerk ondersteunen.

BEP20 = Binance Smart Chain
ERC20 = Ethereum

ETH versturen via het BSC netwerk is dus mogelijk, maar alleen wanneer Bitvavo dit accepteert als stortingswijze en dat doen zij momenteel niet. Een erg vervelende les.

Binnen crypto ben je je eigen bank, en dat komt met voor- en nadelen. De verantwoording wat betreft transacties ligt bij de eindgebruiker.

I live inside that bubble, reality of the naive.

• maikel726
Ik heb nog een aantal keer een mail gestuurd maar ze blijven op hun standaard antwoord en komen ook niet met een creatieve oplossing. Ze zijn er ook niet mee druk bezig om een probleem voor veel klanten te oplossen ( zie hun reactie) het is dus helaas een verloren strijd met dit bedrijf.

"Op dit moment ondersteunen wij helaas het BEP-20 netwerk niet. Dus op dit ogenblik is het niet mogelijk om er naar te kijken.

Wanneer dit wel het geval is weten wij niet, het staat op dit moment ook nog niet op de planning."

• Traguardo
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
maikel726 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:31:
Ik heb nog een aantal keer een mail gestuurd maar ze blijven op hun standaard antwoord en komen ook niet met een creatieve oplossing. Ze zijn er ook niet mee druk bezig om een probleem voor veel klanten te oplossen ( zie hun reactie) het is dus helaas een verloren strijd met dit bedrijf.

"Op dit moment ondersteunen wij helaas het BEP-20 netwerk niet. Dus op dit ogenblik is het niet mogelijk om er naar te kijken.

Wanneer dit wel het geval is weten wij niet, het staat op dit moment ook nog niet op de planning."
Er staan overal enorm veel waarschuwingen bij de exchanges om alleen de juiste netwerken te maken. Vaak moet je zelfs op een checkbox drukken waarin dit genoemd staat. Daarnaast lees je overal het advies om eerst een kleine testtransactie te doen.

Het lijkt me dan ook niet raar hoe zo'n bedrijf reageert. Altijd blijven opletten bij het overboeken en alle addressen, netwerken controleren. Omdat er veel opties zijn gaat het zanzelf mis als je dat niet doet.

No One Can Predict the Market!

• maikel726
Traguardo schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:43:
[...]

Er staan overal enorm veel waarschuwingen bij de exchanges om alleen de juiste netwerken te maken. Vaak moet je zelfs op een checkbox drukken waarin dit genoemd staat. Daarnaast lees je overal het advies om eerst een kleine testtransactie te doen.

Het lijkt me dan ook niet raar hoe zo'n bedrijf reageert. Altijd blijven opletten bij het overboeken en alle addressen, netwerken controleren. Omdat er veel opties zijn gaat het zanzelf mis als je dat niet doet.
Een beetje moeite doen om je klanten te helpen die een fout hebben gemaakt is niet teveel gevraagd toch?

• ini
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-03 12:50

ini

Life is what you make of it

maikel726 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:31:
Ik heb nog een aantal keer een mail gestuurd...
Je zou kunnen vragen om de private key van jouw bitvavo wallet, immers staan jouw eigendommen op die wallet. Hiermee zou je dmv metamask(import van de wallet en de private key) de tokens op de chain moeten kunnen zien staan(als je BSC / BNB chain als network toevoegt) en als je wat BNB erop zet(voor gasfees) ook weer terug kunnen sturen naar een exchange die BEP20 tokens aankan(zoals Binance).

ik las eerder in deze thread al iemand die dit met succes had gedaan, dus wellicht kan bitvavo je de key geven. Het kan ook zijn dat dit volgens hun eigen beleid niet mag omdat je in theorie alle tokens van de wallet kan versturen.(private keys van een wallet werken op alle EVM compatible chains voor zover ik weet)

als je het 0x adres hebt, kan je ook de tokens in de wallet bekijken via bscscan. com en dan zoeken naar het 0x adres wat je bij bitvavo hebt.

[Voor 7% gewijzigd door ini op 21-04-2022 15:32]

Testspecialist

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:30
ini schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:27:
[...]

Je zou kunnen vragen om de private key van jouw bitvavo wallet, immers staan jouw eigendommen op die wallet. Hiermee zou je dmv metamask(import van de wallet en de private key) de tokens op de chain moeten kunnen zien staan(als je BSC / BNB chain als network toevoegt) en als je wat BNB erop zet(voor gasfees) ook weer terug kunnen sturen naar een exchange die BEP20 tokens aankan(zoals Binance).

ik las eerder in deze thread al iemand die dit met succes had gedaan, dus wellicht kan bitvavo je de key geven. Het kan ook zijn dat dit volgens hun eigen beleid niet mag omdat je in theorie alle tokens van de wallet kan versturen.(private keys van een wallet werken op alle EVM compatible chains voor zover ik weet)

als je het 0x adres hebt, kan je ook de tokens in de wallet bekijken via bscscan. com en dan zoeken naar het 0x adres wat je bij bitvavo hebt.
Waar haal je dat vandaag? Accounts op een exchange is niet hetzelfde als een wallet, maar gewoon een entry in een database. Anders zou je ook nooit kunnen traden zonder torenhoge transactiekosten. Zie ook de pagina van Bitavo hierover: https://support.bitvavo.c...jn-Bitvavo-wallet-vinden-

• ini
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-03 12:50

ini

Life is what you make of it

markisoke schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:40:
[...]

Waar haal je dat vandaag? Accounts op een exchange is niet hetzelfde als een wallet, maar gewoon een entry in een database. Anders zou je ook nooit kunnen traden zonder torenhoge transactiekosten. Zie ook de pagina van Bitavo hierover: https://support.bitvavo.c...jn-Bitvavo-wallet-vinden-
Op die website geven ze zelf aan dat ze per klant voor de coins/tokens die ze aanbieden een hosted wallet aanmaken. Mijn aanname is dat adres bestaat ook gewoon op de blockchain en is in beheer bij de exchange(zo werkt het met Binance in mijn ervaring, ik heb 1 "binance" deposit" adres op meerdere chains in gebruik als deposit adres). Dat ze hierop geen consessies doen met het verstrekken van private keys is zeker mogelijk, maar van die wallet is gewoon een public en private key. Dat ze er op het platform een mooie web interface omheen maken etc is begrijpelijk.

[Voor 1% gewijzigd door ini op 21-04-2022 16:13. Reden: syntax]

Testspecialist

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee