Aankoop nieuwe tv. nu tijdens solden of wachten nieuw model

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri198
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-01-2021
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
nieuwe oled tv tussen de 48 en 55 inch

Wat is je budget?
mijn budget is rond de 1500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Tv zal voornamelijk gebruikt worden om gewoon te kijken ( netflix, gewone zenders) en om mijn PS 5 op aan te sluiten.

Wat heb je zelf al gevonden?
ikzelf heb al gezocht tussen LG en Sony. Ze hebben elk hun eigen pus en minpunten
LG is in mijn ogen minder een streling voor het oog qua uitzicht tov SONY ( persoonlijke mening)

Welke vragen heb je hier nog over?
grootse twijfel is of het verstandig is nu tijdens de solden een nieuwe tv te kopen? zoja, welke?
of misschien beter nog een maandje wachten? Want als ik mij niet vergis, komen eind januari of februari de nieuwe modellen uit.

alvast bedankt

grtz
joeri

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:07
.. en als je nog langer wacht komen er volgend jaar wéér nieuwe modellen uit. Maar ja.. dan kun je niet meer meedoen voor de 2023 modellen.
Wat ik bedoel te zeggen: Heb je een leuke TV gevonden voor een leuke prijs? Koop hem dan gewoon in plaats van maar te blijven wachten.
Ik heb juist een uitgaand model gekocht omdat de opvolger mij qua uiterlijk niet aan stond (lelijke voet)

Nu heel erg tevreden met mijn Sony OLED. pricewatch: Sony KD-55AF9 Zwart

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-10 15:30

Nullifiel

╞═══════╡

DonJunior schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 07:29:
.. en als je nog langer wacht komen er volgend jaar wéér nieuwe modellen uit. Maar ja.. dan kun je niet meer meedoen voor de 2023 modellen.
Wat ik bedoel te zeggen: Heb je een leuke TV gevonden voor een leuke prijs? Koop hem dan gewoon in plaats van maar te blijven wachten.
Ik heb juist een uitgaand model gekocht omdat de opvolger mij qua uiterlijk niet aan stond (lelijke voet)

Nu heel erg tevreden met mijn Sony OLED. pricewatch: Sony KD-55AF9 Zwart
Maar als eind januari / februari het model wat je nu kan kopen ineens flink goedkoper is, dan voelt dat wel lullig.
Natuurlijk kan je ook dan weer zeggen "hoe langer je wacht, hoe groter de prijsdaling. Dus je kan wel blijven wachten", maar een maandje na je aankoop een nieuw model/prijsdaling voelt knap veel lulliger dan na een jaar.

Wel grappig trouwens 'solden'. Ik had er nog nooit van gehoord. Weer iets geleerd van (over) die belgen :)

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:53

DarkSide

theres no place like ::1

Vlak voor een release kan het wel interessant zijn om te wachten.
Zeker weten wat de specs worden en mogelijk de eerste reviews.

het heeft idd geen zin om te wachten op het volgende model. Er komt altijd wel een volgend model.

Over het algemeen zijn de verbeteringen incrementeel.
En nieuwe modellen zijn in het begin duurder en het duurt volgens mij ook even voordat ze in de aanbieding komen in de prijzentopics.

Nu een ouder model kopen is gunstiger voor je budget en je mist weinig.
De 2020 modellen hebben HDMI2.1 VRR, ALLM etc.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:07
@Nullifiel Maar het is nú al uitverkoop (solden) dus die TV gaat niet over een maandje nóg véél goedkoper worden. Als men hem nu al in de uitverkoop doet dan weten ze al dat er een nieuw model gaat komen.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@joeri198 Je topic start is nog een beetje mager. En wat is je doel met dit topic? Benoem de modellen van Sony en LG eens waar je naar aan het kijken bent. En welke vragen of twijfels heb je bij die modellen. Als je jezelf alleen maar afvraagt of je langer moet wachten om te kopen, gaat dit topic nergens toe leiden. Er komen altijd nieuwe modellen (die dan duurder zijn). En de prijzen van oude modellen dalen geleidelijk om later weer te stijgen door schaarste. Niemand heeft een glazen bol om te zien wanneer het absoluut beste moment is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 12:32

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
OLED-televisies zakken in prijs zodra de nieuwe modellen aangekondigd worden (komende week) en bereiken vaak een dieptepunt zo rond maart. Tegen die tijd is iedereen namelijk verlekkerd met de specificaties van de nieuwe modellen en worden verkopers zenuwachtig over de voorraden van de oude modellen die ze nog hebben. Dus kortom, het wordt wel tijd om te kijken wat je gaat kopen en als je nog heel even wacht tegen wellicht nog een ietsje lagere prijs.

[ Voor 24% gewijzigd door dmantione op 06-01-2021 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
@joeri198 De Sony 55A89 voldoet denk ik aan al je wensen en valt in je budget;

https://www.smitsarnhem.n...elevisies/oled/55a89-oled

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri198
@S1NN3D ik begrijp uw reactie.
Mijn doel is vooral een goede mix te vinden voor gewoon tv ( netflix en film) gemengd met PS 5 voor de kids.
Ik heb verschillende opzoekingen gedaan, maar zag zoveel reviews ....
zowel LG , SONY als SAMSUNG zijn op verschillende sites koploper op dit vlak.

ikzelf heb altijd SONY gehad en tot op heden ben ik hier zeer tevreden over.
LG is dan weer voor mij onbekend terrein, maar is op de meeste sites wel de "beste" in de testen.

ik twijfel op dit moment tussen de volgende Tv's

->SONY KD55A89
->LG 4K OLED OLED55CX6LA
->LG OLED55GX6LA

Daarom was meer mijn vraag of vragen.
-> zit er veel verschil tussen deze (naar mijn inziens niet?)
-> zijn er misschien nog andere mogelijkheden over het hoofd zie?

@dmantione badankt voor uw antwoord.Daarom was de vraag als het de moeite is om te wachten.
niet zo zeer om die 100 euro minder, maar meer om het feit van iets betere prestaties, hardware of andere specificaties die het wachten de moeite waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri198
@HereIsTom bedankt voor uw antwoord. Dit toestel had ik zeker al eens bekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-10 18:56
joeri198 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:54:
@S1NN3D ik begrijp uw reactie.
Mijn doel is vooral een goede mix te vinden voor gewoon tv ( netflix en film) gemengd met PS 5 voor de kids.
Ik heb verschillende opzoekingen gedaan, maar zag zoveel reviews ....
zowel LG , SONY als SAMSUNG zijn op verschillende sites koploper op dit vlak.

ikzelf heb altijd SONY gehad en tot op heden ben ik hier zeer tevreden over.
LG is dan weer voor mij onbekend terrein, maar is op de meeste sites wel de "beste" in de testen.

ik twijfel op dit moment tussen de volgende Tv's

->SONY KD55A89
->LG 4K OLED OLED55CX6LA
->LG OLED55GX6LA

Daarom was meer mijn vraag of vragen.
-> zit er veel verschil tussen deze (naar mijn inziens niet?)
-> zijn er misschien nog andere mogelijkheden over het hoofd zie?
Over het algemeen zijn er alleen verschillen op detailniveau tussen OLED tv's.

Sony en Panasonic richten zich meer op films en een natuurlijke weergaven, LG richt zich meer op gaming en Philips is imo alleen interessant voor Ambilight.

LG is momenteel de enige OLED fabrikant met volledige HDMI 2.1 implementatie, de enige goede reden om te wachten op de 2021 modellen is wanneer je graag een Sony OLED tv wilt kopen met HDMI 2.1, dit gezegd hebbende voegt HDMI 2.1 momenteel voor een casual gamer weinig toe.

Je geeft aan dat je altijd Sony tv's hebt gehad en het design mooier vindt, dan blijft de Sony AH89 over. Veel plezier ermee ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 12:32

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
@dmantione badankt voor uw antwoord.Daarom was de vraag als het de moeite is om te wachten.
niet zo zeer om die 100 euro minder, maar meer om het feit van iets betere prestaties, hardware of andere specificaties die het wachten de moeite waard zijn?
Ik verwacht van niet. Het is zo dat de extra HDR-vermogens van Panasonic-OLED's dit jaar voor overige fabrikanten beschikbaar komen, dus er zit zeker beweging in de OLED-technologie, maar tegelijkertijd valt het te verwachten dat de populaire modellen, C1 en B1 eigenlijk dezelfde televisies zijn als de BX en CX met een handvol kleine verbeteringen. Net zoals de CX en BX nagenoeg dezelfde televisies waren als de C9 en B9 met een handvol kleine verbeteringen.

Er komen nieuwe, duurdere modellen, die de extra HDR-vermogens van Panasonic krijgen.
Pagina: 1