Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4vocado
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11-06 21:40
Hi,

Ik ben op zoek naar een hartslag/ritme meter die kan laten zien of er eventuele stoornissen zijn. Het liefst is het een apparaat die ook 's nachts tijdens het slapen gebruikt kan worden.

Ik dacht eerst aan een Apple watch, maar aangezien het toch iets aan de dure kant is (en ik heb geen iPhone), heb ik het liefst een soort van dedicated apparaat die puur bedoeld is voor het meten van het hart. Zou een Android smartwatch ook kunnen werken, of zijn er betere alternatieven?

Budget max 200 euro.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-06 12:59

FREAKJAM

"MAXIMUM"

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4vocado
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11-06 21:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:44
Verschil tussen een hartslagmeter en ECG
Een hartslagmeter in een sporthorloge werkt door middel van een optische hartslagmeter. Dit zijn één of meerdere knipperende LEDS. Het licht van de lampjes dringt de huid binnen om de bloedstroom te detecteren. Het licht wordt gereflecteerd door de bloedstroom en weer opgevangen door de sensoren. Vervolgens gaat er een complex algoritme aan de slag om hier hartslaggegevens van te produceren. Dit is een goede indicatie van de hartslag, maar niet zo nauwkeurig als het gaat om detecteren van medische problemen. Een elektrocardiogram meet hoe goed het hart werkt in plaats van alleen te kijken naar de bloedstroom.
Betekent dit dat een standaard optische sensor in een fitness tracker niet in staat is om onregelmatigheden te laten zien?

[ Voor 68% gewijzigd door TTMJ! op 14-01-2021 11:51 ]