Ik heb een probleem en weet niet of ik hier goed ben.
Ik heb vandaag een 1080 Ti tweedehands gekocht, hiervoor had ik een 1070 Ti. Installeren en alles ging prima en hij werkte ook gewoon. Nu wilde ik gaan gamen maar binnen een minuut crashte de game. Ik kreeg eigenlijk allemaal blokjes te zien en bij een tweede poging werden deze blokjes zelfs paars/roze. Bij het runnen van wat benchmark programma's zoals heaven en 3D mark crashte hij gewoon naar een zwart scherm.
Ik heb de driver al geupdate, de kaart beter gemonteerd (hij is redelijk groot voor mij kast) maar eigenlijk niets werkt. De temperaturen zijn vrij normaal. Ik zie alleen wel regelmatig flinke spikes in mijn processor gerbuik (soms zelf 100%). Ik denk zelf dat ik er een bottleneck zit maar wil graag jullie advies hierop voor iets meer zekerheid. Kan het wellicht ook zijn dat de GPU niet meer goed is?
Alvast bedankt!
Ik heb ook screenshots gemaakt van MSI Afterburner (heb hem niet overclocked)/f/image/YDSiAk5d4a2no8vX4uxmr1pu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FZJCtekgm1XllcJBmQfQ5rut.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zT9y41oxifP3qEe5X4fFxmEI.png?f=fotoalbum_large)
Hieronder mijn huidige systeem.
Ik heb vandaag een 1080 Ti tweedehands gekocht, hiervoor had ik een 1070 Ti. Installeren en alles ging prima en hij werkte ook gewoon. Nu wilde ik gaan gamen maar binnen een minuut crashte de game. Ik kreeg eigenlijk allemaal blokjes te zien en bij een tweede poging werden deze blokjes zelfs paars/roze. Bij het runnen van wat benchmark programma's zoals heaven en 3D mark crashte hij gewoon naar een zwart scherm.
Ik heb de driver al geupdate, de kaart beter gemonteerd (hij is redelijk groot voor mij kast) maar eigenlijk niets werkt. De temperaturen zijn vrij normaal. Ik zie alleen wel regelmatig flinke spikes in mijn processor gerbuik (soms zelf 100%). Ik denk zelf dat ik er een bottleneck zit maar wil graag jullie advies hierop voor iets meer zekerheid. Kan het wellicht ook zijn dat de GPU niet meer goed is?
Alvast bedankt!
Ik heb ook screenshots gemaakt van MSI Afterburner (heb hem niet overclocked)
/f/image/YDSiAk5d4a2no8vX4uxmr1pu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FZJCtekgm1XllcJBmQfQ5rut.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zT9y41oxifP3qEe5X4fFxmEI.png?f=fotoalbum_large)
Hieronder mijn huidige systeem.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-6700K Boxed | € 245,35 | € 245,35 |
| 1 | Moederborden | ASUS Z170 PRO GAMING | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 70,78 | € 70,78 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define S - Window | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 76,45 | € 76,45 |
| 2 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 83,90 | € 167,80 |
| 1 | Voedingen | Corsair CX750M | € 101,49 | € 101,49 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A400 2,5" 480GB | € 46,85 | € 46,85 |
| 1 | Solid state drives | Samsung SM951 (NVMe) 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 788,62 | ||