Foto's definitief verwijderd van iCloud.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niko.Mendez
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-01 10:55
Mijn vraag
Hallo allemaal,

Een probleempje waar ik niet op zat te wachten. Mijn foto's zijn verwijderd uit de iCloud en kan op geen enkele manier meer bij deze komen.

Het gaat om de foto's die bewaard werden in de iCloud.

Ik heb al het volgende al geprobeerd:
Ik heb geprobeerd om de foto's terug te halen met iTunes, iPhone Backup Extractor en reservekopie's via iTunes en iCloud.

Is er nog een mogelijkheid om deze foto's terug te krijgen of zijn deze definitief verdwenen? Ik hoop hier mijn laatste redmiddel te vinden.

Wie kan mij helpen?

Beste antwoord (via Niko.Mendez op 06-01-2021 15:58)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00

nelizmastr

Goed wies kapot

Niko.Mendez schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:47:
Waarom: De MacBook had geen geheugen meer en moest vrije ruimte krijgen. Ook wilde ik niet meer de synchronisatie van de iCloud op de MacBook hebben, want alle foto's die met de iPhones werden gemaakt kwamen ook op de MacBook terecht. Meerdere devices waren aangesloten op de iCloud.

Hoe: Eerst heb ik in de cloud de foto's verwijderd. Deze kwamen vervolgens in de map 'Recent verwijderd'. Ik dacht met me domme kop dat ik ze hier ook uit moest verwijderen om 'echt' ruimte vrij te maken op de MacBook.

In de foto's applicatie zijn de foto's ook niet meer te vinden onder recent verwijderd.
Dan heb je ze inderdaad permanent verwijderd. Als je ze in iCloud uit de prullenbak weggooit zijn ze weg en komen ze niet meer terug.

Als je een Time Machine back-up draait van je MacBook kan je daar nog een oudere foto’s bieb terughalen waar ze mogelijk nog in zitten. Wel je netwerk uitzetten voor de zekerheid, zodat je geen conflicten krijgt. Heb je geen back-up dan zal je je verlies moeten nemen :/

Wat je eigenlijk had moeten doen is alles m.b.t. iCloud in Foto’s uitzetten, pas daarna kan je gaan verwijderen, maar alleen op de Mac, niet in iCloud.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Hoe / waarom zijn ze verwijderd? Kun je ze nog terugvinden in de Foto’s applicatie onder recent verwijderd?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niko.Mendez
Waarom: De MacBook had geen geheugen meer en moest vrije ruimte krijgen. Ook wilde ik niet meer de synchronisatie van de iCloud op de MacBook hebben, want alle foto's die met de iPhones werden gemaakt kwamen ook op de MacBook terecht. Meerdere devices waren aangesloten op de iCloud.

Hoe: Eerst heb ik in de cloud de foto's verwijderd. Deze kwamen vervolgens in de map 'Recent verwijderd'. Ik dacht met me domme kop dat ik ze hier ook uit moest verwijderen om 'echt' ruimte vrij te maken op de MacBook.

In de foto's applicatie zijn de foto's ook niet meer te vinden onder recent verwijderd.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00

nelizmastr

Goed wies kapot

Niko.Mendez schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:47:

Dan heb je ze inderdaad permanent verwijderd. Als je ze in iCloud uit de prullenbak weggooit zijn ze weg en komen ze niet meer terug.

Als je een Time Machine back-up draait van je MacBook kan je daar nog een oudere foto’s bieb terughalen waar ze mogelijk nog in zitten. Wel je netwerk uitzetten voor de zekerheid, zodat je geen conflicten krijgt. Heb je geen back-up dan zal je je verlies moeten nemen :/

Wat je eigenlijk had moeten doen is alles m.b.t. iCloud in Foto’s uitzetten, pas daarna kan je gaan verwijderen, maar alleen op de Mac, niet in iCloud.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niko.Mendez
@nelizmastr Bedankt voor je reactie. Ik had zelf nog niet aan de 'time machine' gedacht. Ik heb daar over nog wel vragen. Zou fijn zijn als je daarbij kon helpen.

1. Hoezo moet ik me netwerk uitzetten als ik bezig ben met de time machine back-up?
2. Hoe moet ik time machine zien precies? Want als de foto's nu uit de Cloud, waar zouden deze dan terug te vinden zijn als ik gebruik maak van een eerdere back-up uit de time machine?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Niko.Mendez schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:08:
1. Hoezo moet ik me netwerk uitzetten als ik bezig ben met de time machine back-up?
2. Hoe moet ik time machine zien precies? Want als de foto's nu uit de Cloud, waar zouden deze dan terug te vinden zijn als ik gebruik maak van een eerdere back-up uit de time machine?

Alvast bedankt!
1. Dat hoeft niet, maar is meer “voor de zekerheid”
2. TimeMachine is een functie die je aan had moet hebben op je Mac (te controleren onder Systeem eigenschappen) dat kan niet meer met terug werkende kracht.

Een TimeMachine back-up maakt je Mac dan vervolgens automatisch naar een Externe disk of een TimeCapsule en daar zou eventueel je Apple Foto library file in kunnen zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 05-01-2021 22:17 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-05 16:51
Netwerk uitzetten is niet perse noodzakelijk.

Als je Time Machine goed werkt wordt er ieder uur een back-up gemaakt van de laatste 24u. Dagelijks van de afgelopen maand etc. Je kunt dan een volledige back-up terugzetten van voor het moment dat je alles hebt verwijdert.

Het kan echter wel zo zijn dat er maar een lage resolutie versie beschikbaar is (dat is namelijk een optie in de Foto's app om ruimte te besparen).

Heb je Time Machine nooit ingeschakeld gehad dan kun je helaas ook niks terugzetten.

Zucht...

Pagina: 1