Keuken sluit niet aan bij de wand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_cda
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-05 11:28
Recent is er een nieuwe L vormige keuken in mijn woning geplaatst. Nu sluit de keuken aan één kant niet precies aan bij de wand, ofwel het is gewoon verkeerde ingemeten aldus ook de keukenboer. De stol sluit dus niet aan op de wand en er is een latje tussen gezet wat het opvult. Vind het niet mega storend, maar als het op een eenvoudige manier netter gemaakt kan worden dan opteer ik daar toch wel voor. Daarnaast vraag ik mij af of het gebruikelijk is om het op deze manier af te werken?

https://imgur.com/XISnkZF

https://imgur.com/i3Y79Xi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je hebt wel pech, na vloer nu keukenblok. Het moet gewoon netjes zijn, zoals je mag verwachten.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:46
Vervelend. Kunnen ze niet in zin geheel een stuk er in zetten ter breedte van het gat en ter hoogte van het meubel? En dan vanuit binnenuit fixeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_cda
Hackus schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:17:
Je hebt wel pech, na vloer nu keukenblok. Het moet gewoon netjes zijn, zoals je mag verwachten.
Yep, schiet niet echt op zo :X
Was helaas ook niet het enige afleverpunt. Blad iets te kort aan weerskanten, maar dat gaan ze oplossen met een smetplint. Plus nog wat andere kleine dingen. Leverancier heeft ook aangeboden compleet niet blad te bestellen, maar daar heb ik geen zin in. Moet alles er weer uit, met risico op beschadigingen aan de muur e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_cda
Deef_K schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:18:
Vervelend. Kunnen ze niet in zin geheel een stuk er in zetten ter breedte van het gat en ter hoogte van het meubel? En dan vanuit binnenuit fixeren?
Hmm hoe bedoel je dat precies? Je zit namelijk ook met die grote lades.
En vervalt de stol dan?

[ Voor 3% gewijzigd door j_cda op 05-01-2021 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Een los zijpaneel in plaats van het latje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_cda
Deef_K schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:31:
Een los zijpaneel in plaats van het latje.
Ah, stol tegen de wand en dan een passtuk ertussen. Logischer inderdaad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dit hoort afgewerkt te worden met een passtuk. Beetje vreemd dat dit niet gedaan is, had de monteur haast ofzo?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_cda
XWB schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:35:
Dit hoort afgewerkt te worden met een passtuk. Beetje vreemd dat dit niet gedaan is, had de monteur haast ofzo?
Nee dat niet. Was juist erg tevreden over de monteur. Waar het mis is gegaan is met name het inmeten.
Wellicht was het passtuk niet voorhanden geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
XWB schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:35:
Een passtuk is nog beter inderdaad. Zelfde materiaal als het meubel. (Wellicht dat ik op de iPhone niet goed het latje kan beoordelen, ik dacht dat het zo’n stuk was)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 23:22
Waarom niet bredere stollen i.p.v. opvullen? Mooier en steviger.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pz-rDCadde31Ftt-iGSPwP0k1aQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Jj6u55UlcQgTsfe2NpxCeOti.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_cda
lazybones schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:49:
Waarom niet bredere stollen i.p.v. opvullen? Mooier en steviger.[Afbeelding]
Netjes, maar niet helemaal in de stijl van onze keuken.

Op de tekening sluit de stol wel aan + dit expliciet besproken met de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_cda
Deef_K schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:39:
[...]

Een passtuk is nog beter inderdaad. Zelfde materiaal als het meubel. (Wellicht dat ik op de iPhone niet goed het latje kan beoordelen, ik dacht dat het zo’n stuk was)
Ik vraag mij toch af of het met een passtuk wel netjes wordt. Want je krijgt dan de stol, een vrij smal passtuk en dan de lades. Alleen lijkt het helaas wel de enige oplossing. Kan moeilijk de hele keuken 2 cm naar de muur laten opschuiven..

Aan de andere kant hebben ze trouwens wel netjes een passtuk toegepast. Dat ziet er goed uit:

https://imgur.com/UwAJxIa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:25
Hoe ziet de binnenhoek van de L er nu uit?

Daar een passtuk lijkt me fraaier dan aan de zijkant.

Dus het hele keukenblok een stukje opschuiven zodat het wel strak tegen de muur staat en dan in de hoek een oplossing zoeken voor deze ruimte?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:12
Meestal heb je te maken met standaard maten van kasten, en anders had het blad gelijk met de stol gelopen, en ook dat is niet mooi, omdat je dan op de stol kijkt, Ik vind dit niet storend zo is het bijna altijd.
Als de muur schuin loopt, wat nooit te zien is in bestaande situatie. En het zou te krap zijn dan passen de kasten niet.
En bij plaatsing kan de monteur dit niet zomaar opschuiven.
Passtukken in hoeken worden af fabriek op maat geleverd.
En ook zou dan een sparing van bijvoorbeeld kookplaat ook niet meer kloppen.
Enig wat evt kan is dat latje (mits dit niet gedaan is) van binnen uit vast schroeven, zodat deze wat strakker tegen de stol zit.
Wat de monteur evt wel had kunnen doen, is een strook van de achterzijde stol afzagen en die er tussen maken. (mits deze dan ook wel afgewerkt is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Als de keuken niet aangepast kan worden, dan maar de wand. Die wat uitbouwen en het probleem is ook opgelost ;)

[ Voor 24% gewijzigd door CyberMania op 05-01-2021 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j_cda
CyberMania schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:56:
Als de keuken niet aangepast kan worden, dan maar de wand. Die wat uitbouwen en het probleem is ook opgelost ;)
Mwah dat ziet er denk ik ook niet uit, je zit met het blad namelijk wat op de muur aansluit.
Ofwel de complete want kan dan niet uitgebouwd worden, alleen de onderkant is dan een optie. Wat naar mijn idee ook niet echt mooi is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_cda
Xander schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:53:
Hoe ziet de binnenhoek van de L er nu uit?

Daar een passtuk lijkt me fraaier dan aan de zijkant.

Dus het hele keukenblok een stukje opschuiven zodat het wel strak tegen de muur staat en dan in de hoek een oplossing zoeken voor deze ruimte?
Voor het gemak even de tekening erbij:
https://imgur.com/MPlEwbk

Mijns inziens had het hele blok naar links opgeschoven moeten worden (2cm ongeveer).
Maar blijkbaar was dit niet mogelijk om de een of andere reden.

[ Voor 4% gewijzigd door j_cda op 05-01-2021 22:06 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 15:48
j_cda schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:50:
Op de tekening sluit de stol wel aan + dit expliciet besproken met de verkoper.
Voor het gemak even de tekening erbij:
https://imgur.com/MPlEwbk
Op de tekening staat letterlijk "Let op stol vrij van wand i.v.m. overlengte werkblad". :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_cda
Charango schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:09:
[...]

[...]

Op de tekening staat letterlijk "Let op stol vrij van wand i.v.m. overlengte werkblad". :S
Ja, maar op de tekening sluit die wel aan op de muur 8)7
En waarom zou je vanwege overlengte blad de stol vrij moeten houden van de muur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:16
Het blad sluit op de tekening inderdaad aan op de muur. Maar omdat het blad circa 2cm oversteekt, wat waarschijnlijk standaard is, krijg je dus een kier tussen de muur en de stol. Had je het strak willen hebben dan zou je de keuken bijna in zijn geheel moeten verplaatsen en het blad hierop moeten aanpassen zoals ook door de verkoper is aangeboden.

Klinkt als een gevolg van een ongelukkige miscommunicatie.

Zoals eerder ook is geopperd zou een alternatief kunnen zijn de kier onder het aanrechtblad uit te vullen en aan de voorzijde af te werken een laagje stuc. Dit zal je dan wel opnieuw moeten verven en wil je het helemaal top afwerken dan de plint vervangen/verlengen.

Andere optie in om in plaatst van een kier af te dichten met een los zijpaneel aan de zijkant de stof af te werken met een identiek stuk aanrechtblad.Uitgaande dat deze voldoende dik is om de kier af te dichten. Moet natuurlijk wel je smaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_cda
ouwefreaker schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:53:
Meestal heb je te maken met standaard maten van kasten, en anders had het blad gelijk met de stol gelopen, en ook dat is niet mooi, omdat je dan op de stol kijkt, Ik vind dit niet storend zo is het bijna altijd.
Als de muur schuin loopt, wat nooit te zien is in bestaande situatie. En het zou te krap zijn dan passen de kasten niet.
En bij plaatsing kan de monteur dit niet zomaar opschuiven.
Passtukken in hoeken worden af fabriek op maat geleverd.
En ook zou dan een sparing van bijvoorbeeld kookplaat ook niet meer kloppen.
Enig wat evt kan is dat latje (mits dit niet gedaan is) van binnen uit vast schroeven, zodat deze wat strakker tegen de stol zit.
Wat de monteur evt wel had kunnen doen, is een strook van de achterzijde stol afzagen en die er tussen maken. (mits deze dan ook wel afgewerkt is)
Het latje zit er naar mijn idee strak op. Maar als de stol strak tegen de wand had gezeten en dan het blad ook tegen de muur aan dan kijk je toch niet op de stol?

En de sparing van de kookplaat blijft toch zoals die is? Alleen schuift de stol op naar de muur en daartussen een passtukje. Overigens ligt de kookplaat ook niet exact in het midden van de 2 kasten (scheelt iets van 13mm dus niet super zichtbaar).
Als de stol wel aangesloten was gemonteerd en dus vanaf dat punt het hele blok was opgebouwd was mijn inziens dit probleem niet ontstaan.

[ Voor 3% gewijzigd door j_cda op 05-01-2021 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:22

CeesKees

I rest my Kees

[...]

[...]

_/-\o_

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_cda
1mm vrij van de wand had ik geen moeite mee gehad..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-06 16:47
Maar dat is toch ook het geval?

In jouw eerste foto kun je zien dat er maar een heel kleine kier zit tussen de rand van het witte werkblad en de muur. Tussen het zwarte kastje en de muur is het een centimeter of 2 maar dat is precies waar de tekening voor waarschuwt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

j_cda schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:53:
[...]

Ik vraag mij toch af of het met een passtuk wel netjes wordt. Want je krijgt dan de stol, een vrij smal passtuk en dan de lades. Alleen lijkt het helaas wel de enige oplossing. Kan moeilijk de hele keuken 2 cm naar de muur laten opschuiven..

Aan de andere kant hebben ze trouwens wel netjes een passtuk toegepast. Dat ziet er goed uit:

https://imgur.com/UwAJxIa
Je hebt aan de anderekant al dat passtuk, laat ze gewoon het zelfde er in zetten tegen de andere muur. Heel normaal gezien volledig custom maten van kastjes erg duur zijn en vullen in de hoek niet altijd mooie resultaten geeft (hangt een beetje van de kastjes, deurtjes en/of lades af) en vaak niet eens kan. De keuken iets verder uit de hoek monteren (en dus verder van de wand monteren) is vaak ook niet mogelijk/word vaak ook gedoe.

[ Voor 7% gewijzigd door GoldenSample op 05-01-2021 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_cda
Mythio schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:16:
Maar dat is toch ook het geval?

In jouw eerste foto kun je zien dat er maar een heel kleine kier zit tussen de rand van het witte werkblad en de muur. Tussen het zwarte kastje en de muur is het een centimeter of 2 maar dat is precies waar de tekening voor waarschuwt...
Met het blad heb ik geen moeite, want dat sluit vrijwel aan. Althans aan die kant.
Gaat mij om de stol die niet tegen de wand zit en waar dus de ruimte zit. Als de stol ook 1mm van de wand gezeten had helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_cda
GoldenSample schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:38:
[...]

Je hebt aan de anderekant al dat passtuk, laat ze gewoon het zelfde er in zetten tegen de andere muur. Heel normaal gezien volledig custom maten van kastjes erg duur zijn en vullen in de hoek niet altijd mooie resultaten geeft (hangt een beetje van de kastjes, deurtjes en/of lades af) en vaak niet eens kan. De keuken iets verder uit de hoek monteren (en dus verder van de wand monteren) is vaak ook niet mogelijk/word vaak ook gedoe.
Maar dan krijg je passtuk en dan de stol. Niet super fraai denk ik en in feite zit dit er nu al zo in alleen een soort van latje ipv passtuk. Naar mijn idee moet de stol tegen de muur en dan passtuk tussen stol en lade als het ware. Maar geen idee of dit technisch kan.

[ Voor 8% gewijzigd door j_cda op 05-01-2021 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

j_cda schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:58:
[...]

Maar dan krijg je passtuk en dan de stol. Niet super fraai denk ik en in feite zit dit er nu al zo in alleen een soort van latje ipv passtuk. Naar mijn idee moet de stol tegen de muur en dan passtuk tussen stol en lade als het ware. Maar geen idee of dit technisch kan.
gewoon passtuk vlak met de muur af doen, valt allemaal wel mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:51
Je hebt precies gekregen wat er op tekening staat incl de bijbehorende waarschuwing.
Naar mijn idee is dit prima op te lossen met een witte passtrook tussen zijkant kast en wand, gelijk met de wand/plint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-06 06:55
j_cda schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:58:
[...]

Zo'n passtuk valt nauwelijks op, zou ik gerust laten doen.
Het passtuk tussen de stol en de lade is nauwelijks mogelijk, dan haal je je wel heel veel werk op de hals.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
D.deJong schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 06:47:
Je hebt precies gekregen wat er op tekening staat incl de bijbehorende waarschuwing.
Naar mijn idee is dit prima op te lossen met een witte passtrook tussen zijkant kast en wand, gelijk met de wand/plint.
Volgens mij ook, de tekening is wel een beetje klein maar er is duidelijk te zien dat het blad ook oversteekt met het kastje.

@j_cda heb je ook nog een 3d tekening gezien? Is de keuken ook opgemeten voordat het stucwerk er op zat? Dit maakt het natuurlijk ook niet makkelijk. Bij ons hebben we het keukenontwerp besteld en de definitieve maatvoering werd nog gecontroleerd nadat het stucwerk er op zat.

Wel dom van de verkoper om een blad te laten uitsteken op een plek waar de keuken tegen de muur komt |:( Je kunt niet van iedereen verwachten dat ze zo'n 2d tekening helemaal begrijpen als het van te voren niet vermeld is.

Beste oplossing lijkt mij inderdaad ook een wit (kleur muur) pas stuk en zorg dat je de plint ook laat doorlopen of opvullen met een stukje, want dit maakt nu juist dat het er allemaal wat vreemd en niet af uit ziet.

[ Voor 5% gewijzigd door Andyk125 op 06-01-2021 09:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chefferson
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-06 16:28
Latje iets dieper erin, even strak aansmeren met gips en in de kleur van de muur verven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_cda
Andyk125 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:30:
[...]

Volgens mij ook, de tekening is wel een beetje klein maar er is duidelijk te zien dat het blad ook oversteekt met het kastje.

@j_cda heb je ook nog een 3d tekening gezien? Is de keuken ook opgemeten voordat het stucwerk er op zat? Dit maakt het natuurlijk ook niet makkelijk. Bij ons hebben we het keukenontwerp besteld en de definitieve maatvoering werd nog gecontroleerd nadat het stucwerk er op zat.

Wel dom van de verkoper om een blad te laten uitsteken op een plek waar de keuken tegen de muur komt |:( Je kunt niet van iedereen verwachten dat ze zo'n 2d tekening helemaal begrijpen als het van te voren niet vermeld is.

Beste oplossing lijkt mij inderdaad ook een wit (kleur muur) pas stuk en zorg dat je de plint ook laat doorlopen of opvullen met een stukje, want dit maakt nu juist dat het er allemaal wat vreemd en niet af uit ziet.
Keuken is opgemeten toen de wanden al waren gestuct. Op de 3d tekening heeft het blad geen oversteek en sluit de stol aan:
https://imgur.com/ms9ZxKn

Ik leg de oplossing maar even terug bij de verkoper. Maar vind het opvullen met wit gips of latje wel een goeie suggestie. Sowieso de plint door laten lopen maakt denk ik al een verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:25
j_cda schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:30:
[...]

Keuken is opgemeten toen de wanden al waren gestuct. Op de 3d tekening heeft het blad geen oversteek en sluit de stol aan:
Knap dat jij dat kunt zien op deze render.

Als ik onderaan kijk zou ik zeggen dat er ruimte zit tussen de stol en de muur.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
j_cda schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:30:
[...]

Ik leg de oplossing maar even terug bij de verkoper. Maar vind het opvullen met wit gips of latje wel een goeie suggestie. Sowieso de plint door laten lopen maakt denk ik al een verschil.
Hoewel de kwaliteit van de afbeeldingen nogal de wensen overlaat moet ik het met @Xander eens zijn en lijkt het alsof de muur onderaan nog door loopt terwijl de stol dat niet doet.

Kijkend naar de technische tekening zou je denken dat men de stol ook tegen de muur had gemoeten inderdaad. Het blad steekt over het kastje, maar de stol is er naast geplaatst als opvulling. De monteur had het tegen de muur kunnen plaatsen, maar dan kwam die in de problemen met het deurtje waar de keuken de hoek omgaat. De binnenhoek dus.

Ik zou het niet laten opvullen met gips, dat gaat zeker scheuren of je moet de muur weer laten mee stucen. Ik zou gewoon kiezen voor een wit (Mat) opvul gedeelte. De plint laten doorlopen maakt nog het meeste verschil denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Andyk125 op 06-01-2021 12:30 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 20:40
[...]

[...]

Dat niet alleen, bovenaan de tekening staat ook de 2cm aangegeven. Maar door de afmetingen van de tekening zit de stol tegen de lijn aan die de rand van 't blad aangeeft.

Persoonlijk zou ik de onderkant van de wand verder aanvullen t/m de stol incl. de plint.

Mijn brakke paint skills als voorbeeld.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IJLyZqw.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door PROnline op 06-01-2021 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-06 16:47
j_cda schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:52:
[...]

Met het blad heb ik geen moeite, want dat sluit vrijwel aan. Althans aan die kant.
Gaat mij om de stol die niet tegen de wand zit en waar dus de ruimte zit. Als de stol ook 1mm van de wand gezeten had helemaal prima.
Mja, dan vraag je dus precies iets wat niet op de tekening staat EN waar zelfs een waarschuwing voor op de tekening staat.Alles valt uiteraard achteraf anders te doen, maar het lijkt er hier toch echt op dat de verwarring bij jou zit en niet bij wat er geleverd is.

Ik zou inderdaad een passtuk zoals aan de andere kant laten maken en plaatsen, dat is waarschijnlijk het mooiste. Als je de plint kunt laten doorlopen zou een wit passtuk ook nog kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupie0172
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-06 16:00
Het lijkt erop dat die kier onderin kleiner is dan bovenin, het mooiste is denk ik toch om het blad te verwijderen, het meest linker blok eruit te laten halen, een extra laag gips op de wand, opnieuw zo stucen dat alles precies past, het blad zo afzagen dat ie niet uitsteekt, en de boel weer terugplaatsen. Het is vervelend maar het zou mij altijd blijven storen als het het net niet is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andyk125
Huupie0172 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:02:
Het lijkt erop dat die kier onderin kleiner is dan bovenin, het mooiste is denk ik toch om het blad te verwijderen, het meest linker blok eruit te laten halen, een extra laag gips op de wand, opnieuw zo stucen dat alles precies past, het blad zo afzagen dat ie niet uitsteekt, en de boel weer terugplaatsen. Het is vervelend maar het zou mij altijd blijven storen als het het net niet is..
Dat is de foto en het perspectief anders zou de zijplaat ook niet dezelfde dikte hebben ;)

En als er een klein verschil inzit is dat nog geen probleem, beetje kit en het valt helemaal niet op.

De oplossing die jij aandraagt is voor niemand goed en dan ben je zo weken verder. Het stucwerk krijg je nooit zo mooi, dik en vlak op de muur zonder er heel veel werk aan te besteden, daarbij zou het nog gaan scheuren ook als je de muur die al klaar is ook niet mee neemt en dan kun je weer opnieuw schilderen. Er wordt bijna geen keuken geplaatst zonder pas of vulstukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:51
+10 voor de paintskills.

[ Voor 93% gewijzigd door D.deJong op 06-01-2021 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-06 23:37
Ik zou het oplossen met een zwart pas stuk tussen de muur en het keukenblok.
Ik zou het pas stuk wel een cm dieper plaatsen dan de wand, dan valt het mooier dan als het gelijk is aan de wand.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_cda
Huupie0172 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:02:
Blad is composiet dus dat zagen is nogal tricky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_cda
PROnline schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:48:
[...]

Dat niet alleen, bovenaan de tekening staat ook de 2cm aangegeven. Maar door de afmetingen van de tekening zit de stol tegen de lijn aan die de rand van 't blad aangeeft.

Persoonlijk zou ik de onderkant van de wand verder aanvullen t/m de stol incl. de plint.

Mijn brakke paint skills als voorbeeld.
[Afbeelding]
Kijk dat ziet er al 100% beter uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_cda
Mythio schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:10:
[...]

Mja, dan vraag je dus precies iets wat niet op de tekening staat EN waar zelfs een waarschuwing voor op de tekening staat.Alles valt uiteraard achteraf anders te doen, maar het lijkt er hier toch echt op dat de verwarring bij jou zit en niet bij wat er geleverd is.

Ik zou inderdaad een passtuk zoals aan de andere kant laten maken en plaatsen, dat is waarschijnlijk het mooiste. Als je de plint kunt laten doorlopen zou een wit passtuk ook nog kunnen.
Wit passtuk is denk ik het mooist.

We hebben vooraf expliciet gevraagd aan de verkoper of de stol zou aansluiten bij de wand en hij gaf aan dat dit zo gerealiseerd zou worden. Vandaar ook mijn teleurstelling achteraf. Als het vooraf was aangegeven dat dit technisch niet zou kunnen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:55
Ik had daar geen een passtuk geplaatst.

Gewoon zoals hierboven met mooie paint skills is geïllustreerd: beetje opvullen met wat pur. Daaroverheen wat (laten) stucen. Eventueel eerst plint verwijderen en nieuwe plint plaatsen. anders heb je misschien nog een stukje wat je er aan het eind bij kan plaatsen (maar nieuw plintje is netter).

Dit klusje is makkelijk zelf te doen. Wel even goed je keuken beschermen.

[ Voor 7% gewijzigd door talkatoo op 06-01-2021 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:12
j_cda schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:34:
[...]

Alleen schuift de stol op naar de muur en daartussen een passtukje.
Dat moet je nooit doen, dat ziet er echt niet uit. Dan krijg je lat op lat te zien.
Ik persoonlijk vindt dit zeker niet lelijk , maar goed het is mijn keuken niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:52

MLLL

Palm Treo 650

Over een maand valt het niet eens meer op, mark my words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Wel grappig om te zien hoeveel verschillende meningen er zijn.

Een zwart passtuk heeft geenenkele meerwaarde dan kun je het net zo goed zo laten als het is, wat mij betreft.
talkatoo schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:33:
Ik had daar geen een passtuk geplaatst.

Gewoon zoals hierboven met mooie paint skills is geïllustreerd: beetje opvullen met wat pur. Daaroverheen wat (laten) stucen. Eventueel eerst plint verwijderen en nieuwe plint plaatsen. anders heb je misschien nog een stukje wat je er aan het eind bij kan plaatsen (maar nieuw plintje is netter).

Dit klusje is makkelijk zelf te doen. Wel even goed je keuken beschermen.
Leuk idee, maar dat gaat gegarandeerd scheuren lans de bestaande muur en bij de keuken. Dan moet je bij beide hoeken een dikke kit rand plaatsen en hopen dat het niet meer gaat scheuren of je moet er papierband op doen, maar dan moet je de bestaande muur ook iets stuccen.

Een wit passtuk die mat is, of je schildert deze na het kitten met muurverf werk veel makkelijker en valt totaal niet op.
Pagina: 1