Schermstoring Palm m505 – ervaringen gevraagd!!

Pagina: 1
Acties:

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:56
Ik heb nu al bijna een maand een Palm m505. Het probleem is dat als de PDA aan schokjes blootgesteld wordt, dat er in egaal gekleurde vlakken allemaal lijntjes door het scherm heenkomen, die een andere tint kleur zijn dan zou moeten. Het gebeurt overal, bij blauwe iconen e.d., maar is heel duidelijk te zien als je bijvoorbeeld het spel ChessGenius in full-screen speelt (zelfde geldt voor andere programmas met grote egaal gekleurde vlakken. Om een idee te geven heb ik even snel in Paint Shop Pro een screenshot van ChessGenius aangepast dat hij er enigszins op lijkt:

Afbeeldingslocatie: http://tbloss.hypermart.net/images/palmprob.png

Het origineel hoort dan zo te zijn:

Afbeeldingslocatie: http://tbloss.hypermart.net/images/palmprob2.png

(De aangepaste screenshot is slechts een indicatie.)

Ik heb helaas geen andere 505s tot mijn beschikking om uit te zoeken of het exemplarisch is of dat het zo hoort. Zijn er andere eigenaren die willen kijken of dat bij hun unit ook zo is?

Het treedt dus op als de PDA geschokt wordt (al vrij lichtjes is voldoende), bijvoorbeeld als de auto waar je in zit over een kuil in de weg rijdt. Als je hem in de hand houdt en enigszins schudt gebeurt het ook gewoon. Het is duidelijk te zien bij bijvoorbeeld het blauwe gedeelte van het Security icoon, maar het allerbeste is het te zien als je een spel als ChessGenius (http://www.palmgear.com/software/showsoftware.cfm?prodID=6018 - 55k download), of andere programmas met grote gekleurde vlakken, bij voorkeur in fullscreen speelt (in ChessGenius doe je dat met /I)

Alvast heel erg bedankt voor enige informatie!

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Arthur
Niemand die het probleem ook heeft of die kan kijken of hij/zij het ook heeft op een m505??

Ik heb wat verder ge-experimenteerd en het belachelijke is dat als ik met FastCPU de processor overklok, dat hoe verder ik overklok, hoe minder het effect optreedt. En als ik hem op 55MHz laat draaien (daartussen heb ik neit alles geprobeerd) is het volledig verdwenen :?

Iemand met ideeën of ervaringen? Alsjeblieft?!?!

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Geen enkele, maar probeer het eens op www.palmclub.nl ... daar zijn wat meer m505 eigenaars dan er hier waarschijnlijk zijn

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk dat er hier maar weinig mensen zo'n leuk speeltje hebben ;) Maar het lijkt me niet dat het hoort, ik zou gewoon teruggaan naar de winkel.

• Arthur
Ok, zal ik het ook even op het forum van PDAClub.nl plaatsen :)

Ik heb hem al een keer teruggezonden naar het bedrijf waar ik hem gekocht heb, maar zij zeggen dat het bij alle m505's zo is. Ik twijfel niet aan de goodwill van de zaak, alleen weet ik niet helemaal zeker of ze wel begrepen wat ik bedoel, dus ik heb hem gewoon weer teruggekregen. Vandaar deze enquete, wil voor dat geld geen risico's lopen.

In ieder geval bedankt voor de reacties :)