Hoi, binnenkort staat mijn verhuizing gepland en ik wil graag een bedraad thuisnetwerk aanleggen. Ik wil op de kamers wandcontactdozen hebben en vanaf daar een kabel met solide kern naar de meterkast waar mijn switch en router staan. Ik zie het gepriegel met connectoren niet echt zitten en gebruik ivm budget en ruimte liever geen patchpanel. Daarom vroeg ik me af of ik geen keystones kan monteren op de solide kabels en deze keystones vervolgens met de switch kan verbinden. Zal dit invloed hebben op de snelheid van mijn netwerk of is dit uberhaupt geen mogelijkheid?
Vraag
Beste antwoord (via wassol op 05-01-2021 22:45)
In een patchpaneel zit effectief hetzelfde als een keystone dus nee dat maakt niet uit.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Alle reacties
Dat kan
als je het goed doet zal het geen noemenswaardig signaal verlies op leveren.
het kan op een schaal van 1000 wel 100 mb schelen misschien.
het hangt er vanaf hoe lang de totale kabel is en de kwaliteit van de kabel
en nog wat meer zaken.
als je het goed doet zal het geen noemenswaardig signaal verlies op leveren.
het kan op een schaal van 1000 wel 100 mb schelen misschien.
het hangt er vanaf hoe lang de totale kabel is en de kwaliteit van de kabel
en nog wat meer zaken.
In een patchpaneel zit effectief hetzelfde als een keystone dus nee dat maakt niet uit.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
en zoiets ? 
legrand dlp goot met mosaic connectoren ...
financieel wel niet heel cheap, wel goedkoper dan een datarack met patchpanel , en ziet er offc erg netjes uit
om een idee te geven, de cat6a connectors zijn tussen de 15-20€
de 4 voudige stopcontacten +- 20€/ keer
afdekroostertjes 5a10 euro
goot + deksel +- 30€
je kan die dingen ook oneindig combineren ... je ziet ze zeker ook veel op marktplaats ;-)
legrand dlp goot met mosaic connectoren ...
financieel wel niet heel cheap, wel goedkoper dan een datarack met patchpanel , en ziet er offc erg netjes uit
om een idee te geven, de cat6a connectors zijn tussen de 15-20€
de 4 voudige stopcontacten +- 20€/ keer
afdekroostertjes 5a10 euro
goot + deksel +- 30€
je kan die dingen ook oneindig combineren ... je ziet ze zeker ook veel op marktplaats ;-)
[ Voor 63% gewijzigd door ijske op 05-01-2021 20:32 ]
Lekker keystones erop en patchkabeltje ertussen. Dat werkt mits goed aangesloten ook op 1.000 of misschien zelfs wel 10.000 megabit. Fraai? Neuh. Maar al snel beter dan het gros van de netwerken.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn
Voor een budget of ruimte kan ik het me nog voorstellen, maar gepriegel met connectoren heb je juist niet als je een patchpaneel gebruikt. In zowel keystones als een patchpaneel zitten LSA stroken, dus de manier van installeren is exact hetzelfde.wassol schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:17:
Ik zie het gepriegel met connectoren niet echt zitten en gebruik ivm budget en ruimte liever geen patchpanel.
Maar goed een desktop patchpaneel voor 8 poorten kost ongeveer 20 euro, dat kost net zoveel als 10 keystones, dus voor de prijs hoef je het ook niet echt te laten.
[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 06-01-2021 09:28 ]
Daar heb je een LSA-tang/tool voor nodig, keystones (mits de juiste) kan je zonder specifiek gereedschap in elkaar klussen.rens-br schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:26:
Maar goed een desktop patchpaneel voor 8 poorten kost ongeveer 20 euro, dat kost net zoveel als 10 keystones, dus voor de prijs hoef je het ook niet echt te laten.
Maar dat zijn de kosten niet. Ik had voor 7 euro een kabeltester, lsa tool en stripper.jadjong schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:10:
[...]
Daar heb je een LSA-tang/tool voor nodig, keystones (mits de juiste) kan je zonder specifiek gereedschap in elkaar klussen.
Pagina: 1