[vraag] monitor geeft geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretender82
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-09 18:21
Ik heb een nieuwe monitor gekocht, een Philips 275B1 https://tweakers.net/pric...75b1-zwart/specificaties/, maar het geluid krijg ik niet werkend door de speakers.

setup:
AMD radeon HD 6670
Displayport
Philips 275 B1

Windows geeft wel aan dat er geluid zou moeten zijn.

Met koptelefoon aangesloten aan de voorkant van de PC heb ik wel geluid. Wanneer ik de koptelefoon verwijder dan zie ik ook dat windows het geluid overschakeld naar de speakers... maar ik hoor dus niks.

Wanneer ik de koptelefoon aansluit op de audio-out van de monitor heb ik ook geen geluid.

Ik gebruik trouwens de displayport omdat ik daarmee de hoogste resolutie heb (met HDMI was het een lagere resolutie).

Iemand een idee? kan het zo zijn dat de HD 6670 het geluid niet doorgeeft naar de speakers via de displayport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:58

g0tanks

Moderator CSA
Staan de geluidsinstellingen van de monitor goed? Wat nou als je het geluid test met een HDMI-kabel?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:15
Geluid instelling in windows wel goed staan?
Als je via de 6670 geluid wil doorvoeren moet je de amd optie aanvinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pretender82
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-09 18:21
heb de monitor instellingen gechecked:
- zou 80% van het volume moeten hebben
- staat niet op mute.

waar kan ik een AMD optie aanvinken? (ik zie wel geluid in windows trouwens in de volume mixer). In de volume mixer heb ik "luidsprekers high definition audio apparaat" geselecteerd. De andere die ik kan selecteren zijn:
- digitale audio s/PDIF
- digitale audio displayport

Maar als ik deze selecteer hoor ik geen geluid en de volume mixer geeft ook aan dat er geen geluid is.

De HDMI zal ik eens gaan testen

EDIT:
heb de hdmi net getest. als ik deze gebruik krijg ik de melding:
"Er is een beeldschermaansluiting van het type HDMI-naar-DVI aangetroffen. U hebt een afzonderlijke audioaansluiting nodig van de geluidsaansluitingen van de computer naar de televisie of audioapparatuur om geluid te kunnen horen op uw HDMI-televisie of -beeldscherm"

EDIT 2:
Denk dat het gelukt is... heb de "- digitale audio displayport" als standaard apparaat geselecteerd en het lijkt het nu te doen. Bedankt voor de hulp heren.

[ Voor 33% gewijzigd door Pretender82 op 05-01-2021 20:23 ]