Electrum wallet uit erfenis, volgende stap?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51
Ik heb vanuit een erfenis ooit eens hele hoop data gekregen waar naar zeggen redelijk wat crypto currency mee op was geslagen.

Ik ben al een tijdje aan het inlezen en aan het trachten te achterhalen waar de beste man het allemaal gelaten heeft. Ik ben zo ver dat ik kan zien dat hij op binance.com een aantal malen btc naar een electrum wallet heeft gestort. Het vreemde is dat als ik deze wallet open (heb de seed en moedersleutel), ik wel een overzicht zie van alle deposits, maar ze er eigenlijk allemaal na +- 30 minuten weer uit weggeboekt zijn (zie screen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VPxa8zWL1-KsGQxFNEIEWFgGyzk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f6IIznHlI9cr5p1m1nGW9nFb.png?f=fotoalbum_large

Wat zie ik hier gebeuren? is het simpelweg over geboekt naar een andere wallet of exchange? Waarom zou hij dat geedaan hebben? hoe kan ik (bijv. met explorer) achter halen waar het naar toe is over geboekt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-05 11:44
Kan je niet zien waarnaartoe ze zijn afgeboekt?

Als ik bijvoorbeeld bij bitcoin, litecoin of vele andere de volledige wallet download dan kan ik daar mijn wallet bestand in importeren. Dan zie ik ik alle boekingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06 16:28

lasharor

7 december 2004

https://www.blockchain.com/explorer

Je publieke adres intikken in het zoekveld en kijken waar de transacties naar toe zijn gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51
lasharor schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:02:
https://www.blockchain.com/explorer

Je publieke adres intikken in het zoekveld en kijken waar de transacties naar toe zijn gegaan?
De transacties kan ik wel zien. Helaas zie ik enkel de adressen en niet wat daar bij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Biohazzard21 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:44:
Ik heb vanuit een erfenis ooit eens hele hoop data gekregen waar naar zeggen redelijk wat crypto currency mee op was geslagen.

Ik ben al een tijdje aan het inlezen en aan het trachten te achterhalen waar de beste man het allemaal gelaten heeft. Ik ben zo ver dat ik kan zien dat hij op binance.com een aantal malen btc naar een electrum wallet heeft gestort. Het vreemde is dat als ik deze wallet open (heb de seed en moedersleutel), ik wel een overzicht zie van alle deposits, maar ze er eigenlijk allemaal na +- 30 minuten weer uit weggeboekt zijn (zie screen)

[Afbeelding]

Wat zie ik hier gebeuren? is het simpelweg over geboekt naar een andere wallet of exchange? Waarom zou hij dat geedaan hebben? hoe kan ik (bijv. met explorer) achter halen waar het naar toe is over geboekt?
Je kan altijd zien naar welke adressen die geboekt zijn. Als die allemaal hetzelfde is dan heb je hopelijk de credentials van dat adres.

Wat kan zijn is dat dit een algemeen adress is van binance (als het naar daar gestuurd is), en dat die bitcoin (of gelijk welke munt) dus in het binance systeem zit, beetje als een bank dat jouw cash geld niet voor jou speciaal bijhoud maar bij elkaar in een kluis legt.

Electrum wallet is wel een paar keer gehacked geweest als ik me herinner .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06 16:28

lasharor

7 december 2004

Biohazzard21 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:38:
[...]

De transacties kan ik wel zien. Helaas zie ik enkel de adressen en niet wat daar bij hoort.
Ja goed, meer dan dat kan je ook niet zien. Dan moet je googlen om te kijken of het adres bij iemand bekend is. Anders lijkt het mij nogal moeilijk als je geen verdere informatie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 06:55
Biohazzard21 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:44:

[Afbeelding]

Allereerst gecondoleerd met het verlies.

Binance stuurt standaard een e-mail als er een deposit of withdrawal is geweest. Als je dit nog kan controleren, dan is dit een goeie lead. Eventueel kijken of hij nog een hardware wallet had liggen. Als hij een mobiel had, houd die standby voor eventuele 2-auth codes of zijn Google Authenticator app om in Binance in te loggen.

Probeer dit proces niet te gehaast te doorlopen. Als je het ergens wil storten oid, eerst een klein deel doen en kijken of het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackBeltBob
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-11-2024
k995 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:45:
[...]

Electrum wallet is wel een paar keer gehacked geweest als ik me herinner .
Electrum had een functie waarmee alle gebruikers een bericht getoond konden worden bij opstarten. Een hacker heeft daar toen een link naar een zelfgemaakte versie van electrum neergezet die de private keys opstuurde naar hem. Bij een hoge balans stal hij de coins.

Volgens mij is electrum zelf niet gehacked, maar via een omweg dus wel de klanten ervan misleid om een gehackede versie te downloaden.

"There are no stupid questions, only stupid people."

Pagina: 1