USB-C kabel werkt niet op mijn monitor ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Hallo allemaal,

Ik heb een werklaptop om te kunnen thuiswerken op de eettafel.

Ipv een normale monitor heb ik een monitor gekocht met USB-C aansluiting. Zodat ik zonder monitorstand en zonder stroomkabel het makkelijk kan aansluiten en einde van de dag weer gemakkelijk weg kan doen...

Er is dus 1 aansluiting van mijn monitor naar mijn laptop en dat is aan beide kanten USB-C...
Voor zowel stroom als beeld.

Ik heb al een originele kabel van de monitor en die wrkt naar behoren. Alleen vind ik de kabel veels te kort en heb daarom een nieuwe USB-C (Thunderbolt 3) kabel gekocht.

Maar deze werkt niet :(

Ik heb het volgende gekocht:
https://www.bol.com/nl/p/...er/9200000082584598/?s2a=

Er staat dat het kan laden tot 100w. Deze zou toch moeten werken? Of heb ik heeeel misschien een doa?

[ Voor 17% gewijzigd door ThaddeusX op 05-01-2021 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:50

Tens

let me drink about it

de korte kabel werkt wel?
begrijp de setup niet helemaal: monitor voedt laptop, of andersom?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-05 11:44
Ik lees in de review op bol.com dat iemand anders hetzelfde probleem heeft gehad. De kabel zelf zou wel moeten werken. Werkt de orginele korte kabel wel goed? Dan kunnen we eerst uitsluiten dat het de poorten zelf zijn.

Ik heb nog geen verstand van usb-c. Bij usb2.0 weet ik dat er kabels zijn voor voeding en kabels voor data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ThaddeusX schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:30:
Hallo allemaal,

Ik heb een werklaptop om te kunnen thuiswerken op de eettafel.

Ipv een normale monitor heb ik een monitor gekocht met USB-C adapter. Zodat ik zonder monitorstand en zonder stroomkabel het makkelijk kan aansluiten en einde van de dag weer gemakkelijk weg kan doen...

Er is 1 aansluiting van mijn monitor naar mijn laptop en dat is aan beide kanten USB-C...

Ik vind het een te korte kabel en heb daarom een nieuwe USB-C (Thunderbolt 3) kabel gekocht.

Maar deze werkt niet :(

Ik heb het volgende gekocht:
https://www.bol.com/nl/p/...er/9200000082584598/?s2a=

Er staat dat het kan laden tot 100w. Deze zou toch moeten werken? Of heb ik heeeel misschien een doa?
Watvoor werklaptop heb je dan?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Tens schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:42:
de korte kabel werkt wel?
begrijp de setup niet helemaal: monitor voedt laptop, of andersom?
Korte kabel werkt wel.

Mijn monitor sluit ik dus met 1 kabel aan op mijn laptop.
Van usb-c naar usb-c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
workermaster schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:42:
Ik lees in de review op bol.com dat iemand anders hetzelfde probleem heeft gehad. De kabel zelf zou wel moeten werken. Werkt de orginele korte kabel wel goed? Dan kunnen we eerst uitsluiten dat het de poorten zelf zijn.

Ik heb nog geen verstand van usb-c. Bij usb2.0 weet ik dat er kabels zijn voor voeding en kabels voor data.
Poort werkt wel want bij een kortere kabel werkt het wel naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
redfoxert schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:39:
[...]

Watvoor werklaptop heb je dan?
Lenovo thinkpad t15

Mijn korte kabel werkt wel. Het ligt dus niet aan de laptop of poort.

Ik heb een langere kabel gekocht en die werkt dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-05 11:44
ThaddeusX schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:09:
[...]

Korte kabel werkt wel.

Mijn monitor sluit ik dus met 1 kabel aan op mijn laptop.
Van usb-c naar usb-c.
Ik weet dan niet wat het probleem kan zijn. Persoonlijk zou ik nu gebruik maken van de garantie en een nieuwe kabel laten komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Mijn hemel, ik vergeet soms wat het kost om die kabels in NL te kopen.

Ik heb een soortgelijke setup met een Dell monitor en een 3m USB-C kabel van Baseus en dat werkt prima.

Jou setup zou hardwarematig ook moeten werken, wellicht toch even garantie proberen. P.s. mijn kabel was 4euro op AliExpress...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik vind het wat vreemd dat bij de informatie bij het product op Bol alleen TB en 100w is ingevuld bij de specs. DisplayPort is schijnbaar niet ondersteund. En laat dat nou met grote waarschijnlijkheid het protocol zijn dat gebruikt wordt door het scherm. Je laptop bied DP-Alt mode aan op de USB-C poort.

Nou heb ik net wat zitten googlen, maar kon geen antwoord vinden of een kabel dat TB3 ondersteund ook gewoon compatible is met DP-AltMode. En of de kabel überhaupt hier invloed op heeft. Maar gezien het feit dat de korte kabel werkt, maar de lange niet, zou je dat haast wel zeggen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 13:39

Swordlord

Act first, think never

Onderstaande tabel staat in de productomschrijving op de bol.com pagina die je linked @ThaddeusX

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/9/2/0/0/9200000065860029_628.jpg

Kabel ondersteund jouw usecase dus niet. De pinout is anders om TB te ondersteunen ipv USB 3.0 en DP alt mode.
Afhankelijk van het aantal PCI-e lanes die een TB usb-c ondersteunt wilt het wel of niet andere dingen nog ondersteunen, ga zo maar door...

USB-C is gewoon een heerlijke afvalbak voor hoop verschillende mogelijkheden...

[ Voor 36% gewijzigd door Swordlord op 06-01-2021 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerWilco2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05 11:53
Hero of Time schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:23:
Ik vind het wat vreemd dat bij de informatie bij het product op Bol alleen TB en 100w is ingevuld bij de specs. DisplayPort is schijnbaar niet ondersteund. En laat dat nou met grote waarschijnlijkheid het protocol zijn dat gebruikt wordt door het scherm. Je laptop bied DP-Alt mode aan op de USB-C poort.

Nou heb ik net wat zitten googlen, maar kon geen antwoord vinden of een kabel dat TB3 ondersteund ook gewoon compatible is met DP-AltMode. En of de kabel überhaupt hier invloed op heeft. Maar gezien het feit dat de korte kabel werkt, maar de lange niet, zou je dat haast wel zeggen.
Mogelijk is het inderdaad een kabel die alleen data ondersteunt, en geen displayport, maar dat vind ik wel raar voor die prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 20:14
De enige review op Bol.com bij dit product geeft ook aan dat het niet werkte voor beelden. Terugsturen en aangeven dat de productinformatie niet klopt (want de beschrijving benoemt 5k-schermen...).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

RogerWilco2 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:06:
[...]

Mogelijk is het inderdaad een kabel die alleen data ondersteunt, en geen displayport, maar dat vind ik wel raar voor die prijs.
Prijs zegt helaas weinig. Je kan een kabel hebben van €5,- en alleen voeding geven vs een kabel van €2,- die ook data doet. En dan kan je nog het verschil hebben dat die duurdere wel hoger vermogen aan kan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaddeusX
Hahn schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:09:
De enige review op Bol.com bij dit product geeft ook aan dat het niet werkte voor beelden. Terugsturen en aangeven dat de productinformatie niet klopt (want de beschrijving benoemt 5k-schermen...).
Product terug opgestuurd. Ik heb ook inmiddels mijn geld terug ontvangen.

Nu zoeken weer naar de "juiste" kabel :)
Pagina: 1