UTP hub vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Topicstarter
Ik ben van plan m'n netwerk te vervangen door UTP.
Nu ligt er dus coax en heb totaal geen verstand van UTP.
Ik heb 2 hubjes uitgekozen en nu is mijn vraag of ik deze gewoon aan elkaar kan knopen, er komt ongeveer 50 meter kabel tussen die 2 hubs.
http://www.linkpro.com.tw/tl705s.htm
http://www.linkpro.com.tw/tl708x.htm

Thx
Mike

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 15:22

Willem2

Ω is futile

ja hoor, met een goede cat.5 kabel gaat dat prima werken

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

prima hoor!

denk er alleen wel aand dat er een crosscable tussen moet of je moet maar op 1 van de 2 hubs de uplink poort gebruiken

• marshal
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

ja hoor dat kan makkelijk, in de ene hub de kabel in de uplink en bij de andere in een normale poort en je hoeft ook niet eens een cross kabel te maken

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties !
'K zal meteen het een en ander bestellen.

Mike

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Eventueel dit nog wat om naar te kijken ?

Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• sailor_ej
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 13:07
Ik weet niet hoeveel pc's je thuis hebt staan, maar volgens mij voldoet 1 hub prima. :)
wan je kunt hierop (afhankelijk van model) 4-24 pc's op aansluiten.
Maximale afstand voor cat 5 kabel is 100 meter. dus PC <- 100m kabel -> HUB <- 100m kabel -> PC

We cannot direct the wind, but we can adjust the sails

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Topicstarter
ja idd normaal zo 1 hub van 8 genoeg zijn.
Het zijn namenlijk 8 computers (niet voor thuis trouwens :) )maar 3 computers staan 50 meter verder dus die krijgen een eigen hub, anders zou je 3x hetzelfde stuk kabel moeten leggen.En het is altijd gemakkelijk voor uitbreiding, zo'n hub kost toch niets FL 65,-
dus tsja.

Verwijderd

Persoonlijk vind ik 2 hubs die aan elkaar zitten niet echt prettig werken. Vooral als er veel data verkeer is. Daar tegenover staat natuurlijk wel dat het een goedkope oplossing is.

Verwijderd

jep dat gaat prima via de uplink 8-)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat mag niet :) Als je 3 ruimtes met een netwerk hebt mag je ook niet boven elke ruimte een hub leggen en dan 3 kabeltjes naar een centrale hub trekken. Dan moet je vanuit je patchkast gewoon 20 kabels naar elke ruimte tekken.

(Althans, zo leer ik dat dan :))

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 17:31 schreef da_Stimpy het volgende:
Persoonlijk vind ik 2 hubs die aan elkaar zitten niet echt prettig werken. Vooral als er veel data verkeer is. Daar tegenover staat natuurlijk wel dat het een goedkope oplossing is.
Hoezo ? gaat het dan behoorlijk langzaam als ik een bestand van b.v. 200 mb binnenhaal via internet op 100k.(kabel)blijft er dan nog iets over b.v. internet op andere comps?
Op de meeste computers draait zegmaar een oud boekingsprog(dos) wat op de server staat,die gebruikt niet veel
dus ik verwacht dat het wel goed gaat.

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 00:03
De twee hubjes die je gekozen hebt, hebben allebei een bnc connector. Misschien kan je een deel van je coaxkabels hergebruiken en er de hubs mee verbinden. (ipv van de uplink te gebruiken). Is maar ideetje hoor.

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:10

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op maandag 13 augustus 2001 17:50 schreef Bigs het volgende:
Dat mag niet :) Als je 3 ruimtes met een netwerk hebt mag je ook niet boven elke ruimte een hub leggen en dan 3 kabeltjes naar een centrale hub trekken. Dan moet je vanuit je patchkast gewoon 20 kabels naar elke ruimte tekken.

(Althans, zo leer ik dat dan :))

Dat mag wel, maar je mag niet meer dan een x aantal routers/hubs/etc in serie koppelen gezien de vertragingen die dan onstaan en colisions opwekken.

En het nummertje x is afhankelijk in welke catogorie je hubjes vallen maar ik geloof dat met de mindere qualiteit er maximaal 3 mogen zijn.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 18:43 schreef G8KeePeR het volgende:
De twee hubjes die je gekozen hebt, hebben allebei een bnc connector. Misschien kan je een deel van je coaxkabels hergebruiken en er de hubs mee verbinden. (ipv van de uplink te gebruiken). Is maar ideetje hoor.
Is een optie i.d.d., maar gedeeltelijk waarom ik nu voor UTP kies is dat elke keer als er onweer is ik gemiddeld 4 netwerkkaarten kapot heb, dus coax liever niet.

Verwijderd

Je kan misschien toch beter 3 kabels trekken ipv 2 hubs gebruiken. Om te beginnen kan je dan meer geld in een goeie hub stoppen, wat toch veel problemen kan voorkomen.

Een patchkast is overigens wel een goed idee, maar vereist veel kabelwerk, als je de telefoons dan ook gelijk meepakt kan een patchkast zeker een overweging zijn.

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 00:03
Op maandag 13 augustus 2001 19:22 schreef mikenl het volgende:

[..]

Is een optie i.d.d., maar gedeeltelijk waarom ik nu voor UTP kies is dat elke keer als er onweer is ik gemiddeld 4 netwerkkaarten kapot heb, dus coax liever niet.
Eh ? Die coaxkabel loopt buiten naar een ander gebouw ofzo ? Mja, als je 50m kabel nodig hebt zal het daar wel voor zijn :z
Maar hoe weet je zeker dat het gebruik van utp je probleem gaat oplossen ?
BTW, gebruik iig STP-kabel

Ter info : je hebt utp, ftp, stp

U: unshielded
F: foiled (ligt plastiekje rond kabeltjes, en dan pas isolatie van kabel)
S: shielded (ligt laagje metaal (denk alu-folie) rond draadjes)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 19:22 schreef mikenl het volgende:

[..]

Dat kan je met utp net zo goed gebeuren..
mischien een paar surgeprotectors voor de coax ? ;) APC maakt ze o.a.... :9

suc6

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 01:57 schreef DRG het volgende:

[..]

Dat kan je met utp net zo goed gebeuren..
mischien een paar surgeprotectors voor de coax ? ;) APC maakt ze o.a.... :9

suc6
Weet ik maar door de ster van utp is hoop ik dat er minder kapot gaan.Omdat die lange kabel van 50m bij de laatste onweersbui gesneuveld is (7K ohm nu !)moet ik toch draden trekken en dan maar meteen utp.
Ik weet dat apc die dingen verkoopt +/- Fl 50,- heb ik er ook een paar van besteld.

Pagina: 1