Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Verwijderd
denk er alleen wel aand dat er een crosscable tussen moet of je moet maar op 1 van de 2 hubs de uplink poort gebruiken
'K zal meteen het een en ander bestellen.
Mike
wan je kunt hierop (afhankelijk van model) 4-24 pc's op aansluiten.
Maximale afstand voor cat 5 kabel is 100 meter. dus PC <- 100m kabel -> HUB <- 100m kabel -> PC
We cannot direct the wind, but we can adjust the sails
Het zijn namenlijk 8 computers (niet voor thuis trouwens
dus tsja.
Verwijderd
(Althans, zo leer ik dat dan
Hoezo ? gaat het dan behoorlijk langzaam als ik een bestand van b.v. 200 mb binnenhaal via internet op 100k.(kabel)blijft er dan nog iets over b.v. internet op andere comps?Op maandag 13 augustus 2001 17:31 schreef da_Stimpy het volgende:
Persoonlijk vind ik 2 hubs die aan elkaar zitten niet echt prettig werken. Vooral als er veel data verkeer is. Daar tegenover staat natuurlijk wel dat het een goedkope oplossing is.
Op de meeste computers draait zegmaar een oud boekingsprog(dos) wat op de server staat,die gebruikt niet veel
dus ik verwacht dat het wel goed gaat.
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
Op maandag 13 augustus 2001 17:50 schreef Bigs het volgende:
Dat mag nietAls je 3 ruimtes met een netwerk hebt mag je ook niet boven elke ruimte een hub leggen en dan 3 kabeltjes naar een centrale hub trekken. Dan moet je vanuit je patchkast gewoon 20 kabels naar elke ruimte tekken.
(Althans, zo leer ik dat dan)
Dat mag wel, maar je mag niet meer dan een x aantal routers/hubs/etc in serie koppelen gezien de vertragingen die dan onstaan en colisions opwekken.
En het nummertje x is afhankelijk in welke catogorie je hubjes vallen maar ik geloof dat met de mindere qualiteit er maximaal 3 mogen zijn.
Is een optie i.d.d., maar gedeeltelijk waarom ik nu voor UTP kies is dat elke keer als er onweer is ik gemiddeld 4 netwerkkaarten kapot heb, dus coax liever niet.Op maandag 13 augustus 2001 18:43 schreef G8KeePeR het volgende:
De twee hubjes die je gekozen hebt, hebben allebei een bnc connector. Misschien kan je een deel van je coaxkabels hergebruiken en er de hubs mee verbinden. (ipv van de uplink te gebruiken). Is maar ideetje hoor.
Verwijderd
Een patchkast is overigens wel een goed idee, maar vereist veel kabelwerk, als je de telefoons dan ook gelijk meepakt kan een patchkast zeker een overweging zijn.
Eh ? Die coaxkabel loopt buiten naar een ander gebouw ofzo ? Mja, als je 50m kabel nodig hebt zal het daar wel voor zijnOp maandag 13 augustus 2001 19:22 schreef mikenl het volgende:
[..]
Is een optie i.d.d., maar gedeeltelijk waarom ik nu voor UTP kies is dat elke keer als er onweer is ik gemiddeld 4 netwerkkaarten kapot heb, dus coax liever niet.
Maar hoe weet je zeker dat het gebruik van utp je probleem gaat oplossen ?
BTW, gebruik iig STP-kabel
Ter info : je hebt utp, ftp, stp
U: unshielded
F: foiled (ligt plastiekje rond kabeltjes, en dan pas isolatie van kabel)
S: shielded (ligt laagje metaal (denk alu-folie) rond draadjes)
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
Verwijderd
Dat kan je met utp net zo goed gebeuren..Op maandag 13 augustus 2001 19:22 schreef mikenl het volgende:
[..]
Is een optie i.d.d., maar gedeeltelijk waarom ik nu voor UTP kies is dat elke keer als er onweer is ik gemiddeld 4 netwerkkaarten kapot heb, dus coax liever niet.
mischien een paar surgeprotectors voor de coax ?
suc6
Weet ik maar door de ster van utp is hoop ik dat er minder kapot gaan.Omdat die lange kabel van 50m bij de laatste onweersbui gesneuveld is (7K ohm nu !)moet ik toch draden trekken en dan maar meteen utp.Op dinsdag 14 augustus 2001 01:57 schreef DRG het volgende:
[..]
Dat kan je met utp net zo goed gebeuren..
mischien een paar surgeprotectors voor de coax ?APC maakt ze o.a....
suc6
Ik weet dat apc die dingen verkoopt +/- Fl 50,- heb ik er ook een paar van besteld.