Nieuwe hosting provider voor WordPress website?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-02 19:23
Al jaren ben ik bij Ikoula, nog voor het Ikoula heette....., maar de laatste tijd crashen de websites regelmatig, krijg ik geen fatsoenlijke hulp meer bij problemen en klanten krijgen foutmeldingen bij onze email: "ikoula heeft dit bericht niet versleuteld?" en "s/mime wordt niet gebruikt"?
Ook beland onze email regelmatig in de spambox.
Ze verwijzen me alleen naar Zimbra, zonder antwoord te geven of dat het probleem oplost.
Maar dan ben je wel duur uit elke maand....

Nu denk ik erover om een andere host voor mijn bedrijfswebsites te kiezen.
Wat is dan wijsheid en is er een manier om de inhoud goed over te zetten?
Er zitten heel wat uurtjes in de websites, dat doe ik niet graag opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:38

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wordpress kan je eenvoudig verhuizen hoor....
Dat er een hoop uurtjes werk in zit wil niet zeggen dat je vanaf nul met je inhoud moet beginnen.

Een paar mogelijkheden:

1) Kijk hier eens:
https://wordpress.org/support/article/moving-wordpress/

2) Ik weet niet of je huidige hosting een bepaalde controlepanel heeft, zoals Plesk of Directadmin. Vaak kan je daar ook een backup mee maken, die je op een zelfde controlepaneel bij je nieuwe hosting weer kan importeren/restoren.

Je kan het prima droog oefenen door de migratie uit te voeren op je nieuwe hosting, voordat je de domein omzet. Er is altijd wel een tijdelijke URL om je inhoud te bekijken. En anders kan je dit wel tijdelijk en als test dit via het hosts-bestand op je eigen computer doen, zodat je bijvoorbeeld lokaal www.mijnnieuwesite.local (hoef je dus niet te registreren) naar het IP-adres van je nieuwe server verwijst.

Ziet alles er prachtig uit, dan

[ Voor 35% gewijzigd door AW_Bos op 05-01-2021 16:34 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06 10:07
Wordpress is inderdaad wel simpel te verhuizen. Je moet alleen even kennis hebben van het gebruik van phpmyadmin om de database ook correct over te nemen.

E-mail in de spambox kan overigens veel oorzaken hebben. Meestal heeft dat niets met de hostingprovider te maken, maar meer met de ingestelde DNS records die jullie e-mails als "veilig" markeren.

Stuur bijvoorbeeld eens een e-mail naar het e-mailadres die hier vermeld staat:
https://www.mail-tester.com/

In redelijk duidelijke taal wordt er dan uitgelegd wat er scheelt en waarom het bericht mogelijk als spam wordt gemarkeerd.

Verder zie ik bij Ikoula niet al te beste reviews op Google ;) Ik wil niet als "wij van wc eend" reclame gaan maken voor mezelf, maar ik heb een internetbureau waarin ik dagelijks dit soort zaken oppak. Ik geef je graag kosteloos advies, maar kan de verhuizen en/of hosting ook voor je oppakken. Stuur maar een bericht bij interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

phpMyAdmin is niet eens nodig omdat je dit prima met WordPress kan doen.
Het is misschien wel sneller, maar phpMyAdmin vind ik zo'n logge tool. BigDump werkt efficienter.
Maar dat is mijn mening ;)

offtopic:
Zelf werk ik via SSH, maar dat hebben veel shared hostings haast niet.

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 05-01-2021 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsellus
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik ben zelf een aantal jaar geleden overgestapt naar Mihos, en zij hebben destijds de gehele verhuizing kosteloos en zonder problemen voor mij gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom
Marsellus schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:38:
Ik ben zelf een aantal jaar geleden overgestapt naar Mihos, en zij hebben destijds de gehele verhuizing kosteloos en zonder problemen voor mij gedaan.
Geen problemen en goede (Nederlandse) gratis helpdesk?? :)
Ze wilden vorige keer ineens geld zien voor hulp bij Ikoula, toen ik weigerde hebben ze het wel opgelost.... :?

[ Voor 15% gewijzigd door Pokémom op 05-01-2021 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-06 21:09
spam, zie: Het algemeen beleid #verbodenspam

[ Voor 165% gewijzigd door Equator op 05-01-2021 22:43 ]

Thom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jirad
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-04 16:59
Hij maakte op het forum reclame voor zijn eigen bedrijf wat niet toegestaan is.

Maar er zijn genoeg hosting providers in Nederland met verschillende prijs/kwaliteit verhoudingen. Let er wel even op dat niet alle partijen telefonische support aanbieden. Maar verder is het gewoon eentje uitzoeken waar je een goed gevoel bij hebt.

Voor het verhuizen van de website gebruik ik zelf vaak de plug-in "Duplicator – WordPress Migration Plugin". Met deze plug-in kan je dan eenvoudig een site verhuizen.
https://www.wplounge.nl/wordpress-website-verhuizen-duplicator/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pokémom
jirad schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:18:
Maar er zijn genoeg hosting providers in Nederland met verschillende prijs/kwaliteit verhoudingen. Let er wel even op dat niet alle partijen telefonische support aanbieden. Maar verder is het gewoon eentje uitzoeken waar je een goed gevoel bij hebt.
Dat is precies het probleem, ik heb echt geen idee....
Ik ben al 11 jaar bij Ikoula (voorheen Ermis) en me nog nooit verdiept in een ander hosting bedrijf.
Ermis was altijd ideaal, je stuurde een mailtje en binnen no-time losten ze je probleem op.
Altijd vriendelijke mensen, klein bedrijfje, dus je kende de helpdesk medewerkers een beetje.
Daar is niks meer van over helaas, dus begeef ik me nu in een wereld die ik verder absoluut niet ken.
En ik ken geen websites die objectief de verschillende hostingbedrijven naast elkaar zet.
Ik wil gewoon graag van de ellende met Ikoula af.
Het gedoe met de email en ik stond met mijn IP vandaag weer voor de zoveelste keer op hun blacklist, geen idee waarom dat steeds gebeurd, vertellen ze ook niet...... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:36

RBH

Ik heb zelf goede ervaringen met Sohosted. Niet de meest goedkope, maar service is top.

Mocht je hulp nodig hebben met verhuizen kunnen ze je daar ook goed mee helpen. Volgens mij wel tegen betaling. Maar als je een PB stuurt dan kan ik je daar ook wel mee helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-06 21:09
Excuus, dat wist ik niet :)

Thom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jirad
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-04 16:59
Pokémom schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:39:
[...]

Dat is precies het probleem, ik heb echt geen idee....
Ik ben al 11 jaar bij Ikoula (voorheen Ermis) en me nog nooit verdiept in een ander hosting bedrijf.
Ermis was altijd ideaal, je stuurde een mailtje en binnen no-time losten ze je probleem op.
Altijd vriendelijke mensen, klein bedrijfje, dus je kende de helpdesk medewerkers een beetje.
Daar is niks meer van over helaas, dus begeef ik me nu in een wereld die ik verder absoluut niet ken.
En ik ken geen websites die objectief de verschillende hostingbedrijven naast elkaar zet.
Ik wil gewoon graag van de ellende met Ikoula af.
Het gedoe met de email en ik stond met mijn IP vandaag weer voor de zoveelste keer op hun blacklist, geen idee waarom dat steeds gebeurd, vertellen ze ook niet...... :/
Zelf bij Antagonist gezeten en zelf nooit problemen mee gehad. Vimexx, Argeweb, Yourhosting en Sohosted zijn ook wel partijen die prima zijn. Bij die partijen zit het wel goed met de service. En als je twijfelt tussen twee partijen, stuur je gewoon een mailtje. En dan zie je vanzelf wel welke met het duidelijkste antwoord komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb de afgelopen dagen wat zitten lezen over cloud86 (nav een ander topic) en als ik de reviews mag geloven is de service mbt verhuizen van een site inclusief mail daar erg goed.

https://hostingvergelijker.nl/hosting-providers/cloud86/

[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 06-01-2021 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsellus
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-09-2024
Pokémom schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:02:
[...]

Geen problemen en goede (Nederlandse) gratis helpdesk?? :)
Ze wilden vorige keer ineens geld zien voor hulp bij Ikoula, toen ik weigerde hebben ze het wel opgelost.... :?
Ik heb nog geen problemen ervaren, en inderdaad een Nederlandstalig bedrijf en helpdesk. Tot nu toe heb ik geen kosten gekregen voor mijn hulpvragen en dingen die ze voor mij gedaan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 20:54

Voor het verhuizen van de website gebruik ik zelf vaak de plug-in "Duplicator – WordPress Migration Plugin". Met deze plug-in kan je dan eenvoudig een site verhuizen.
https://www.wplounge.nl/wordpress-website-verhuizen-duplicator/
hier ook goede ervaring met duplicator. Persoonlijk host ik mijn site bij Vimexx bevalt mij tot dus ver prima. De helpdesk is snel en behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 05:55
Ernemmer schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:54:
Ik heb de afgelopen dagen wat zitten lezen over cloud86 (nav een ander topic) en als ik de reviews mag geloven is de service mbt verhuizen van een site inclusief mail daar erg goed.

https://hostingvergelijker.nl/hosting-providers/cloud86/
Thanks ;) Ik werk voor Cloud86 (en ben de oud-oprichter van SoHosted waar ik 15+ jaar aan gewerkt heb) dus als iemand inhoudelijke vragen heeft, shoot!

Ik probeer geen reclame te maken dus ik zal geen aanbieding doen of advies geven voor welke partij te kiezen (het moet wel eerlijk blijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost-7
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-08-2023
Als je open staat voor internationale hosting dan is SiteGround een goede keuze. Hier wat dingen die je zullen aanspreken aan ze:

- Voeren 1 gratis website migratie voor je uit (zeiden tegen me dat dit mogelijk 2 werkdagen ging duren, maar het was al klaar binnen een paar uur)
- 24/7 telefoon- en live chat support van een paar minuten
- Managed WordPress hosting (i.e. hosting omgeving is volledig toegespitst op WordPress)
- Draait op het Google cloud platform sinds vorig jaar --> erg goede snelheid & uptime

Nadeel: SiteGround is duurder dan andere hosting diensten. Hun goedkoopste pakket kost 13 euro per maand (na verlenging). Maar je geeft aan dat het hier gaat om bedrijfs websites - dan je wil in principe premium support en kwaliteit van de dienst.

Over Cloud86 hoor ik ook enkel positieve geluiden, dus als je alleen interesse hebt in Nederlandse hosting bedrijven, is dat wellicht de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:02
AW_Bos schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:36:
phpMyAdmin is niet eens nodig omdat je dit prima met WordPress kan doen.
Het is misschien wel sneller, maar phpMyAdmin vind ik zo'n logge tool. BigDump werkt efficienter.
Maar dat is mijn mening ;)

offtopic:
Zelf werk ik via SSH, maar dat hebben veel shared hostings haast niet.
Kun je in Wordpress een db dump maken tegenwoordig? Of moet dat via een plugin?

Anders als de hoster geen Phpmyadmin heeft gewoon pma naar je webroot uploaden en inloogen met je db credentials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

pennywiser schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:10:
[...]

Kun je in Wordpress een db dump maken tegenwoordig? Of moet dat via een plugin?

Anders als de hoster geen Phpmyadmin heeft gewoon pma naar je webroot uploaden en inloogen met je db credentials.
In je dashboard: Tools >> Export >> All content

Vervolgens een nieuwe installatie op de nieuwe server starten, en in je dashboard naar Tools >> Import gaan.
Er zijn vast ook wel plugins die dit beter en wat specifieker kunnen doen. Als ik op Google kijk kom ik er een hoop tegen. :)

En welke hosting geen PhpMyAdmin of een soortgelijk cliënt heeft, die is echt hopeloos ouderwets. :P

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 14-01-2021 23:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 23:50

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik zie overal reclame over mijndomein.nl en ik lees echt veel slechte ervaringen, die met name gaan om de onduidelijkheid in daadwerkelijke prijs wat je betaalt voor je domein en hosting apart nádat je korting is afgelopen. Ook zag ik veel opmerkingen voorbij komen van het ineens explosief stijgen (van 29 naar 60 euro per jaar zijn de bedragen die ik langs zag komen) van de hostingprijs omdat ze hun backend sneller hadden gemaakt.
Bij TransIP is het ook niet heel veel beter/transparanter.

Ik kwam uiteindelijk zelf uit bij Vimexx; daar staat wél de prijs bij die je betaalt voor alles. Ze zijn iets duurder, maar je krijgt dan vaak wel 20GB opslag ipv 10GB opslag, uiteraard afhankelijk van wat je nodig hebt.
Ik heb ook eens zo'n webhosterreview site gevonden (weet het nu niet meer :'( ) waarbij mijndomein en transip toch niet zo hoog scoorde. Bij transip was wel het backuppen maken en terugzetten wat transparanter, maar ja.

Ik kan verder maar bij weinig domein -en webhosters vinden hoe de snelheid en uptime nou exáct is. Ze kunnen we allemaal zeggen "20GB SSD OPSLAG!! 100 DATABASES" maar qua stabiliteit en snelheid wordt er weinig verteld. Voelt allemaal een beetje aan als "hoe meer megapixel hoe beter".
Kep een beetje het idee dat vimexx dan toch de betere kandidaat zou zijn.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Deathchant schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:00:
Kep een beetje het idee dat vimexx dan toch de betere kandidaat zou zijn.
Daar zijn de meningen ook over verdeeld.
Zoek maar eens in de forums op vimexx icm wordpress.

Meten is weten en zodra je weet hoe je een website verhuist, kan je gewoon rondhoppen.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 20:54
DJMaze schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:43:
[...]

Daar zijn de meningen ook over verdeeld.
Zoek maar eens in de forums op vimexx icm wordpress.

Meten is weten en zodra je weet hoe je een website verhuist, kan je gewoon rondhoppen.
Ik kom kom terug op mijn eerder aanbeveling van Vimexx. De performance van mijn Wordpress installatie is ondermaats ondanks alle performance aanbevelingen.

PHP8 zou voor een aanzienlijke performance verbetering kunnen zorgen, alleen de manier hoe Vimexx met het ondersteunen van PHP 8 omgaat is echt onacceptabel. Willekeurige stacks zijn uitgerust met PHP8 en tijdslijnen over wanneer de stack waarop je gehost wordt wordt geüpgrade kunnen ze (of willen ze) niet geven. Als alternatief geven ze het afsluiten van een nieuw hostingpakket en vervolgens zelf de boel maar verhuizen.

Ook ik sta inmiddels open voor goede aanbevelingen van een andere hoster :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
De snelheid van je WordPress-website hangt niet alleen af van de hosting, maar ook van een hoop andere factoren: https://www.chessweb.eu/h...elheid-wordpress-website/

Goede webhosters nemen de tijd om samen met je naar je website te kijken, maar dat zijn niet de partijen waar je voor 1-3 euro per maand zit...
Pagina: 1