Gezocht Domeinhost met ondersteuning https redirect

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:00
Ik heb bijna een jaar geleden een domein geregistreerd en gehost bij bhosted.nl. Echter de redirect met cloacking werkt niet meer. Het werkte gewoon voor een tijd, maar opeens was daar de melding 'Apache is functioning normally'. Ze hebben het een keer deels herstelt (werkte alleen in Chrome), maar toen was het weer een zondag en was het weer verknalt. Kans verkeken, zelfs als ze het fixen, het is onbetrouwbaar, ik moet op zoek naar een nieuwe host.

Ik heb nu dus al een tijd een nutteloze domeinnaam.

Registratiedatum was begin februari, dus ik heb een maand om over te stappen.

Ik zoek nu dus:

Domeinhosting, met redirect, ondersteuning van https locatie bij redirect, url cloacking.

Mag met webruimte, dan kan ik ook een vaste homepage maken, met de redirect naar forum bij https:/gratisforums.com.

Mag met (web)mail, want voor forum aangemaakte mailadres bij hotmail.com werd al snel gelockt.

Liefst betaalbaar. Suggesties en ervaringen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:32

lier

MikroTik nerd

Eerste hit die ik vind op Google:
https://helpdesk.bhosted....-https-voor-mijn-website-

Is dat geen oplossing voor je probleem?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Totaal niet van toepassing, dit is niet voor domain redirect, maar voor het instellen van https op een bij hen gehoste website.

Het werkte, opeens werkte het niet meer. Helpdesk wist ook niet wat er mis was. Uiteindelijk kwam van hogerop het antwoord; 'koop maar een webhosting pakket'. Verkoop dan geen domeinhosting pakket. Kostte voor eerste jaar alleen al 27 euro.

Ik heb geen bezwaar tegen all-in aanbod, met wat webruimte en wat mailruimte en mogelijkheid tot emailadressen onder domein, maar voor een betere prijs, als het kan.

Maar ik ben het vertrouwen kwijt in bhosted. Ja ik weet ze bestaan al lang en hebben geen slechte reputatie, ze zijn dan ook niet bepaald goedkoop (ook geen premiumprijs, maar het telt flink op en dan ook nog eens zelf maal 1,21 moeten berekenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:27

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Bijna elke hostingpartij heeft wel ondersteuning voor HTTPS en daarbij erg vaak de gratis Lets Encrypt.

Domain clocking hoeft niet eens een mogelijkheid van je hosting te zijn. Je kan ook zelf een frameset op je pagina plaatsen om dit te gebruiken.

Maar met welke reden heb je een cloacking URL nodig? Het is namelijk verre van gebruiksvriendelijk:
- Het zorgt voor slechte ranking van je site in zoekmachines
- De bezoeker kan niet eens fatsoenlijk linken naar een speciale URL, zonder door in de browser te moeten worstelen naar de juiste URL.
- Het kan zelfs zijn dat beveiligingsprogramma's gaan loeien vanwege mogelijk phishing-gedrag.

Waarom zou je het forum niet in eigen beheer willen? Nu ben je afhankelijk van een partij die op een dag de stekker eruit trekt, of misschien wel flinke heffing gaat vragen.
Zo te zien gebruiken ze ook nog het oude phpBB2 die al ruim 10 jaar oud is. De nieuwste is phpBB3.3.2 en die is ook stukken geavanceerder en beter geschikt voor smartphones en tablets.

Verder is phpBB ook eenvoudig te installeren.

[ Voor 25% gewijzigd door AW_Bos op 05-01-2021 17:11 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Omdat dat veel tijd kost en vooral moeite en energie in het leren van apache (of vergelijkbaar) en phbb, welke ik niet heb.

Dus managed forumplatform en dan eigen domein er overheen. Specifieke post linken gaat toch al niet zo makkelijk in veel phbb fora.

Uhm als je naar een managed platform dirigeert dan heb je geen mogelijkheid tot het maken van een pagina met frames. Dan moet je een webhost hebben waarin je een framepagina host. En gaat het dan niet weer mis met het laden van een externe https source, ofwel het forum?

Maar als ik het forum in eigen beheer zou nemen,moet ik alsnog op zoek naar een host.

Oh ja, toen de re-direct werkte, kwam ik snel voor in google, op specifieke zoektermen. Nu niet.

[ Voor 7% gewijzigd door donaldk op 05-01-2021 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Apache hoef je niet eens te kennen, en laat staat dat je PHP moet kennen.
De forumsoftware phpBB laat zich zo makkelijk installeren, dat je er bijna niet in vastloopt.
Er zijn zelfs hosting waar het met een druk op de knop kan. In vijf minuten heb je zonder veel kennis de boel al draaien.

Verder is een cloacked frame niet anders dan een index.html bestand met een frameset.
Dat staat echt los van beperkingen van de hosting.

Ook snap ik je punt niet over het linken naar een post? Ik heb het gewoon over algemene linkjes.
Nu kan niemand bijvoorbeeld eenvoudig naar een topic linken.

Als je vanuit een https-URL naar een niet-https URL link, dan heb je inderdaad kans op problemen.
Maar waarom zou je je niet gaan inzetten in een zelf gehost forum? Dan hoef je niet eens over slechte cloaked-URL technieken na te denken.

[ Voor 38% gewijzigd door AW_Bos op 05-01-2021 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Ook zonder cloacking werkt de re-direct niet. Ik zit nu met een domein dat ik niet kan gebruiken. Alles moet direct via https:gratisforums.com/chillipepers lopen,omdat de redirect niet meer werkt, waar het eerder wel werkte.

Daarom zoek ik ook een andere host.

Breidt de discussie maar uit naar domein, email, web en forumhosting.

Overigens als cloacking werkt dan kun je gewoon url uit de adresbalk kopieren, alleen staat daar dan chillipepers.nl in plaats van gratisforums.com, zoals nu: https://gratisforums.com/...s/viewtopic.php?p=348#348.

[ Voor 25% gewijzigd door donaldk op 05-01-2021 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Als je nou gewoon https aanzet op je nieuwe hosting, dan ben je er toch al?
Dan kan je gewoon framen naar: https://gratisforums.com/chillipepers/

Maar wat ik dus zei: iemand kan dan niet naar een specifiek deel op je site linken.
Dat is het nadeel.

Probeer er liever vanaf te zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Ja dat probeer ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-05 17:26
Kan je niet gewoon een cname record opnemen in je zone file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Laat maar weten wat er gelukt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Cloudflare.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-05 10:30
Het is misschien half off-topic, maar ik zou zoeken naar een andere oplossing.

Gratisforums.com lijkt niet bepaald onderhouden te worden. phpBB versie is zwaar verouderd en als je gaat kijken in de lijst met fora die ze hosten kom je best veel ellende tegen. Fora die helemaal volgespamd zijn, gebruikt worden om search engine manipulation toe te passen, enz. En dan natuurlijk nog de nodige aanbieders van 'software'.

Je moet je gaan afvragen hoe lang dit nog online blijft. Hoelang de eigenaar de server nog online houd en/of hoelang de hosting provider dat blijft tolereren. Het zou me immers ook niet verbazen als die server de nodige spam staat te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Tips voor hosting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Vimexx
Antagonist
Neostrada
Argeweb

Om maar een aantal groten te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
AW_Bos schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:15:
Als je nou gewoon https aanzet op je nieuwe hosting, dan ben je er toch al?
Dan kan je gewoon framen naar: https://gratisforums.com/chillipepers/

Maar wat ik dus zei: iemand kan dan niet naar een specifiek deel op je site linken.
Dat is het nadeel.

Probeer er liever vanaf te zijn. ;)
Ah ja dan blijft alles binnen het frame, dus alles met hetzelfde adres van de framepagina. Daarom ook de url redirect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

donaldk schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:14:
[...]

Ah ja dan blijft alles binnen het frame, dus alles met hetzelfde adres van de framepagina. Daarom ook de url redirect.
Ja, gewoon een redirect.

Maar ik ga mee met wat @Nijn hierboven zegt.
Zelf hosten. Ik heb ook geen goed gevoel over die gratis-forum-boer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Nijn schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:46:
Het is misschien half off-topic, maar ik zou zoeken naar een andere oplossing.

Gratisforums.com lijkt niet bepaald onderhouden te worden. phpBB versie is zwaar verouderd en als je gaat kijken in de lijst met fora die ze hosten kom je best veel ellende tegen. Fora die helemaal volgespamd zijn, gebruikt worden om search engine manipulation toe te passen, enz. En dan natuurlijk nog de nodige aanbieders van 'software'.

Je moet je gaan afvragen hoe lang dit nog online blijft. Hoelang de eigenaar de server nog online houd en/of hoelang de hosting provider dat blijft tolereren. Het zou me immers ook niet verbazen als die server de nodige spam staat te versturen.
Het bestaat al iets van anderhalf decennium. Onlangs nog enkele dagen off-line geweest voor groot onderhoud.

Free, je loopt altijd een risico. Daarom wil ik best een keer over naar eigen forum. Maar nu even niet, maar als ik er tijd en vooral puf voor heb.

Dus zoekik een host die easy phbb set-up heeft, zoals gesuggureert. Eventueel oude posts kan importeren. Maar ook gewoon redirect optie heeft. Voor wanneer ik tijd heb om het om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
AW_Bos schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:14:
[...]

Ja, gewoon een redirect.

Maar ik ga mee met wat @Nijn hierboven zegt.
Zelf hosten. Ik heb ook geen goed gevoel over die gratis-forum-boer.
Een source in een frame laden, noem ik juist geen url redirect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

En een frame moet je ook niet gebruiken, maar liever een URL-redirect. :P

Zoals ik al eerder zei hoeft een cloaking URL geen optie te zijn van je hosting. Je kan ook zelf een frame aanmaken in een index.html. Het is gewoon HTML-werk, waarbij sommige hostings je dat kleine stukje werk uit handen nemen. En anders is zo'n HTML-code zo te vinden.

Alle door mij genoemde hostings hebben Installatron (of iets soortgelijks), dat is een tool om eenvoudig kant-en-klare websoftware te installeren, zoals phpBB (of Joomla, Wordpress etc).
Het is een kwestie van een paar formulierveldjes in te vullen, en het wordt automagisch geinstalleerd. Geen enkele kennis voor nodig.

Je kan het als test altijd ernaast leggen (https://testforum.jouwsite.nl) zodat je op je gemak even droog kunt spelen met het forum.

[ Voor 45% gewijzigd door AW_Bos op 05-01-2021 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Ik had ook op een ander forum rondgevraagd en dat het een verwijzing naar de default page was had ik vorig jaar zelf al gevonden, maar dat het waarschijnlijk een ontbrekende domeinnaam in de header is die daaraan ten grondslag ligt niet.
Als er staat "Apache is functio..." wil dat zeggen dat de redirect wel werkt maar de header geeft waarschijnlijk de domeinnaam niet mee, hierdoor weet je Apache installatie niet welke Vhost hij moet aanroepen en gaat hij in default modus
Lijkt me dat dit gewoon op te lossen is zonder van host te verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

donaldk schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:02:
Ik had ook op een ander forum rondgevraagd en dat het een verwijzing naar de default page was had ik vorig jaar zelf al gevonden, maar dat het waarschijnlijk een ontbrekende domeinnaam in de header is die daaraan ten grondslag ligt niet.

[...]

[...]
Dit klopt inderdaad. Maar dit hoort niet zomaar te gebeuren nadat het goed is ingesteld. Dan wordt er blijkbaar ergens aan geprutst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
@pPerlinNoise In het let'sencrypt topic was ook van mening dat Vimexx basic/start pakket een goede optie zou zijn voor mij.
Vimexx heeft nog steeds 45cent hosting pakket en zou voor jou doel prima zijn. Zitten oa gratis HTTPS certificaten bij.
Als ik alle bedragen juist heb opgetelt en van BTW heb voorzien kom ik uit op €11,24 per jaar bij Vimess en €29,04 bij Bhosted. Het scheelt dus behoorlijk.

Dus hoe stap ik je over? Ik heb momenteel een .nl domein dat ik heb geregistreerd via bhosted en dat daar wordt gehost.

Ik had in mijn hoofd dat de registratie in de nacht van 3 op 4 februari 2020 was, dus over twee dagen verloopt. Maar op sidn's whois zag ik Registratiedatum 2020-03-11 Dus de emailmelding van bhosted dat ze hem hadden geregistreerd was ook de 11-de van volgende maand, dus in nacht van 10 op 11 maart 2020, dus ik heb nog even om te blijven twijfelen, lol.

[ Voor 25% gewijzigd door donaldk op 01-02-2021 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Overstappen met je domein kan altijd, maar ik raad wel aan om rekening te houden met de opzegtermijn. Anders betaal je veel voor een domein die niet bij hun is ondergebracht. ;)
Dus check dat even goed na.

Maar als ik zo lees kan je gewoon bij Vimexx je domein opnieuw aanvragen wat uitmondt in een verhuizing. Volgens mij moet je dan ook de verhuis code bij Bhosted dan doorgeven.

Wacht niet te lang, is mijn advies. Want je moet ook tijd hebben om je site over te zetten. Je kan na de domeinverhuizing altijd via een omweg bij je oude hosting uitkomen, via het ip-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Oh zijn er opzegtermijnen?

Dit staat in de rekening die ik destijds als pdf ontving.
Domeinparking (t/m 08-03-2021)
.nl domein: (t/m 10-03-2021)

Niks over opzegtermijn, ga ze gelijk mailen.

Ik heb momenteel alleen forumhosting via gratisforums.com. Domeinforwarding werkt nu niet dus de huidige gebruikers komen al via directe url.

Snel antwoord liefst in de maand voor aflopen registratie, anders moeten ze crediteren.

[ Voor 113% gewijzigd door donaldk op 01-02-2021 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

donaldk schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:22:
Oh zijn er opzegtermijnen?

Dit staat in de rekening die ik destijds als pdf ontving.
Domeinparking (t/m 08-03-2021)
.nl domein: (t/m 10-03-2021)

Niks over opzegtermijn, ga ze gelijk mailen.
https://helpdesk.bhosted....innaam-en-hosting-pakket-
Ik heb momenteel alleen forumhosting via gratisforums.com. Domeinforwarding werkt nu niet dus de huidige gebruikers komen al via directe url.

Snel antwoord liefst in de maand voor aflopen registratie, anders moeten ze crediteren.
Je hebt nu een domein bij Bhosted (waar je naar je forum linkt) die je dus naar Vimexx wilt verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
[quote]AW_Bos schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:46:
Je hebt nu een domein bij Bhosted (waar je naar je forum linkt) die je dus naar Vimexx wilt verhuizen.
Ja en dan hosting erbij voor de sll certificate, opdat de doorverwijzing naar https site gratisforums verzekerd is. Later wil ik zelf phbb+ gaan hosten o de bijgekochte hosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik zie dat hij op 11 maart eindigt, en volgens de voorwaarde kan je voor 28 februari je domein bij Bhosted opzeggen voordat hij anders verlengd gaat worden. Dus ik zou er snel bij wezen als ik jouw was.

Ik weet niet of je nog andere dingen op die domein hebt staan wat je moet verhuizen. Misschien je mail bijvoorbeeld.

Pagina: 1