Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-06 10:17
Ik zoek een?
Nieuwe 4K TV voor in een kleine ruimte.

Wat is je budget?
Het liefst zo weinig mogelijk, ik ben nog student maar alles onder de 450 euro is prima.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het apparaat gaat vooral gebruikt worden om te gamen (denk aan een gemiddelde van 5-7 uur per week) en series kijken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben op dit moment heel erg aan het twijfelen tussen twee modellen van Xiaomi, de 43 inch of de 55 inch versie van de Mi TV 4s.

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn probleem zit er vooral in dat ik een relatief kleine ruimte heb waar de tv komt, ongeveer 15 vierkante meter waarin ook mijn bureau met desktop staat en boekenkasten/ kleerkasten. Het meubel waar de tv op komt is 120 cm breed en de kijkafstand is 2.5 meter. Als ik wil gamen kan ik de bank naar voren schuiven, daar is wel wat flexibiliteit mogelijk, waar ik vooral bang voor ben is dat op 2.5 meter afstand series kijken op een 43 inch misschien niet de beste ervaring oplevert. Daarbij moet gezegd worden dat ik op dit moment een 32 inch tv heb en nooit problemen met het formaat heb gehad totdat ik opzoek ging naar een nieuwe tv.

De 43 inch versie heb ik op dit moment in bestelling staan, en gekocht voor 280 euro. De levering duurt alleen nog een maand en ik begin nu te twijfelen over mijn aankoop, ik kan alles nog steeds annuleren. De 55 inch versie is zo'n 150 euro duurder maar zou dus nog wel een mogelijkheid zijn.

Beste antwoord (via Ronnie N op 06-01-2021 17:22)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De Xiaomi's zijn niet bepaald geschikt voor gaming met een input-lag van bijna 80ms. Verder is de 43'' een IPS tv en de 55'' een VA tv. Als je enigszins wat van de scherpte van 4K mee wilt krijgen dan moet je voor 55'' gaan.

TCL biedt betere VA-tv's - ook in 50'' - met lage input-lag, zie de: P611 (basic smart), P616 (Android tv), P716 (+metaal) en P816 (+Dolby Vison). O.a. BCC verkoopt ze ook, voor meer geld, met een iets ander modelnummer. Voor IPS met lage input-lag, zie 43'' of 49'' LG's. Onderling verschillen ze alleen van remote en voet.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
De Xiaomi's zijn niet bepaald geschikt voor gaming met een input-lag van bijna 80ms. Verder is de 43'' een IPS tv en de 55'' een VA tv. Als je enigszins wat van de scherpte van 4K mee wilt krijgen dan moet je voor 55'' gaan.

TCL biedt betere VA-tv's - ook in 50'' - met lage input-lag, zie de: P611 (basic smart), P616 (Android tv), P716 (+metaal) en P816 (+Dolby Vison). O.a. BCC verkoopt ze ook, voor meer geld, met een iets ander modelnummer. Voor IPS met lage input-lag, zie 43'' of 49'' LG's. Onderling verschillen ze alleen van remote en voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
Bedankt voor je antwoord! Een 55 inch gaat te groot zijn voor het meubel, maar een 50 inch lijkt me een beter keuze. Ik was de schermen waarnaar jij verwees nog niet tegen gekomen, dus dank!

Omdat ik ze eigenlijk alleen op de site van otto kan vinden, ben ik wel benieuwd naar wat extra specificaties, zoals of ze edge of direct led zijn. Weet jij waar ik dat zou kunnen vinden?

Tevens, de beeldkwaliteit van deze schermen is beter naar jouw mening dan die van de Xiaomi's?

Edit: klopt het dat de link die je gaf naar de pricewatch, de p616 van otto.nl overeenkomt met de p618 in de pricewatch, en de p816 met de p818?

[ Voor 13% gewijzigd door Ronnie N op 06-01-2021 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
TCL gebruikt panelen van het eigen CSOT. Xiaomi in dit geval bij 43'' van BOE en in 55'' van CSOT. In alle gevallen prima, maar de beeldverwerking en afstelling van TCL is wat beter dan die van Xiaomi. Daarbij ook de input-lag. Alle budget-tv's zijn verder ook direct-led zonder local dimming. Enkel Samsung gebruikt edge-led in de budgetlijn. Dat zegt overigens verder ook vrij weinig over de beeldkwaliteit. LCD-type maakt in de basis het grootste verschil.
Edit: klopt het dat de link die je gaf naar de pricewatch, de p616 van otto.nl overeenkomt met de p618 in de pricewatch, en de p816 met de p818?
Klopt, zie ook hier. Hier een goede review van de P715 (translate). Technisch exact hetzelfde als de P610 en P61. De P81 heeft een betere beeldprocessor met betere upscaling en motioninterpolatie en ook Dolby Vision support, maar zal verder hetzelfde presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
Ik heb nu op jouw aanraden de 50 inch P616 (615) besteld. 40 euro extra voor Android TV is het me wel waard. Nog even zitten twijfelen of ik de P81 wilde, maar 110 euro extra voor voornamelijk Dolby Vision vond ik wel wat gortig. Nu is het design ook beter en de beeldverwerking, maar je moet ergens een grens trekken.

Edit: op reddit en andere sites zijn ze ook enthousiast, het schijnt dat de piek helderheid waarden nog relatief hoog zijn, ik ben alleen HDR op een OLED gewend, en dat vind ik al fantastisch, dus dat moet wel goed komen.

[ Voor 26% gewijzigd door Ronnie N op 06-01-2021 17:27 ]