Beste Forum,
Als verjaardagscadeau voor mijn vriendin wil ik haar graag een nieuwe compact camera cadeau doen. Gewoon voor vakantie / wandelen / hobby.
Ik heb mij er een klein beetje in geprobeerd te verdiepen om tot een goede keuze te komen, maar kom er helaas niet uit. Het toestel moet gewoon mooie scherpe foto's maken zonder al te veel vooraf in te stellen. Handig in gebruik dus. Het zou mooi zijn wanneer hij ook in wat minder licht nog steeds mooie foto's kan maken. Super filmen hoeft niet, het gaat meer om de foto's.
Of daarbij 30x zoom nodig is.. Ik durf het niet te zeggen.
Het liefst rond de 300-350 euro. Maar ruimte tot 400 als dit echt meerwaarde heeft.
Het geen dat ik ben tegen gekomen:
Canon (edit) SX740HS
Panasonic Lumix DC-TZ95 (of de 90)
Sony CyberShot DSC-HX90edit
Ik hoop dat het zo duidelijk is. Ik hoor graag jullie suggesties!
Mvg,
Boris
Edit: Kleine aanpassing!
Als verjaardagscadeau voor mijn vriendin wil ik haar graag een nieuwe compact camera cadeau doen. Gewoon voor vakantie / wandelen / hobby.
Ik heb mij er een klein beetje in geprobeerd te verdiepen om tot een goede keuze te komen, maar kom er helaas niet uit. Het toestel moet gewoon mooie scherpe foto's maken zonder al te veel vooraf in te stellen. Handig in gebruik dus. Het zou mooi zijn wanneer hij ook in wat minder licht nog steeds mooie foto's kan maken. Super filmen hoeft niet, het gaat meer om de foto's.
Of daarbij 30x zoom nodig is.. Ik durf het niet te zeggen.
Het liefst rond de 300-350 euro. Maar ruimte tot 400 als dit echt meerwaarde heeft.
Het geen dat ik ben tegen gekomen:
Canon (edit) SX740HS
Panasonic Lumix DC-TZ95 (of de 90)
Sony CyberShot DSC-HX90edit
Ik hoop dat het zo duidelijk is. Ik hoor graag jullie suggesties!
Mvg,
Boris
Edit: Kleine aanpassing!
[Voor 4% gewijzigd door redbb1 op 05-01-2021 13:54]