Toon posts:

Nieuwe Pc wil niet :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo..

Ik heb een paar dagen terug mijn nieuwe computer (Nouja, onderdelen) besteld, en vandaag binnengekregen.. Er is iets niet goed gegaan, want ik zit nu achter m'n oude computer dit te typen.

Ik heb alles netjes volgens het boekje gedaan, omdat ik geen ervaring heb met AMD's.

Wat heb ik gekocht :

A-open HQ95 bigtower/300 watt
Abit K7Te moederboard
Duron 800
2x256 MB geheugen

Alles netjes op het moederboard aangesloten, CPU cooler mooi erop gezet (een alpha) noem maar op, wil ik de computer aanzetten voor z'n first boot, Helemaal niets :'(
geen beeld, geen piepjes, helemaal niets.

Voor zover ik weet zit alles zoals het hoort.

Wat kan dit zijn?

Verwijderd

Heb ut ook eens gehad, bleek het geheugen te langzaam voor het MB. Dus kijk een of de jumpering mbt de geheugen snelheid goed staat !

S6 8-)

Verwijderd

Branden er lichtjes :?

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Uhm als je pc speaker goed aangesloten zit dan zou je bij errors piepjes te horen krijgen.

Wat voor video kaart heb je erin?!

Kijk of je alles goed in de slots hebt geduwd. Een agp kaart wil nog wel eens niet helemaal erin gaan.

Of misschien brak geheugen, duw er eens 1 reepje in ipv 2.

Verder zou ik niks weten...

Verwijderd

Power enzo allemaal goed aangesloten?

Processor er goed in (kan eigenlijk niet fout, maar toch even vragen)

Koelpasta tussen de processor en de koelplaat/ventilator?

ventilator goed aangesloten( draait hij wel)
Had je eerst ook een AMD computer (uit je opmerking op te maken niet) maar zet anders die processor er eens in.

Verwijderd

Koelpasta tussen de processor en de koelplaat/ventilator?
:? Huh.. Is dat nodig voor de stroomvoorziening :? ?

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Ik heb mijn HPtje ook eens gemold. Dacht ik. Bleek dat ik de stroomkabel niet teruggeprikt had op het mammieplankie... |:( En dan doet ie ook helemaal nakkes. Dus: kijk eens of alles er wel goed ingeprikt zit en of alle kabeltjes op hun plaats zitten. Alles nog een keer nalopen dus.

Verwijderd

Haal er eens 1 dimm-etje uit en probeer het dan. Haal ook eens alle kaarten behalve de vga kaart eruit en start dan op.

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
sommige kasten hebben meerder van die koperen busjes op het mobo-bevestigings-plaatje, als je dan een schroefje op een plek schroeft waar geen tinnen ringetje opzit dan doet ie ook niks, dit gebeurd overigens veel met de a7m, dus kan me voorstellen dat dat abitje dr ook last van heb

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Uitsmijter: Heb je de powerknop wel op de juiste manier op je moederbord of voeding aangesloten? Is mij een x gebeurt. Alles bleef dood omdat ik dat kabeltje was vergeten aan te sluiten........

Verwijderd

Topicstarter
Alles zit goed aangesloten... Heb alles (behalve de cpu, dat was al link genoeg voor een newbie) eruit gehaald en opnieuw aangesloten.. zit gewoon zoals het moet zitten.

Ik heb een Geforce2 MX videokaart erin zitten (hercules).

Iemand nog suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Uhm.. Hij doet het.. het bleek dus het geval dat ik niet goed gelezen had in het boekje.. De stekkertje van de cpu-fan moet op een bepaalde plek aangesloten worden (die ik dus op een andere header had aangesloten), en dan doet ie het dus niet.

Naja.. Ik ga lekker spullen erop zetten en benchmarken!!!!!!!!

iig bedankt allemaal!

• dj_sane
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05-2021
OK, OK, het is al opgelost, maar even voor de volledigheid: ik heb ook ooit een keer zo'n probleem gehad met een nieuwe configuratie (AMD Athlon 800 o.i.d.). Hij wilde wel opstarten, piep piep, maar toen verder gebeurde er niets. Vreemd. Na heel lang zoeken kwam ik erachter dat een PCI-kaart niet goed bevestigd was. Hij trok het mobo een klein beetje krom en deze kwam toen tegen de kast aan waardoor er 'kortsluiting' ontstond. Maar het zag eruit of dat de kaart er wel goed in zat. Dat was weer een gezellig avondje kloten!! :(
Pagina: 1