EXCEL verbergen bij geen waarde in verwijzing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houdijk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-01-2021
Hoe kan je cellen/rijen in een werkblad onzichtbaar maken indien hij verwijst naar een cel zonder waarde (in ander werkblad) en dan weer zichtbaar maken wanneer er wel een waarde staat in de cel waarnaar verwijst wordt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-06 00:01

g0tanks

Moderator CSA
Welkom op Tweakers. :)

We verwachten bij het stellen van een vraag ook eigen inzet, vandaar dat er in de template wordt gevraagd naar wat je al hebt gevonden of geprobeerd:
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Kan je dat alsnog toevoegen?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat is onzichtbaar? En rij hiden kan niet zomaar. De inhoud van een cel of rij cellen kan je wel onzichtbaar maken. Je kunt bijvoorbeeld conditional formatting gebruiken met het custom type ;;;;

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 12:58
Het is nog niet helemaal duidelijk wat je exact bedoelt, maar je zou eens kunnen kijken naar Filters.

Selecteer een aantal kolommen met kolomkoppen. Druk op Gegevens en klik op Filter. Filter vervolgens de betreffende kolom en stel het filter in dat '<leeg>' niet getoond mag worden.

Of bedoel je iets anders?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Houdijk schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:26:
Hoe kan je cellen/rijen in een werkblad onzichtbaar maken indien hij verwijst naar een cel zonder waarde (in ander werkblad) en dan weer zichtbaar maken wanneer er wel een waarde staat in de cel waarnaar verwijst wordt?
Dat kan met een "Worksheet_change event" in het blad waarin de cel met of zonder waarde zich bevindt. Je moet dan wel steeds de gehele rij of gehele kolom verbergen waarin de cel zich bevindt, een cel alleen gaat niet.