GIGABYTE TPM module compatible met moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-01 08:55
Hallo Tweakers,

Een van mijn PC's beschikt over een GIGABYTE Z87X-UD3H-CF moederbord. Dit moederbord heeft een TPM header waar je een TPM module in kan plaatsen (nodig voor BitLocker). Zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/si-DTGAudbN-OxXIeEhzFWo4Ui8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mTM9XyyiOPHKNPuR70Ez1zpD.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik een GIGABYTE GC-TPM2.0 module gevonden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gSzC5v_ncWuPms_Ilr6dzw-791w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xpGtAQCsFlWpseWJlVZIrAux.jpg?f=fotoalbum_large

De vereisten van deze module zijn als volgt:

Compatibel met GIGABYTE moederborden met een TPM header uit de volgende series:
Intel platform: 200-series, 100-series, 8-series , 9-series & X99 series
AMD platform: FM2 series

Nu ben ik benieuwd of deze TPM module compatible is met mijn moederbord. De aansluiting komt overeen, dus volgens mij moet het allemaal werken, maar ik snap niet helemaal waar ik de intel platform versie terug kan vinden 8)7 In de handleiding van het moederbord kon ik niets vinden, behalve dat er een TPM header aanwezig is, en de specificaties van de TPM module tonen alleen bovenstaande tekst.

Kan iemand vertellen of deze module zou moeten werken? Of waar ik anders kan vinden welk intel platform het is? Ik gebruik een Intel Core i7 4770 CPU in elk geval. Alvast dank! :)

Beste antwoord (via DedSec85 op 05-01-2021 17:14)

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-01 15:41

ResuCigam

BOFH

DedSec85 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:07:

Nu ben ik benieuwd of deze TPM module compatible is met mijn moederbord. De aansluiting komt overeen, dus volgens mij moet het allemaal werken, maar ik snap niet helemaal waar ik de intel platform versie terug kan vinden 8)7 In de handleiding van het moederbord kon ik niets vinden, behalve dat er een TPM header aanwezig is, en de specificaties van de TPM module tonen alleen bovenstaande tekst.

Kan iemand vertellen of deze module zou moeten werken? Of waar ik anders kan vinden welk intel platform het is? Ik gebruik een Intel Core i7 4770 CPU in elk geval. Alvast dank! :)
Volgens mij is je chipset Z87 en dat zou dan onder de '8-series' moeten vallen. Ik heb verder geen ervaring met de TPM module.

We do what we must because we can.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-01 15:41

ResuCigam

BOFH

DedSec85 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:07:

Volgens mij is je chipset Z87 en dat zou dan onder de '8-series' moeten vallen. Ik heb verder geen ervaring met de TPM module.

We do what we must because we can.

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-01 08:55
ResuCigam schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:13:
[...]

Klopt. Op de site van Intel valt deze chipset inderdaad onder de 8 Series Chipsets. Ik heb zojuist de module besteld in elk geval dus ik verwacht dat deze gewoon gaat werken. Thanks! _/-\o_

• Stefan__
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-11-2021
Hoi DedSec85,

laat ik nu hetzelfde moederbord in mijn systeem hebben. Daarom vroeg ik me af of het je nog gelukt is om de TPM 2.0 module aan de gang te krijgen en wordt deze ook door windows herkent.

Verder waar heb je deze module kunnen kopen?