Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Na 8 jaar een nieuwe pc - Hulp gezocht bij samenstelling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Twinbuster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:30
Hallo medetweakers,

Het zoveelste topic in dit forum over de aanschaf van een nieuw systeem. Aantal jaar geleden ook goed advies gehad over de upgrade van mijn oude pc maar het oude beestje lijkt echt aan vervanging toe te zijn na 8 jaar trouwe dienst

Specs oude systeem

een i7-3770 3.4 GHz model 3a(3e generatie?)
8 gb aan werkgeheugen.
GeForce GTX 1050 Ti 4GB
64gb windows ssd
360gb games ssd
2tb files hdd

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik speel een aantal verschillende spellen maar het voornaamste is World of Warcraft, Daarnaast speel ik vele simulatie games zoals: Rimworld/Prison Architect/Frostpunk/Suriving Mars/Terraria/Planet zoo en Age of Empires 2.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 600-650 euro, dit is wel zonder videokaart

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Op dit moment heb ik een Asus Phoenix GeForce GTX 1050 Ti 4GB in mijn pc zitten die ik momenteel mee wil nemen omdat ik op het forum heb gemerkt dat de videokaart industrie op dit moment erg op zijn gat lijkt te liggen. Aanvullend heb ik nog 3 schijven in mijn huidige systeem die ik mee kan/wil nemen - 1x ssd 64gb - 1x ssd 360 gb en 1x hdd van 2TB l

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Momenteel een nieuwe basis om later een nieuwe videokaart bij te kunnen kopen later in het jaar.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zelf altijd Intel gehad maar ben niet merkvast.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn huidige pc is erg luid dus ik heb al gekozen voor een stillere kast die na wat onderzoek zou moeten dempen in combinatie met een aparte koeler die ook stil zou moeten zijn.

Ga je overklokken?
Overklokken van mijn videokaart doe ik nu via meegeleverde software waar ik via een simpele druk op de knop wat instellingen kan aanpassen. Ook van andere componenten zou ik het niet erg vinden om dit te kunnen doen als dit op een makkelijke manier kan maar is geen vereiste.

Wat verwacht je van ons?

Ik verwacht voornamelijk kleine aanpassingen in mijn build - controleren of componenten wel bij elkaar passen.
Tevens zou ik willen weten hoe toekomstbestendig dit allemaal is.

Aanvullend is 16gb genoeg aan ram?
ik heb gekozen van 16GB aan ram geheugen maar weet niet of dit wel genoeg is ik gebruik namelijk 3 schermen en het komt regelmatig voor dat ik meerdere applicaties tegelijk draai zoals bijvoorbeeld: World of Warcraft - 2x Discord + youtube/netflix op chrome en nog een aantal webpagina's.

Hieronder heb ik alvast een build geplaatst - voornamelijk afgekeken van de BBG van september maar dan zonder een videokaart en een andere voeding

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 70,95€ 70,95
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 64,77€ 64,77
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock Slim€ 23,95€ 23,95
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 70,91€ 70,91
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 70,90€ 70,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 101,-€ 101,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 601,48

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Twinbuster schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:35:
Aanvullend is 16gb genoeg aan ram?
ik heb gekozen van 16GB aan ram geheugen maar weet niet of dit wel genoeg is ik gebruik namelijk 3 schermen en het komt regelmatig voor dat ik meerdere applicaties tegelijk draai zoals bijvoorbeeld: World of Warcraft - 2x Discord + youtube/netflix op chrome en nog een aantal webpagina's.
De aanbevolen geheugengrootte voor WoW is 8 GB (minimum is 4 GB). Voor de rest zou de overige 8 GB voldoende moeten zijn.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:40
In principe een goede keuze. Denk dat er wel al een nieuwe optie voor de 3600 is, richting de 5600.