Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor mijn zoon van 10 wil een ik school pc bouwen, geschikt voor programmeerwerk (Basis talen zoals C en Python maar ook Unity), de basis build krijgt hij van ons. Hij wil graag gamen maar de prijzen van de GPU's liggen op dit moment buiten zijn budget. Dus eerst maar een versie zonder grafisch geweld en later uitbreidbaar als eenvoudig game systeem waarbij hij games als Fortnite met zijn vrienden iig op 1080 75fps kan spelen, misschien zelfs hoger als hij meer wil investeren in een GPU en monitor
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 600 ex grafische kaart. Als het meer is is het meer, minder is ook goed. Ik ben flexibel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er is een monitor, toetsenbord,muist en 1TB sata SSD (game installatie disk?). Opslag van documenten, video etc loopt via het netwerk. Windows licentie is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk op dit moment aan een systeem met geïntegreerde GPU. Die mag hij dan later zelf upgraden. Het geheugen en moederbord moet daar al een beetje op voorbereid zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, goed is goed. Uiterlijk maakt uit niets uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen mini PC, geen extreme herrie maar voor de rest sta ik open voort alles.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag advies over de 2 builds. Kloppen de componenten? Zijn er betere alternatieven?. Ik sta open voor alles en vind het niet erg om de onderdelen bij elkaar te sprokkelen.
Build 1
Build2
Voor mijn zoon van 10 wil een ik school pc bouwen, geschikt voor programmeerwerk (Basis talen zoals C en Python maar ook Unity), de basis build krijgt hij van ons. Hij wil graag gamen maar de prijzen van de GPU's liggen op dit moment buiten zijn budget. Dus eerst maar een versie zonder grafisch geweld en later uitbreidbaar als eenvoudig game systeem waarbij hij games als Fortnite met zijn vrienden iig op 1080 75fps kan spelen, misschien zelfs hoger als hij meer wil investeren in een GPU en monitor
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 600 ex grafische kaart. Als het meer is is het meer, minder is ook goed. Ik ben flexibel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er is een monitor, toetsenbord,muist en 1TB sata SSD (game installatie disk?). Opslag van documenten, video etc loopt via het netwerk. Windows licentie is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk op dit moment aan een systeem met geïntegreerde GPU. Die mag hij dan later zelf upgraden. Het geheugen en moederbord moet daar al een beetje op voorbereid zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, goed is goed. Uiterlijk maakt uit niets uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen mini PC, geen extreme herrie maar voor de rest sta ik open voort alles.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag advies over de 2 builds. Kloppen de componenten? Zijn er betere alternatieven?. Ik sta open voor alles en vind het niet erg om de onderdelen bij elkaar te sprokkelen.
Build 1
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 Pro 4650G Boxed | € 255,33 | € 255,33 |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 102,04 | € 102,04 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 64,77 | € 64,77 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 83,90 | € 83,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 70,90 | € 70,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 56,- | € 56,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 632,94 | ||
Build2
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-10600K Boxed | € 245,63 | € 245,63 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z490 UD | € 128,90 | € 128,90 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 64,77 | € 64,77 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 83,90 | € 83,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 70,90 | € 70,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 56,- | € 56,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 650,10 | ||
[ Voor 0% gewijzigd door floorcula op 05-01-2021 11:09 . Reden: Verduidelijking ]