Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nekton80
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 29-05 17:05
Afgelopen 7 jaar heb ik van verschillende apparaten mijn stroom verbruik geregistreerd met Plugwise Stretch. Helaas is Plugswise failliet gegaan en is er bij de doorstart voor gekozen om Stretch niet mee te nemen.

Het gevolg is dat ik sinds 1 januari alleen het actuele gebruik zie en niet meer de historie.

Nu vroeg ik mij af wat voor alternatief ik heb. Gebruik wel Philips Hue met innr stekkers om te schakelen, maar die meten het verbruik niet.

Na wat gebruik kwam ik deze tegen https://www.smartenduurza...er-schuko-type-f-10a.html ? Wel een prijzige oplossing als ik 9 pluggen moet vervangen, dus misschien zijn er hier mensen met een alternatief idee?

Dank alvast!

Groet Marco

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:04

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Als je al Wifi pluggen overweegt zou je ook naar de BW-SHP6 Pro kunnen kijken. Dit vind ik erg fijne pluggen maar moet ik er wel bij aantekenen dat ik ze niet met de originele app draai maar met Tasmota. Ook is een fatsoenlijk wifi netwerk een vereiste. Ze schommelen wat in prijs, mijn laatste twee waren samen €18,- incl verzenden.

Aan de Zigbee kant heb je ook nog opties, bijvoorbeeld de BW-SHP13. Werkt met Hue maar hoe goed de integratie is durf ik niet te zeggen (maar dat geldt voor elke plug icm Hue).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:44
nekton80 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:02:
Afgelopen 7 jaar heb ik van verschillende apparaten mijn stroom verbruik geregistreerd met Plugwise Stretch. Helaas is Plugswise failliet gegaan en is er bij de doorstart voor gekozen om Stretch niet mee te nemen.

Het gevolg is dat ik sinds 1 januari alleen het actuele gebruik zie en niet meer de historie.

Nu vroeg ik mij af wat voor alternatief ik heb. Gebruik wel Philips Hue met innr stekkers om te schakelen, maar die meten het verbruik niet.

Na wat gebruik kwam ik deze tegen https://www.smartenduurza...er-schuko-type-f-10a.html ? Wel een prijzige oplossing als ik 9 pluggen moet vervangen, dus misschien zijn er hier mensen met een alternatief idee?

Dank alvast!

Groet Marco
Als het alleen om het verbruik gaat zou je kunnen kiezen voor een plugwise set met source software.
Die heeft de plugwise servers niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuintoSX
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-05 16:53
Hier helaas ook dezelfde ervaring.
Gebruik zelf ook Plugwise voor een stukje energie monitoring dmv het uitlezen van de
slimme meter en een Smile meetmodule voor de zonnepanelen.
Het actuele verbruik kan ik nog wel uitlezen maar de historie sinds 1 januari 2021 niet meer.
Die van de zonnepanelen als sinds maart 2020 ofzo niet meer.
Is wel jammer want het werkte wel ok en zag er prima uit via de app.

Iemand nog ideeën voor een alternatief?
Voor de energie monitoring in ieder geval en zit zelf nog wel eens te denken om
dit uit te breiden met bijv. temperatuur en dergelijk
Iets van een smart huis monitoring systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Sint
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 20:30

De_Sint

SRK/SRC 63 ZR-S | SE7K 6480Wp

@Quinto SX Ik vond het anders ook niet echt lekker lopen via de APP anders.
Meestal elke maand support mailen voor een full sync omdat hij een Circle niet meer bijhield. Dat was ook geen feestje.
Ik ben nu overgestapt naar Source software dat nog steeds gratis te downloaden is op hun site.
Stick uit de stretch en in de computer waar je Source hebt draaien en Circles invoeren.

Beetje behelpen soms, maar ze hebben een ingebouwde webbrowser waardoor je op je mobiel kan bedienen.
De software reageert sneller dan de vorige oplossing en is stabieler. Geen sync meer kwijt.

Ook kan ik makkelijk exporteren naar csv (iets wat voor mij handig is ivm registratie in mijn excel)

Dus voor je naar de beurs grijpt (ik heb 37 devices) kun je source altijd een kans geven.
Bevalt het niet, dan kun je altijd nog een alternatief zoeken.
Qua hardware en precisie meting zijn de Circles nog steeds erg goed. En door de hele situatie extra goedkoop op marktplaats. Vorige week nog 10 voor 55 euro gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenhorst1
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-03 13:05
Ga dit draadje even volgen! ik heb een kleine 28 Circle's en een aantal senses zodat ik de temps uit kan meten in de kamers. vanmorgen nog de factuur opgezocht. helaas geen 7 jaar maar 2.5 jaar aanhanger van de Stretch. de Smile is zag ik in 2019 aangeschaft. erg jammer dat de support weg is van deze mooie apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:49

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Voor het meten van de plugs zou je ook over kunnen stappen op zigbee2mqtt, https://www.zigbee2mqtt.io/devices/160-01.html

Met bijvoorbeeld Home Assistant, InfluxDB en Grafana kun je dan mooie inzichten creëren.

Ik had alleen de Smile nog in gebruik en denk dat ik overstap naar een P1 usb kabel en de data via Home Assistant ga opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 18:45
Beekforel schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:41:
Voor het meten van de plugs zou je ook over kunnen stappen op zigbee2mqtt, https://www.zigbee2mqtt.io/devices/160-01.html

Met bijvoorbeeld Home Assistant, InfluxDB en Grafana kun je dan mooie inzichten creëren.

Ik had alleen de Smile nog in gebruik en denk dat ik overstap naar een P1 usb kabel en de data via Home Assistant ga opslaan.
Dat kan alleen als je de 'nieuwe' plugs hebt en niet de oudere die gekoppeld moeten worden aan een circle+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 06:28

barrymel

BarryMel

Ik kwam er gister achter dat er niets meer werd opgeslagen, toen een mail gestuurd naar Plugwise en kreeg ik het zelfde verhaal, ik heb 22 circles , nog geen 2 jaar oud.... maart 2019 gekocht en een smile p1 die kan dan nog wel geupdate worden dat deze gebruikt kan worden maar het gaat mij vooral om de circles dat je per stekker het verbruik kan zien

ik kwam https://github.com/SevenW/Plugwise-2-py deze ook tegen, iemand hier ervaring mee ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Ik ken deze niet, maar er zijn diverse domotica pakketten met plugwise plugins.
Er zijn er die direct de smile, de stretch en de usbs stick kunnen aanspreken, anderen hebben de source software nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thido
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

thido

Tilburg

Nou, dat mailtje hoef ik dus ook niet meer te sturen naar Plugwise...
Ik ga ze voorlopig dan ook maar weer aan de source koppelen, heb daarvoor ook een aparte stick ( de stretch deed alleen de zonnepanelen setjes).

All electric! 8500Wp / LG l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 04-06 21:13
Jammer dat de ondersteuning stopt! Ik heb vorig jaar al m'n plugs de deur uit gedaan, (en vooral vervangen voor Shelly's) maar voor de Smile P1 was niet echt een alternatief, nu moet ik dus wel op zoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggie0007
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-05-2022
Ik heb sinds ik 3 mesh wifi6 Deco's heb geplaatst dat de circles niet of nauwelijks nog online komen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djodjotje1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb ter vervanging de Homewizard gekocht, koste rond de 30 euro en doet weer hetzelfde als de plugwise.

Nu hopen dat ze het langer volhouden en niet failliet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Homewizard kan je alleen de P1 uitlezen, dat kan nog steeds met Plugwise of elke andere P1 uitlezer

het gaat mij om de Circles , dus elke stekker die je apart uit kan lezen om te zien wat elk apparaat apart verbruikt

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Ik zoek eigenlijk de mogelijkheid om de circles te kunnen flashen met nieuwe firmware zoals de nieuwe 'plugs' zodat we ze aan een ander zigbee netwerk kunnen koppelen.
Openmaken is dan (eenmalig) wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thido
  • Nu online

thido

Tilburg

Ik heb nog even contact gehad met plugwise.
Had naast de stretch ook nog een source met stick.
Zij hebben de source nu geschikt gemaakt voor twee netwerken.
Kan ik nu in ieder geval nog de stick uit de stretch (gelijktijdig) gebruiken met source zodat de data inzichtelijk blijft.

All electric! 8500Wp / LG l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekuiken
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-03 13:43
Begrijp ik het goed dat je met source de Stretch alsnog kunt gebruiken en je data dan lokaal wordt opgeslagen? Is er een handleiding voor hoe je dat moet opzetten? Of heb je dan de Stick ook nodig? Is die nog te koop?

[ Voor 14% gewijzigd door ekuiken op 31-01-2021 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
thido schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:29:
Ik heb nog even contact gehad met plugwise.
Had naast de stretch ook nog een source met stick.
Zij hebben de source nu geschikt gemaakt voor twee netwerken.
Kan ik nu in ieder geval nog de stick uit de stretch (gelijktijdig) gebruiken met source zodat de data inzichtelijk blijft.
Die versie ontvang ik heel graag van je.

gr, Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thido
  • Nu online

thido

Tilburg

Nee, in de stretch zit een stick.
Die kun je ook met source gebruiken.
Je zult hem er dus wel uit moeten halen.
Omdat ik al een source had met eigen stick is de source geschikt gemaakt voor twee netwerken. Ik lees dus twee sticks uit met dezelfde source. De plugwise app kan je dan niet meer gebruiken helaas. Maar de data wordt uitgelezen door source en lokaal opgeslagen wanneer je dat wilt, en daar ging het mij om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekuiken
thido schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:27:
Nee, in de stretch zit een stick.
Die kun je ook met source gebruiken.
Je zult hem er dus wel uit moeten halen.
Kan het zijn dat er in mijn oudere Stretch geen Stick zat? Kan ik die dan nog bijkopen voor zover jij weet?

Ik vind het zonde dat ik nu alleen nog real-time waarden kan zien. Schakelen deed ik al niet veel. Ben dus op zoek naar een manier om de data uit mijn Stretch lokaal op te gaan slaan.

Iemand nog interesse in een enkelvoudige Switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:49

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

ekuiken schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:05:
[...]

Kan het zijn dat er in mijn oudere Stretch geen Stick zat? Kan ik die dan nog bijkopen voor zover jij weet?

Ik vind het zonde dat ik nu alleen nog real-time waarden kan zien. Schakelen deed ik al niet veel. Ben dus op zoek naar een manier om de data uit mijn Stretch lokaal op te gaan slaan.

Iemand nog interesse in een enkelvoudige Switch?
De stick zit echt ín de Stretch hè, je moet hem ervoor openschroeven.

Ik had overigens alleen een Smile (was al eerder van de rest van Plugwise afgestapt) en nu overgestap op een "gewone" p1 kabel icm Home assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekuiken
Beekforel schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:07:
[...]De stick zit echt ín de Stretch hè, je moet hem ervoor openschroeven.
😱Ok, morgen maar eens doen dan. Source net geïnstalleerd en al wel de smile kunnen koppelen.

Klopt het dat je in de grafiek niet kunt scrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Niet kan scrollen? je kan toch rechtsonder data kiezen? (1 of meer dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekuiken
Dit is toch niet de Stick? Als ik deze er uit haal en in de USB van mijn computer stop, ziet Source nog steeds geen Stick. En de Stretch kan de Circles niet meer vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n7Xz_xsYPjJN0Pc3oFnA-NG8QEE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6S18sDtOXzti1MILhS1nWIRm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekuiken
akatar schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:40:
Niet kan scrollen? je kan toch rechtsonder data kiezen? (1 of meer dagen)
Als ik een jaar kies (1-1-2020 tm 1-2-2021), dan zie ik drie maanden E en 1 dag G, bijvoorbeeld. Bovendien gaat de update erg traag.

O, wacht, ik moet denk ik langer wachten en dan is de grafiek wel bijgewerkt! Snelheid is een known issue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thido
  • Nu online

thido

Tilburg

ekuiken schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:07:
Dit is toch niet de Stick? Als ik deze er uit haal en in de USB van mijn computer stop, ziet Source nog steeds geen Stick. En de Stretch kan de Circles niet meer vinden.
Dat is de stick inderdaad.
Je zult een nieuw netwerk moeten opzetten in source (met de Plugwise config wizard).
Hierbij de pluggen en/of stealths toevoegen.
De stretch kun je niet meer gebruiken dan, dat gaat niet i.c.m. source.
De pluggen beginnen opnieuw met loggen na het opzetten van het netwerk.
t/m december 2020 werd nog opgeslagen op de servers van Plugwise, Januari ben je kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
ekuiken schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:25:
[...]

Als ik een jaar kies (1-1-2020 tm 1-2-2021), dan zie ik drie maanden E en 1 dag G, bijvoorbeeld. Bovendien gaat de update erg traag.

O, wacht, ik moet denk ik langer wachten en dan is de grafiek wel bijgewerkt! Snelheid is een known issue?
Geen idee, ik gebruik de source al vanaf dag 1 en zie gelijk alle data die ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekuiken
thido schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:03:
[...]
Dat is de stick inderdaad.
Je zult een nieuw netwerk moeten opzetten in source (met de Plugwise config wizard).
Ik krijg Source niet zover dat deze de Stick herkent. In de handleiding is sprake van FTDI drivers en een USB_setup programma. Die vind ik niet. Ik heb in de map FTDI dpinst64 gedraaid en daardoor lijken de FTDI drivers geïnstalleerd te zijn. Maar nog steeds werkt de Stick niet.

De stappen uit de handleiding heb ik ook gevolgd. Inclusief de /comport=Com3 oplossing. Ook dat helpt niet.

Hoe kan ik zien of de Stick herkend wordt? Kan ik dat USB_setup programma ergens downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thido
  • Nu online

thido

Tilburg

ekuiken schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:18:
[...]

Ik krijg Source niet zover dat deze de Stick herkent. In de handleiding is sprake van FTDI drivers en een USB_setup programma. Die vind ik niet. Ik heb in de map FTDI dpinst64 gedraaid en daardoor lijken de FTDI drivers geïnstalleerd te zijn. Maar nog steeds werkt de Stick niet.

De stappen uit de handleiding heb ik ook gevolgd. Inclusief de /comport=Com3 oplossing. Ook dat helpt niet.

Hoe kan ik zien of de Stick herkend wordt? Kan ik dat USB_setup programma ergens downloaden?
Geeft hij in het configuratiescherm van Windows bij apparaat beheer wel aan dat het een USB serial port is wanneer je de stick in de USB poort hebt gestoken?

• ekuiken
Sh*t, je reactie zie ik pas nu, sorry

Ja. Deze komt er bij als ik de stick inplug
USB Serial Controller
Leverancier: FTDI

• thido
  • Nu online

thido

Tilburg

ekuiken schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:48:
Sh*t, je reactie zie ik pas nu, sorry

Ja. Deze komt er bij als ik de stick inplug
USB Serial Controller
Leverancier: FTDI
Heb je het netwerk wel geconfigureerd met de configuratie wizard?
Je zult de stick en circles/stealths daar eerst moeten aanmaken anders doet source er niets mee.
Zo ja, dan weet ik het ook niet meer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruijter
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:30
barrymel schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:15:
Ik kwam er gister achter dat er niets meer werd opgeslagen, toen een mail gestuurd naar Plugwise en kreeg ik het zelfde verhaal, ik heb 22 circles , nog geen 2 jaar oud.... maart 2019 gekocht en een smile p1 die kan dan nog wel geupdate worden dat deze gebruikt kan worden maar het gaat mij vooral om de circles dat je per stekker het verbruik kan zien

ik kwam https://github.com/SevenW/Plugwise-2-py deze ook tegen, iemand hier ervaring mee ?
Jazeker. Werkt prima op een rpi! Ik heb een Homey app gemaakt, maar ook als je geen Homey hebt kun je met de web user interface en de MQTT interface werken.

Ik heb een docker image en een rpi4 image gemaakt. Zie links hier: https://community.athom.c...se-stretch-2-app/10369/14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekuiken
thido schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:23:
Heb je het netwerk wel geconfigureerd met de configuratie wizard?
Je zult de stick en circles/stealths daar eerst moeten aanmaken anders doet source er niets mee.
Voor de derde keer de configuratiewizard gestart en nu maar eens niet "Voeg P1 Circle toe" aangevinkt. En nu vindt hij keurig de Stick en Circles! Ben ik nou gek of is de software niet duidelijk?

Hoe dan ook: het werkt nu! Ik ben blij :) .

Toch nog een vraagje: de slimme meter staat nu in het vertrek met de naam van de Smile P1. Ik krijg dat niet aangepast. Zou het liever in het vertrek "Meterkast" zien. Enig idee of dat kan en zo ja, hoe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rene16
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-03 23:20
Ik was ook bezig met alternatief. Nog een stick via Marktplaats op de kop getikt en de laatste source versie geïnstalleerd op PC. Toen kwam ik erachter dat je met source (natuurlijk) helemaal geen stick nodig hebt. De Smile werkt gewoon via (W)lan.
Maar nog merkwaardiger is dat ik nu de afgelopen week merk dat er weer gewoon historische gegevens te zien zijn van mij circles en stealth in de plugwise app! Vanaf januari!
Maar ik krijg wel steeds een melding als stretch (v3) start over certificaat van update server plugwise.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_VJec8WOtoTjYkPQI0QSWWNsTo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1eWDcNrJ2UAgDDmWGsJ3hmpe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene16
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-03 23:20
ekuiken schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:56:
[...]

Toch nog een vraagje: de slimme meter staat nu in het vertrek met de naam van de Smile P1. Ik krijg dat niet aangepast. Zou het liever in het vertrek "Meterkast" zien. Enig idee of dat kan en zo ja, hoe?
Ik zal eens kijken hoe dat bij mij is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:03
Iemand tips hoe ik nu het beste aan de (nieuwste versie) download van de source software kom?
Op de officiële plugwise site lijkt alles naar de oude producten steeds meer te verdwijnen.

Edit:
Nu nog hier te downloaden:
https://securedata.plugwise.net/source/pwsetup.exe

[ Voor 19% gewijzigd door ice-T106 op 29-04-2021 11:31 ]

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 14:37

delorean7

Let's take the Aston toni

Septillion schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:47:
Als je al Wifi pluggen overweegt zou je ook naar de BW-SHP6 Pro kunnen kijken. Dit vind ik erg fijne pluggen maar moet ik er wel bij aantekenen dat ik ze niet met de originele app draai maar met Tasmota. Ook is een fatsoenlijk wifi netwerk een vereiste. Ze schommelen wat in prijs, mijn laatste twee waren samen €18,- incl verzenden.

Aan de Zigbee kant heb je ook nog opties, bijvoorbeeld de BW-SHP13. Werkt met Hue maar hoe goed de integratie is durf ik niet te zeggen (maar dat geldt voor elke plug icm Hue).
Ik krijg die BW-SHP13 niet gekoppeld aan HUE, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-06 19:17
rene16 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:19:
Maar nog merkwaardiger is dat ik nu de afgelopen week merk dat er weer gewoon historische gegevens te zien zijn van mij circles en stealth in de plugwise app! Vanaf januari!
Is dat niet gewoon opgeslagen in je plugs ?
Die kunnen een paar weken aan meetgegevens opslaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:04

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@delorean7 Zelf ze nooit aan Hue gekoppeld (ik draai Zigbee2MQTT) maar anderen hebben dat volgens mij wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 14:37

delorean7

Let's take the Aston toni

Septillion schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:49:
@delorean7 Zelf ze nooit aan Hue gekoppeld (ik draai Zigbee2MQTT) maar anderen hebben dat volgens mij wel gedaan.
Mmm nou ik ben er in getrapt denk ik. Dacht wel dat ze misschien aan Hue gekoppeld konden worden, of op zijn minst aan de Biltzwolf app zelf over wifi. Maar met geen mogelijkheid - ik ga ze terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri1982
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-01-2024
Bij mij wordt in de app nog data opgeslagen. Dat lijkt nu afgelopen (tot 18 juni 2021). Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:25
delorean7 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:24:
[...]

Mmm nou ik ben er in getrapt denk ik. Dacht wel dat ze misschien aan Hue gekoppeld konden worden, of op zijn minst aan de Biltzwolf app zelf over wifi. Maar met geen mogelijkheid - ik ga ze terugsturen.
Hue ondersteunt, volgens mij, geen metering.
Dus alleen schakelaars, dimmers en RGB spullen.
Het kan in theorie wel over Zigbee, maar de Hue Bridge doet dat niet.
Vind ik wel erg jammer, gezien ik ook graag slimme stekkers zou willen hebben (op mijn Hue) met ingebouwde stroommeting.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

henri1982 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:26:
Bij mij wordt in de app nog data opgeslagen. Dat lijkt nu afgelopen (tot 18 juni 2021). Hebben jullie dit ook?
Hier 11 juni

de P1 meter wordt nog wel tot en met nu bijgewerkt in de oude app

BarryMel

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 01:35
De_Sint schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:11:
@Quinto SX Ik vond het anders ook niet echt lekker lopen via de APP anders.
Meestal elke maand support mailen voor een full sync omdat hij een Circle niet meer bijhield. Dat was ook geen feestje.
Ik ben nu overgestapt naar Source software dat nog steeds gratis te downloaden is op hun site.
Stick uit de stretch en in de computer waar je Source hebt draaien en Circles invoeren.

Beetje behelpen soms, maar ze hebben een ingebouwde webbrowser waardoor je op je mobiel kan bedienen.
De software reageert sneller dan de vorige oplossing en is stabieler. Geen sync meer kwijt.

Ook kan ik makkelijk exporteren naar csv (iets wat voor mij handig is ivm registratie in mijn excel)

Dus voor je naar de beurs grijpt (ik heb 37 devices) kun je source altijd een kans geven.
Bevalt het niet, dan kun je altijd nog een alternatief zoeken.
Qua hardware en precisie meting zijn de Circles nog steeds erg goed. En door de hele situatie extra goedkoop op marktplaats. Vorige week nog 10 voor 55 euro gekocht.
Zijn de circles etc nog te updaten of hebben ze dat dus offline gehaald?

• De_Sint

De_Sint

TWeaKLeGeND schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:40:
[...]

Zijn de circles etc nog te updaten of hebben ze dat dus offline gehaald?
Staat allemaal uit. Je moet het doen met wat je hebt. Plugwise heeft volledig afscheid genomen van de oude circles.

Voordeel is dat je ze nu voor een prikkie kan kopen bij marktplaats.
Alles functioneert nog prima bij mij thuis.

• TWeaKLeGeND
De_Sint schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:43:
[...]

Staat allemaal uit. Je moet het doen met wat je hebt. Plugwise heeft volledig afscheid genomen van de oude circles.

Voordeel is dat je ze nu voor een prikkie kan kopen bij marktplaats.
Alles functioneert nog prima bij mij thuis.
Das lekker.. Dus de stretch die ik hier in dichte doos heb liggen kan ik niks meer mee? En de source licentie is ook niet meer te koop. Kijken of domoticz er iets mee kan dan..

• De_Sint

De_Sint

TWeaKLeGeND schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:58:
[...]

Das lekker.. Dus de stretch die ik hier in dichte doos heb liggen kan ik niks meer mee? En de source licentie is ook niet meer te koop. Kijken of domoticz er iets mee kan dan..
De stretch kan alleen met recente firmware met de nieuwe circles praten.
Source is tot 30 circles gratis. Je kan via google zoeken naar een 3th party linkje. Zo kon ik er nog aan komen.
Andere demoticz. Ik jon alleen homeseer vinden die een goede plugin had. Maar die is erg duur.

Wil je niet nog somberder maken dan je al bent

• TWeaKLeGeND
De_Sint schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:16:
[...]

De stretch kan alleen met recente firmware met de nieuwe circles praten.
Source is tot 30 circles gratis. Je kan via google zoeken naar een 3th party linkje. Zo kon ik er nog aan komen.
Andere demoticz. Ik jon alleen homeseer vinden die een goede plugin had. Maar die is erg duur.

Maar die stretch firmware is dus niet meer te updaten? Of bedoel je de originele out of the box firmware? Ik geloof dat mijn stretch van 2018 is.

Dus ik heb:
Onaangebroken 2018 Stretch 3.0
1 of 2 oudere sticks
Wellicht nog ergens een source licentie als ik goed zoek
Raspberry Pi
Conbee 2 Zigbee Stick
OUDE Circles Scans Senses Stealths

Ik begrijp nu:
Stick + Source werkt minstens tot 30 stuks
Stick + pythonplugin voor domoticz etc werkt tot xx stuks
Stretch + Stick + pythonplugin voor domoticz home assistant etc zelfde
Zonder plugwise stick werkt niks ook niet met een andere Zigbee stick zoals mijn Conbee 2 en ook in homeseer heb je een plugwise stick nodig.

Klopt dit zo'n beetje? Moet zeggen, ik heb het altijd een kut bedrijf gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 18-11-2021 13:12 ]

• akatar
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:08:
[...]

Maar die stretch firmware is dus niet meer te updaten? Of bedoel je de originele out of the box firmware? Ik geloof dat mijn stretch van 2018 is.

Dus ik heb:
Onaangebroken 2018 Stretch 3.0
1 of 2 oudere sticks
Wellicht nog ergens een source licentie als ik goed zoek
Raspberry Pi
Conbee 2 Zigbee Stick
OUDE Circles Scans Senses Stealths

Ik begrijp nu:
Stick + Source werkt minstens tot 30 stuks
Stick + pythonplugin voor domoticz etc werkt tot xx stuks
Stretch + Stick + pythonplugin voor domoticz home assistant etc zelfde
Zonder plugwise stick werkt niks ook niet met een andere Zigbee stick zoals mijn Conbee 2 en ook in homeseer heb je een plugwise stick nodig.

Klopt dit zo'n beetje? Moet zeggen, ik heb het altijd een kut bedrijf gevonden.
Dat is het ook, op het domoticaforum staat wel een hack om de source software aan te passen (dacht ik)

waarom is de plugwise plugin te duur voor homeseer? wat zou jij redelijk vinden?

• akatar
De_Sint schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:16:
[...]

Ik jon alleen homeseer vinden die een goede plugin had. Maar die is erg duur.

• TWeaKLeGeND
akatar schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:07:
[...]

Dat is het ook, op het domoticaforum staat wel een hack om de source software aan te passen (dacht ik)

waarom is de plugwise plugin te duur voor homeseer? wat zou jij redelijk vinden?
Alles is te duur gezien ik geen homeseer wil gebruiken, maar zal eens kijken wat het precies is

• akatar
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:55:
[...]

Alles is te duur gezien ik geen homeseer wil gebruiken, maar zal eens kijken wat het precies is
Je kan het een maand gratis gebruiken, dus kijken wat het is kost niets (behalve de moeite van het downloaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekuiken
Een vriend van me neemt de Plugwise met Source nu van me over. Maar bij het installeren van Source moet er een licentiecode worden ingevuld. Die staat niet op mijn installatielijst. Waar haal ik die licentiecode vandaan? Het vinkje "licentiecode ophalen" werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDriessen
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 23:55
ekuiken schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:37:
Een vriend van me neemt de Plugwise met Source nu van me over. Maar bij het installeren van Source moet er een licentiecode worden ingevuld. Die staat niet op mijn installatielijst. Waar haal ik die licentiecode vandaan? Het vinkje "licentiecode ophalen" werkt niet meer.
Je kunt een mail sturen naar helpdesk@plugwise.com.

Ik had het zelfde probleem, kon voor een prikke een source set met een paar plugs kopen, maar voor de verkoop heb ik de software even gedownload en kwam tot de zelfde conclusie.

Een dag na het verzenden van de mail had ik al reply met de nieuwe licentie code. snelle service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekuiken
Ha, prima tip! Dank je. Meteen geprobeerd en ik krijg inderdaad een hoopgevende auto-reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebeke
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-06-2022
Heeft iemand ervaring met de Plugwise stick in te pluggen in een Synology en vandaar de stick aan te sturen via MQTT ?
Mijn Home assistsant draait volledig op mijn Synology in een docker container.

Ooit begonnen met RPI4, maar dan toch overgestapt naar Synology. Die draait toch continue.

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepijn_Trampe1
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-10-2024
jebeke schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:57:
Heeft iemand ervaring met de Plugwise stick in te pluggen in een Synology en vandaar de stick aan te sturen via MQTT ?
Mijn Home assistsant draait volledig op mijn Synology in een docker container.

Ooit begonnen met RPI4, maar dan toch overgestapt naar Synology. Die draait toch continue.

Alvast bedankt !
als je hacs hebt is een on officele homa assistant intergratie applicatie daar kan je een plugwise intergratie BETA downloaden of je moet even kijken naar de github page
https://github.com/plugwise/plugwise-beta
Pagina: 1