Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venzi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 01:44
Beste forum gebruikers,

Met al het geweld dat de videokaarten er de laatste maanden uitvliegen zit ik al een aantal weken met de vraag waar ik zo 1-2-3 geen antwoord op kan vinden.

De GTX 30XX serie is nu sinds een tijdje "te koop". Nu heb ik recent mijn nieuwe PC aangeschaft en ben mijzelf vast aan het oriënteren op een nieuwe GPU, althans wanneer deze weer leverbaar zijn en de prijze toch wat richting normaal zakken.

Mijn keus is eigelijk gevallen op een GTX 1660 TI of Super. Nu is deze net als vrijwel alle andere GPU's niet meer verkrijgbaar door de tekorten. Nu vroeg ik mijzelf af; gaan er nog kaarten komen uit de 16XX serie, of zal alle aandacht blijvend nu naar de 30XX serie gaan?

Kort samengevat; kan ik nog hoop houden dat de 16XX leverbaar gaat worden, of zal het uiteindelijk toch een 3060 moeten gaan worden doordat zij geen 16XX meer gaan produceren?

Ik heb al contact gehad met een aantal webshops. Van hen krijg ik het simpele antwoord dat zij afhankelijk zijn van wat er binnenkomt...

Bedankt alvast!

Wie goed tegen kou kan heeft lang zomer!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:47
De RTX 2060-chip wordt sinds drie weken niet meer geproduceerd. De GTX 16-serie zover bekend nog wel, maar de verwachting is dat ook die lijn elk moment kan stoppen.

Als je nu net een nieuwe pc hebt gekocht, zou ik voor een RTX 3060 gaan. Je kunt ook overwegen om (tijdelijk) voor een tweedehands videokaart te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik kon nog net een GTX 1660 Super halen, maar is alweer een tijdje geleden en is sindsdien nooit meer teruggekomen: inventaris: WhiteNoise
Don't get your hopes up.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soldin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-10 23:46
pricewatch: Asus Dual GeForce GTX 1660 Super Advanced Edition Evo zo te zien is deze nog leverbaar bij Paradigit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venzi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 01:44
@soldin ,

"Op dit moment niet beschikbaar" is dus iemand mij nu snel voor geweest! Haha

Wie goed tegen kou kan heeft lang zomer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Geen idee wat voor performance je wilt; maar ik verwacht wel dat er binnen een half jaar ook snellere lowend kaarten uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandb9
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik hou het ook al een tijd in de gaten.

Ik zou persoonlijk wachten. Kaarten staan gemiddeld 50 tot 100 euro zelfs te duur. Binnen 6 maand zou dit toch moeten stabiliseren. Tegen dan zijn er misschien nieuwe gtx kaarten of low rtx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-09 14:01

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Zag dit topic terwijl ik op Alternate te browsen, misschien kun je er wat mee
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1590019?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 11:18
Jeetje, zelfs die videokaart is in prijs gestegen. Een paar maanden geleden heb ik nog een 1660 super voor 50 euro minder kunnen kopen. Echt drama als je nu een nieuwe videokaart nodig hebt.

Maar, als je echt graag wilt, is deze 1660 TI op voorraad: www.informatique.nl/20903...660-ti-6gb-ventus-xs.html

Of gelijk een 3060 TI: www.cdromland.nl/nav/942/Nvidia-Videokaarten
Pagina: 1