WinPatrol alternatieven?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-02-2024
Beste mensen,

Allereerst de beste wensen, ik had in het verleden voor prive gebruik WinPatrol op mijn laptop draaien, da's een simpele lichte programma die registry's waarde, aanpassingen door software etc op de voorgrond in de gaten houdt.

Helaas wordt WinPatrol sinds 2018 niet meer ondersteunt en zoek ik een soort alternatief, hebben jullie enige aanraders? Het mag eventueel wat kosten, maar niet too much. Dank jullie wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 02-10 18:21
Het programma
Process Monitor (ook wel procmon genoemd) uit de sysinternals suite biedt de mogelijkheid om te kijken wat processen allemaal doen. Dit kun je ook filteren, waardoor je bijvoorbeeld alleen alle reads/writes van het register kunt bekijken.

Het kan ook zijn dat ik je vraag niet helemaal goed begrijp, ik zie dergelijke functionaliteit namelijk niet aanwezig bij WinPatrol als ik zo snel kijk. Is je doel om te onderzoeken of er programma's opstarten die je niet opgestart wil hebben, of wil je echt controleren wat er met het register gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-02-2024
Luc45 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:05:
Het programma
Process Monitor (ook wel procmon genoemd) uit de sysinternals suite biedt de mogelijkheid om te kijken wat processen allemaal doen. Dit kun je ook filteren, waardoor je bijvoorbeeld alleen alle reads/writes van het register kunt bekijken.

Het kan ook zijn dat ik je vraag niet helemaal goed begrijp, ik zie dergelijke functionaliteit namelijk niet aanwezig bij WinPatrol als ik zo snel kijk. Is je doel om te onderzoeken of er programma's opstarten die je niet opgestart wil hebben, of wil je echt controleren wat er met het register gebeurt?
Dank voor je bericht, soms heb je van die app's, zoals Office, Command Prompt, regedit aanpassingen die zomaar uitgevoerd worden. Als voorbeeld: Laatst deed OneNote een aanpassing in de registry om iets default te maken, zulke dingen wil ik dan terug zien.