Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan dit goedkoper? pc ergens anders laten bouwen?

Pagina: 1
Acties:

• afbakbrood
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-10-2023
Hopelijk is dit de juiste plaats voor mn vraag.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Gamen van simpele games zoals minecraft tot AAA als cyberpunk en RDR2

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
2200-2400 (max) liever minder ik heb nog een minotor van 500 euro op het oog ;).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik zit te denken aan een 3080 ICBM i710700k en waterkoeling.
Ik wil een pc die alles op hoge settings draait en een UW monitor aan kan.
Het systeem moet future proof zijn.

Ik heb wat op internet rond gezocht en kwam op deze website terecht om een pc samen te stellen bekend als www.computer-bestel.nl/ heeft hier op tweakers ook goede revieuws ( wel uit 2017).
dit is wat ik samengesteld heb
https://www.computer-best...2I3I631I9I14I0I10I11I12I9

dit is een build met 4 jaar garantie voor 2320 euro. Ik vraag me af is dit wel een goeie prijs of word mijn poot uit gedraait? ik betaal graag voor het in mekaar laten zetten, service e.d maar wil niet 'genaait' worden.
Ik haal zelf namelijk niet veel plezier uit het bouwen van een pc dus besteed dit graag uit. daarnaast is de service van een 2070/80 tot je 3080 komt ook erg aanlokkelijk. Ik ken geen pc bouwer in mijn omgeving, en weet niet of mijn pc winkel in de buurt in staat is om dit te bouwen + 4 jaar garantie te leveren. ik heb bij dit bedrijf wel een goed gevoel, en de merken van de onderelen lijken goed, (niet dat je rommel krijgt waar ze op besparen om winst te maken).

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:12
Je koopt dus deze onderdelen, 400 euro voor in elkaar zetten en vier jaar garantie is een hoop geld, zeker omdat de meeste fabrikanten standaard een aantal jaren garantie op hun producten geven..............
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-10700K Boxed€ 367,90€ 367,90
1MoederbordenMSI MPG Z490 Gaming Plus€ 175,10€ 175,10
1VideokaartenASUS ROG Strix GeForce RTX 3080€ 918,39€ 918,39
1BehuizingenSharkoon VG5-W Blauw€ 50,45€ 50,45
1WaterkoelingCooler Master MasterLiquid ML240L V2 RGB€ 62,90€ 62,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3600C18€ 86,90€ 86,90
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 94,05€ 94,05
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 1TB€ 152,99€ 152,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.908,68

[ Voor 6% gewijzigd door martyw op 04-01-2021 22:46 . Reden: voeding miste ]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Waar woon je ergens?

Aan Andere kant 4 jaar garantie is echt veel ... Dat krijg je bijna nergens...

Behalve op losse onderdelen, daar zit vaak nog stuk langer garantie op.

Oeps beter lezen. 2 jaar garantie , die andere 2 jaar is enkel " we zullen ernaar kijken als je 180 euro per uur betaald"

[ Voor 26% gewijzigd door 99ruud99 op 04-01-2021 22:46 ]

• martyw
99ruud99 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:44:
Waar woon je ergens?

Aan Andere kant 4 jaar garantie is echt veel ... Dat krijg je bijna nergens...

Behalve op losse onderdelen, daar zit vaak nog stuk langer garantie op.

Oeps beter lezen. 2 jaar garantie , die andere 2 jaar is enkel " we zullen ernaar kijken als je 180 euro per uur betaald"
O ja, dan is de deal inderdaad nog slechter......

• afbakbrood
@martyw @99ruud99

Ik woon in omgeving Drachten (friesland)

ik had niet gezien dat de garantie na 2 jaar 180 euro per uur is wow dat is minder....

als ik voor 1950 alle onderdelen bij elkaar heb kan kan ik een hobby bouwer 100 euro geven voor de moeite en nog geld besparen dus, want op de meeste losse onderdelen zit sowieso al 2 jaar garantie...

• 99ruud99
  • Nu online
Meeste onderdelen hebben 5 of meer jaar garantie zelfs :)

• martyw
afbakbrood schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:51:
@martyw @99ruud99

ik had niet gezien dat de garantie na 2 jaar 180 euro per uur is wow dat is minder....

als ik voor 1950 alle onderdelen bij elkaar heb kan kan ik een hobby bouwer 100 euro geven voor de moeite en nog geld besparen dus, want op de meeste losse onderdelen zit sowieso al 2 jaar garantie...
Ja, maar let wel dat videokaarten nu slecht leverbaar zijn - het kan dus even duren voor je alles bij elkaar gesprokkeld hebt.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:11
Is er reden dat je per se waterkoeling wilt?

Zeker als je niet van plan bent om de komende jaren iets aan het systeem te doen is lucht koeling een stuk betrouwbaarder. Is vaak ook nog iets goedkoper en je levert niet heel veel koelprestaties/geluidsproductie in.

WoT stats

• martyw
Ook zou je eens naar het Best Buy systeem van een paar dagen geleden te kijken, dat is een interessant alternatief.

[ Voor 4% gewijzigd door martyw op 04-01-2021 23:20 ]

• luisfigomg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-11 13:24
afbakbrood schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:51:
@martyw @99ruud99

Ik denk dat er zat Tweakers in de omgeving van Drachten wonen. Maar geen idee hoeveel mensen er ervaring hebben met het maken van een waterkoeling build, maar zoals ELPaco zegt er zijn er voordelen aan lucht gekoelde onderdelen!

Denk dat er zat mensen uit de omgeving je dan kunnen helpen en wellicht eens een kijkje nemen op YouTube, zijn genoeg YouTubers die uitleggen hoe je een pc bouwt en wie weet bespaar je zo nog extra geld! :)

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:00
het hoeft toch niet per sé in drachten te zijn? Ergens in Nederland kan een tweaker voor 100 a 200 euro jouw PC in elkaar zetten (lijkt mij toch 4 tot 8 uur werk a 25 euro per uur) en daarna kan deze verstuurd worden.

• martyw
107mb schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 08:39:
het hoeft toch niet per sé in drachten te zijn? Ergens in Nederland kan een tweaker voor 100 a 200 euro jouw PC in elkaar zetten (lijkt mij toch 4 tot 8 uur werk a 25 euro per uur) en daarna kan deze verstuurd worden.
Er zijn zelfs webshops die het voor zo'n bedrag doen :)

• ooouid
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-10 10:32
Videokaarten zijn slecht leverbaar, dus het kan langer duren als je zelf alle onderdelen gaat sprokkelen.
Aan de andere kant... Ik heb zelf mijn eerste PC gebouwd 9 maanden geleden (Ondertussen nog 2 vrienden geholpen met hun builds). Het is spannend, en het is 100% de moeite waard! Het kost je een paar uur, maar je leert je systeem zoveel beter kennen (en het scheelt paar honderd euro).

Ik woon in omgeving Drachten, mocht je hulp nodig zijn. (ben geen professional)

• afbakbrood
misschien dat lucht koeling inderdaad wel voldoende is, en voordeliger :). het hoeft niet persee drachten te zijn een stuk rijden is ook niet erg ( max 45 min). zoals @ooouid zij zit ik er ook wel aan te denken om het toch zelf te bouwen, ik heb dit bij mn huidige ook gedaan (2 jaar geleden),

1ProcessorsIntel Core i5-8600K Boxed€ 204,49€ 204,49
1MoederbordenMSI B360 Gaming Plus€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1070 Ti Windforce 8G€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 1TB€ 35,76€ 35,76
1BehuizingenFractal Design Define C€ 74,90€ 74,90
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 EVO€ 30,-€ 30,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 78,90€ 78,90
1VoedingenCorsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart€ 96,90€ 96,90
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 58,-€ 58,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 578,95

had toen wel bespaard op een koeler en die wou er voor geen ene meter in en heb hier nogsteeds traumas van ik moest de hele bracket buigen e.d om hem erin te krijgen achteraf last ik veel revieuws met mensen die hem er ook niet in kregen... zou dit bij andere koelers beter zijn? of is dit altijd een dingetje?

• Edwardbrink00
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-08 11:51
Dat kan gebeuren als de maximumkoelerhoogte van de kast of de koelerhoogte van de koeler verkeerd beschreven staan, maar als je dit vooraf even opzoekt ga je daar geen last van hebben.

• Kilomeester
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-10 21:40
650W voeding lijkt me ook wat krap, volgens pcpartpicker telt alles nu al op tot zo'n 554W verbruik. Ik zou, zeker als je "future proof wilt zijn", eerder voor een 750W gaan.

Koelers of brackets buigen kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Dan heb je ofwel niet goed naar de dimensies gekeken (behuizingen hebben een maximum koelerhoogte gespecificeerd, koelers hebben hun hoogte gespecificeerd) of je hebt ergens iets verkeerd begrepen qua aansluitingen.

In jouw specificaties zegt de behuizing maximum hoogte 168 mm, en je koeler zegt hoogte 160 mm, dus dat zou moeten passen.

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
Wat houdt je tegen om het zelf te proberen? Geen aanval hoor, maar het is niet zo heel erg moeilijk en als je hier een topic opent waarin je duidelijk aangeeft dat het je eerste built is dan zijn er voldoende tweakers die je willen helpen om te zorgen dat de onderdelen compatibel zijn.

Het spannendste is mischien de CPU plaatsen, maar ook datis eenvoudig als je ooit lego hebt gehad ;)

En nogmaals het is echt geen aanval, het is dat je in drachten woont, want ik zou kosteloos deze build voor je inelkaar zetten, want het is gewoon echt heel leuk om te doen.

Ik zou echt serieus overwegen het zelf te bouwen, er kan bijna niets mis gaan (bijna) ;)

maar dta maakt het dan ook weer leuk... de eerste keer de schakelaar oevrhalen en het logo van het moederbord op je scherm zien verschijnen in plaats van een dikke steekvlam is toch goud waard?

:D

Nogmaals ik bouw hem zo voor je, gooi je zooi in de auto en kar op een zondagje naar Rotterdam, dan prutsen we dat ding in elkaar en rij je 's avonds weer terug

• Kilomeester
@DeDooieVent Precies, 100% eens. Het is echt minder spannend dan je denkt en zo veel kan er ook weer niet mis gaan. Zeker niet als je zorgt dat je gewoon geduldig blijft. Als je twijfelt, niks forceren. Instructiefilmpjes kijken. Goede foto's maken, vraag hier posten, rustig wachten op advies.

O ja, en als je toch voor zulke specificaties gaat is 16 GB Ram ook tamelijk ondermaats. Ik zou minimaal 32 GB pakken.

• afbakbrood
hahaha nou ik denk dat ik mijn keuze gemaakt heb en hem toch maar zelf weer ga bouwen :) . Ik ga dan inderdaad nog even naar het wattage kijken zoals @Kilomeester zei en naar het ram geheugen. voor die 400 euro die ik mezelf nu bespaar kan ik toch betere onerdelen kopen.

Daarnaast zal ik hier vast nog wel eens posten om onderdelen te laten checken en jullie om tips te vragen :) bedankt helpende community van tweakers!

• DeDooieVent
afbakbrood schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:06:
hahaha nou ik denk dat ik mijn keuze gemaakt heb en hem toch maar zelf weer ga bouwen :) . Ik ga dan inderdaad nog even naar het wattage kijken zoals @Kilomeester zei en naar het ram geheugen. voor die 400 euro die ik mezelf nu bespaar kan ik toch betere onerdelen kopen.

Daarnaast zal ik hier vast nog wel eens posten om onderdelen te laten checken en jullie om tips te vragen :) bedankt helpende community van tweakers!
Ik heb zelf onlangs (zie mijn historie voor de post mocht het je boeien) een gamepc voor mijn zoontje gebouwd, natuurlijk niet de specs die jij hebt :D maar wat me opviel (ik bouwde way back in 99 al pc's) is de kast die ik op aanraden van Tweakers heb aangeschaft.

pricewatch: be quiet! Pure Base 500DX Zwart

Deze kast is een hemel om in te bouwen, hij is wat breder dan een standaardkast, maar dat maakt juist dat je overal voldoende ruimte voor hebt.

Ik heb hem uitgezocht op de RGB kermis (want zoontje vindt dat mooi, dus ik ook ;) )

Maar de kast is echt heel stijlvol vind ik en absoluut geen schreeuwerige RGB kermis, en de aiflow, de stilte en de ruimte is voor mij onovertroffen.

Echt zijn geld waard.

En succes.

• afbakbrood
@DeDooieVent haha ik vind RGB mooi met mate, ik heb even op YT gekeken naar de kast en als je de RGB stand op bijv. alleen blauw zet ziet het er wel strak uit IMO. Ik ben inderdaad niet iemand van de kermis :P

• DeDooieVent
afbakbrood schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:26:
@DeDooieVent haha ik vind RGB mooi met mate, ik heb even op YT gekeken naar de kast en als je de RGB stand op bijv. alleen blauw zet ziet het er wel strak uit IMO. Ik ben inderdaad niet iemand van de kermis :P
Ja de belichting valt echt reuze mee en zelfs ik als ouwe vent vind het echt wel heel stijlvol, de ledbar in de kast is ook heel subtiel en geen felle knipperbak

Het is echt een mooi ding (je hoort de jaloezie doorklinken, die aap heeft een mooiere pc dan Pa... zo gaat dat...)

edit:

en nog iets:
[b]afbakbrood schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:47
had toen wel bespaard op een koeler en die wou er voor geen ene meter in en heb hier nogsteeds traumas van ik moest de hele bracket buigen e.d om hem erin te krijgen achteraf last ik veel revieuws met mensen die hem er ook niet in kregen... zou dit bij andere koelers beter zijn? of is dit altijd een dingetje?
Nee, en nee, dat is niet normaal en is nooit een dingetje. En, bespaar nou niet op juist dat onderdeel, want als die koeler er op zit zit ie erop en gaat hij er pas weer af als je gaat upgraden, dus doe dat meteen goed.

Zo gauw je denkt ik heb een figuurzaag/hamer/beitel/freesmachine nodig dan moet je even stoppen, cup a soupje nemen en rustig kijken en lezen voor je weer aan de slag gaat :D

Desnoods helemaal stoppen en alsnog hulp inschakelen hier :D

[ Voor 42% gewijzigd door DeDooieVent op 05-01-2021 11:35 ]

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

waarom intel? ik zou nu echt eerder amd halen. veel meer performance voor je geld. en beter dan wat intel momenteel te bieden heeft in het zelfde segment.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• afbakbrood
@DeDooieVent hahaha ik zal zeker rustig aan doen! Ik denk dat ik hem samen met mijn broer ga bouwen, hij heeft inmiddels 10 jaar terug ook wel een paar computers gebouwd. en dan gewoon een lekkere zondag er voor uit trekken oid.

Ik vroeg me af

ga ik het verschil tussen deze :
pricewatch: Samsung 970 EVO 1TB
en deze
pricewatch: Samsung 980 Pro 1TB

merken voor een prijs kaartje van +- 100 euro extra?

ook kwam ik deze tegen in de tweakers BBG:
pricewatch: be quiet! Pure Rock 2 Zwart

maar om in het RGB thema te blijven ( ik doe mijn ram niet rgb) lijkt het me wel leuk om de koeler rgb te hebben. iemand een suggestie?

• afbakbrood
@Hubert
als ik de
pricewatch: AMD Ryzen 7 3800X (BOX) Boxed
en de
pricewatch: Intel Core i7-10700K Boxed
zit er ongeveer 40 euro prijs verschil tussen intel haalt net even wat betere prestaties, dan kies is toch liever voor intel op het moment dat ik toch aan het investeren ben

Verwijderd

ooouid schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:08:
Videokaarten zijn slecht leverbaar, dus het kan langer duren als je zelf alle onderdelen gaat sprokkelen.
Aan de andere kant... Ik heb zelf mijn eerste PC gebouwd 9 maanden geleden (Ondertussen nog 2 vrienden geholpen met hun builds). Het is spannend, en het is 100% de moeite waard! Het kost je een paar uur, maar je leert je systeem zoveel beter kennen (en het scheelt paar honderd euro).

Ik woon in omgeving Drachten, mocht je hulp nodig zijn. (ben geen professional)
wat is er zo spannend aan? klinkt alsof je voor het eerst gaat parachute springen? Wat heb je beter leren kennen aan je systeem? Hoop namelijk dat je de kennis eerst in huis hebt voordat je gaat bouwen.

ben erg benieuwd!

• ooouid
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-10 10:32
Verwijderd schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:02:
[...]

wat is er zo spannend aan? klinkt alsof je voor het eerst gaat parachute springen? Wat heb je beter leren kennen aan je systeem? Hoop namelijk dat je de kennis eerst in huis hebt voordat je gaat bouwen.

ben erg benieuwd!
Voor mij als leek, was het bouwen van mijn eerste PC spannender dan parachute springen. Uitzoeken/dubbelchecken dat alle onderdelen bij elkaar passen, do's/dont's op internet, video's hoe je een CPU plaatst. Uitzoeken wat je met al die RGB stekkertjes moet. En omdat je veel uitzoekwerk doet naar alle specs van alle onderdelen, weet je meer wat je allemaal in je kast hebt zitten.

Parachutespringen (tandem) knoop je jezelf vast aan iemand die het dagelijks doet en die je het vliegtuig uitdrukt.

Althans, dat is mijn beleving O-)

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-11 13:51
Kilomeester schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:00:
@DeDooieVent Precies, 100% eens. Het is echt minder spannend dan je denkt en zo veel kan er ook weer niet mis gaan. Zeker niet als je zorgt dat je gewoon geduldig blijft. Als je twijfelt, niks forceren. Instructiefilmpjes kijken. Goede foto's maken, vraag hier posten, rustig wachten op advies.

O ja, en als je toch voor zulke specificaties gaat is 16 GB Ram ook tamelijk ondermaats. Ik zou minimaal 32 GB pakken.
Ik werk bij een computerwinkel met reparatieafdeling en ik kan je met zekerheid zeggen dat er zat dingen zijn die mensen verprutsen aan het bouwen van hun eigen computer :+ :+

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-11 22:56
En waarom geen dienst als gamepc.nl of een andere van mij part? Simpelweg in elkaar klikken en klaar.
ja je betaald extra maar aan de andere kant je koopt gedoe af :)

How are you doing?

• DeDooieVent
Jasper_S1985 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:43:
[...]

Ik werk bij een computerwinkel met reparatieafdeling en ik kan je met zekerheid zeggen dat er zat dingen zijn die mensen verprutsen aan het bouwen van hun eigen computer :+ :+
:D als je dat verhaal hier al leest over verbogen brackets van koelers geloof ik je direct :+

Ik denk dat de meeste fouten bij het plaatsen van de cpu gebeuren?

Ik bedoel, AMD cpu's waar de splinters vanaf springen is wel 15 jaar geleden inmiddels, en ook het 110V/230V grapje komt denk ik weinig meer voor.

Of zijn er mensen die hun RAM op maat zagen, want het nokje klopte niet :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2SpP2bJ.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door DeDooieVent op 05-01-2021 14:23 ]

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-11 13:51
- Mensen die frontpanel connectoren verkeerd aansluiten
- Mensen die geen spacers gebruiken voor het moederbord en het gewoon direct op de kast schroeven
- CPU pinnen scheef
- Heel veel mensen gebruiken verkeerde schroeven ( Rammen grof schroefdraad waar fijn moet )

En zo kan je nog wel even doorgaan...:p

Het is inderdaad niet super moeilijk als je in staat bent om simpele instructies op te volgens maarja dat is vaak schijnbaar best moeilijk :) Daarbij is bij een groot deel van de zelfgebouwde pcs de kabelmanagement echt een drama.

• Flight777
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:32
afbakbrood schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:00:
@Hubert
als ik de
en de
zit er ongeveer 40 euro prijs verschil tussen intel haalt net even wat betere prestaties, dan kies is toch liever voor intel op het moment dat ik toch aan het investeren ben
Hoe kom je bij die betere prestaties? :?

• soldin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-11 10:22

• Flight777
  • Laatst online: 11:32
Oh check zie het nu, dacht even dat het over een 5800X ging, sorry verkeerd gelezen :P

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-11 18:51
Als je dat systeem inclusief asus strix 3080 gelijk in huis krijgt dan is het de 400 euro wel waard, die kaarten staan overal megalange wachtrijen voor. Het is dus niet helemaal eerlijk om daar een prijskaartje van 920 tegenover te zetten aangezien voor alleen de kaart, aangezien je dan nog een half jaar kunt wachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Timba- op 05-01-2021 15:13 ]

• afbakbrood
@Timba- je krijgt niet direct de 3080, ze geven ook niet exact aan welke kaart je gaat krijgen. je krijgt 'een' 3080. en in de tussentijd een 2070 of 2080 en wanneer ze hem binnen hebben kan je hem opsturen/langsbrengen en vervangen ze de onderdelen

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@afbakbrood Let wel op dat het systeem uit OP komt met W10 home, zonder enige licentie ! verder lees ik nergens dat het een RTX3080 Strix betreft.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• afbakbrood
@Hackus daar ben ik van op de hoogte inderdaad, de licentie vind ik niet erg. die kost bij hun 110,- en bij key verkopende sites een stuk minder :)

dit geven ze aan als antwoord:
IK
ik vroeg mij trouwens ook af, kan ik kieze welk type 3080 ik wil? ik heb namelijk sterke voorkeur voor de ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080

Hun

Welke wij inbouwen is afhankelijk van de prijs, beschikbaarheid en prestaties op het moment van bestellen. Als je voorkeur hebt voor een specifieke uitvoering of als speciale aansluitingen nodig hebt kun je altijd even een opmerking plaatsen tijdens de bestelling. Als er extra kosten verbonden zijn aan de wensen voor de videokaart zullen we altijd eerst contact met je opnemen

[ Voor 65% gewijzigd door afbakbrood op 05-01-2021 15:24 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Globaal kijkend naar game-set wat hier in gebruik was

1ProcessorsIntel Core i7-10700F Boxed€ 306,85€ 306,85
1MoederbordenAsus PRIME Z490-P€ 142,90€ 142,90
1VideokaartenNvidia GeForce RTX 3080 Founders Edition€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Define 7 Tempered Glass Light Tint Grijs€ 153,90€ 153,90
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 76,45€ 76,45
1Geheugen internG.Skill Trident Z F4-3600C16Q-32GTZKK€ 278,04€ 278,04
1VoedingenFractal Design ION+ 760W Platinum€ 126,83€ 126,83
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 1TB€ 104,90€ 104,90
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 129,-€ 129,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.318,87

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• christina1983
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-01-2021
*knip* graag een eigen topic openen

[ Voor 94% gewijzigd door br00ky op 05-01-2021 19:44 ]

• DeDooieVent
Jasper_S1985 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:29:
- Mensen die frontpanel connectoren verkeerd aansluiten
- Mensen die geen spacers gebruiken voor het moederbord en het gewoon direct op de kast schroeven
- CPU pinnen scheef
- Heel veel mensen gebruiken verkeerde schroeven ( Rammen grof schroefdraad waar fijn moet )

En zo kan je nog wel even doorgaan...:p

Het is inderdaad niet super moeilijk als je in staat bent om simpele instructies op te volgens maarja dat is vaak schijnbaar best moeilijk :) Daarbij is bij een groot deel van de zelfgebouwde pcs de kabelmanagement echt een drama.
Het succes van de Ikea is dus kennelijk een raadsel lees ik zo :D

"Mensen die geen spacers gebruiken voor het moederbord en het gewoon direct op de kast schroeven"

_/-\o_

Ok, test 1 2 3 klik *BZZZT*
afbakbrood schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:18:
@Timba- je krijgt niet direct de 3080, ze geven ook niet exact aan welke kaart je gaat krijgen. je krijgt 'een' 3080. en in de tussentijd een 2070 of 2080 en wanneer ze hem binnen hebben kan je hem opsturen/langsbrengen en vervangen ze de onderdelen
Dit moet je natuurlijk nooit doen... je koopt nu voor 900 euro een kaart die je over een paar maanden krijgt? En wat als de prijs inmiddels 700 is?

Nee zeg, ben je mal, dan zou ik of wachten met het systeem, je hebt een werkend systeem immers, of je oude videokaart alleen houden, of een beschikbare actuele high end kopen en later doorverkopen, maar hun 900 euro geven op de bank, en jij met een vervangende kaart... nooit

en wat als die toko failliet gaat ondertussen? Heb jeen 1080 van 900 euro

nee je bent gek als je dat doet

[ Voor 34% gewijzigd door DeDooieVent op 05-01-2021 15:32 ]

• 99ruud99
  • Nu online
@christina1983 ja, en ja.

maak even zelf een topic aan.

• afbakbrood
@DeDooieVent
Zo had ik het nog niet eens bekeken haha.

ik weet niet zo goed wat een verstandige volgorde is als ik hem zelf ga bouwen nu de ROG 3080 bestellen, wachten tot hij er is en dan de rest bestellen.

of gewoon helemaal wachten tot de ROG 3080 fatsoenlijk op voorraad is? ik heb namelijk totaal geen ervaring met het 'direct' kopen van nieuwe video kaarten ik heb altijd op oudere versies geleefd die goed leverbaar zijn.

• martyw
afbakbrood schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:38:
@DeDooieVent

ik weet niet zo goed wat een verstandige volgorde is als ik hem zelf ga bouwen nu de ROG 3080 bestellen, wachten tot hij er is en dan de rest bestellen.

of gewoon helemaal wachten tot de ROG 3080 fatsoenlijk op voorraad is? ik heb namelijk totaal geen ervaring met het 'direct' kopen van nieuwe video kaarten ik heb altijd op oudere versies geleefd die goed leverbaar zijn.
Ik zou wachten, je huidige set is niet verkeerd. Tegen de tijd dat de videokaarten die je wil weer leverbaar zijn is de volgende (11e) generatie Intel CPU's waarschijnlijk ook leverbaar, en is het goed mogelijk dat de Ryzen 5xxxx serie CPU's goedkoper is. Ook AMD werkt aan de voplgende versie videokaarten - wellicht zijn die dan een goed alternatief voor een 3080. Maak dan een voorstel - kunnen we her er hier weer over hebben :)

[ Voor 9% gewijzigd door martyw op 05-01-2021 15:45 ]

• afbakbrood
@martyw jaa daar zit ook wel wat in. hahaha ik ben altijd zo lekker ongeduldig met dit soort dingen dan heb ik het in mn hoofd en wil k het zo snel mogelijk :P

• DeDooieVent
afbakbrood schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:38:
@DeDooieVent

Ik denk persoonlijk dat "of gewoon helemaal wachten tot de ROG 3080 fatsoenlijk op voorraad is?"

het verstandigste is nu, aan de andere kant ik ken jouw wensen niet, en als ik mezelf af zou gaan dan is het bij mij ook ja ik wil het nu en meteen... dit dat.

Maar nu een cpu en alles kopen en wachten tot die 3080 er is is niet wijs lijkt me... tegen de tijd dat de 3080 fatsoenlijk leverbaar is kan het best zijn dat die cpu goedkoper is of een 5800X binnen budget ligt.

Verstandig is nu wachten, maar ik zou heel goed begrijpen dat je nu wil bouwen gewoon omdat het kan...

edit:
martyw schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:43:
[...]

Ik zou wachten, je huidige set is niet verkeerd. Tegen de tijd dat de videokaarten die je wil weer leverbaar zijn is de volgende (11e) generatie Intel CPU's waarschijnlijk ook leverbaar, en is het goed mogelijk dat de Ryzen 5xxxx serie CPU's goedkoper is. Ook AMD werkt aan de voplgende versie videokaarten - wellicht zijn die dan een goed alternatief voor een 3080. Maak dan een voorstel - kunnen we her er hier weer over hebben :)
oh dit dus... :D

Patience is a virtue, of een stom kaartspel

[ Voor 21% gewijzigd door DeDooieVent op 05-01-2021 15:53 ]

• Kilomeester
Ik denk dat de "ja maar ik heb het bedacht en nou wil ik het ook" een gedachte is die 99% van het tweakers publiek heel goed herkent...

En bijna altijd als ik eraan toegeef heb ik een maand later spijt, omdat er dan plotseling iets in de aanbieding komt of zo. De nieuwste telefoon nemen op de dag dat je je tel abbo kunt verlengen, in plaats van twee maanden wachten (en dan of een nieuwere of een goedkopere huidige kunnen nemen) is nog zo'n G(ear) A(cquisition) S(yndrome) symptoom...

Het feit dat die kaarten nou zo slecht te krijgen zijn helpt mij enorm bij het geduld oefenen. Pre-orderen en dan op een wachtlijst staan is het enige dat ik nog erger vind dan gewoon wachten met het geld nog in mijn zak :)
Maar nu een cpu en alles kopen en wachten tot die 3080 er is is niet wijs lijkt me... tegen de tijd dat de 3080 fatsoenlijk leverbaar is kan het best zijn dat die cpu goedkoper is of een 5800X binnen budget ligt.
Dat dus.

En als je trouwens gewoon eens wilt oefenen met PC's bouwen, houd dan gewoon de "goedkoop 2e hands/gratis af te halen" marktplaats-topics/facebook-groups etc. in de gaten. Pak een willekeurige PC over van iemand en haal 'm tot op de laatste schroefjes en klemmetjes uit elkaar, en zet 'm dan weer in elkaar. Gratis oefenen, het is leuk, en je leert er nog wat van ook. Uit eigen ervaring kan ik zeggen: erg leuk ook om samen met kinderen zo rond de 8-12 jaar samen te doen.

• DeDooieVent
Kan me alleen maar aansluiten bij bovenstaande poster, voor een tweaker kan het geduld om te wachten soms meer vergen dan 60 jaar zen boedhisme

Maar, ik kocht dan die pc voor mijn zoontje, een paar weken terug, mijn budget was 1200 euro en ik kocht de set voor 1209 (monitor, tobo en muis alles he... dus het valt wel mee :') ) maar, dat is het punt niet, het was 2 weken voor black friday en ik dacht nog, misschien dom dat ik het nu koop.

Maar die Ryzen 3600 die voor 199 kocht ging rond black friday naar 260 :+ ik hield mijn mandje in de gaten (gewoon alles weer ingeladen) en een paar dagen was de set die ik had gekocht ruim 150 euro duurder :+

Dus nu wat is mijn punt, soms loont het ook nog eens, ik weet dat ik nu bijdraag aan je twijfels... maar ja.. zo gaat dat op internet :+

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-11 21:08
afbakbrood schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:00:
@Hubert
als ik de
en de
De Ryzen 5600X is echter als sneller voor de zelfde prijs. En anders kan je ook nog kijken naar een 5800X, als je per se 8 kernen wilt.
Pagina: 1